Citat:
Ursprungligen postat av
Solglittret
Helt frankt - du glömmer att den person som uppgav sig ha uppgifter från Os arbetskamrater fått en redogörelse för den bild O förmedlat till sina kollegor. Det var den bild O ville lämna ut och låtit arbetskamraterna få se.
Det framkommer inget om varför föräldrarna påstås ha gjort allt tillsammans eller varför O beklagade sig så mycket på arbetet. Var en förälder styrd av den andre?
Inte heller står det något i pm-et om att föräldrarna författade några brev. Det påstås att O gjort det men nämns inget om att H skulle deltagit. Var har du hittat det?
Jag tyckte initialt att pm-et kunde beskrivit ett trovärdigt scenario hur det hela kunde ha gått till. Men i relation om vad som framkommit hur barnen mördats, att H är ihjälstrypt, det märkliga testamentet och den snustorra rubriken på avskedsbrevet samtidigt som just Os arbetskollegor i hyllningsinlägg visat sig vara riktigt fel ute, är jag inte så säker på att den uppgivna bilden från Os arbetskamrater som förmedlades i pm-et stämmer med verkligheten.
Men det är som sagt mycket troligt den bild O ville förmedla.
Det stämmer inte vad du skriver, att det skulle vara O:s bild av vad som hände.
Jag citerar ur PM:et
"
Både OH och HB har spelat in digital meddelanden där de beskriver hur de tänker till sina anhöriga. De har skrivit många brev som också låg digitalt och inte skickades till anhöriga förrän efteråt."
Skulle verkligen O:s närmaste kollegor ljuga om en sådan sak?
Edit Jag tror snarare att här har vi sanningen och förmodligen finns alla dessa brev och digitala meddelanden till anhöriga på USB. Vilket klart visar att polisen har betydligt fler bevis för sin redovisning av förundersökningen.