Sist jag kollade när jag gick ut grundskolan var att glaciärer inte smälter såhär snabbt, och förmodligen inte gjort det på hundratusentals år. Men jag antar att faktan är felaktig?? Nä, precis. Sluta komma med lösa påståenden och rena gissningar och gör egna efterforskningar
INNAN du uttalar dig. Det är det absolut minsta man bör göra i en klimatdebatt. Annars får folk för sig saker, och personer som jag mer jobb.
Eller vill du svälta?
Varsågod:
https://www.skepticalscience.com/co2-higher-in-past.htm
Det stämmer att vi haft uppemot 3000 ppm koldioxid i luften.........
för hundratals miljoner år sedan, men huruvida det är relevant för hur klimatet är idag så är svaret: Det är det inte.
Kort och gott så hände detta för så länge sedan att solen bokstavligt talat var yngre, och därför flera procent svagare. 4% till och med. Då tillåts högre koldioxidhalter eftersom det bokstavligt talat krävs mer växthusgaser för att fånga energin från en svagare sol. Men du hade vetat detta om du bemödat dig söka istället för att självsäkert uttala dig om något du uppenbarligen inte kände till ett jota om....
Så igen. Sluta komma med lösa påståenden och rena gissningar och gör egna efterforskningar
INNAN du uttalar dig. Det är det absolut minsta man bör göra i en klimatdebatt. Annars får folk för sig saker, och personer som jag mer jobb.
Verkligen inte. Det finns numera ett extremt fåtal forskare som tror motsatsen, och de får ingen medietid eftersom det inte ens finns konsensus mellan dessa forskare. De håller inte ens med varandra.
Resten av ditt inlägg är bara löst dravel som inte har med klimat att göra, tyvärr. Men som sagt, gör din research innan du yttrar dig på nätet. Det är inte mer än rätt.
Bra frågor! Men då bara för att du är nyfiken och verkar förstå att något inte står rätt till. Problemet med de mängder koldioxid i atmosfären vi har idag är att de historiskt sett motsvara en isfri period på jorden, alltså en
Väldigt annorlunda jord som det inte ens är säkert att vår natur klarar av. Vi har massinsektsdöd och död av så gott som varenda levande sak förutom möjligtvis växter på jorden just nu. Dels för att vi jagar och dödar i så pass stor utsträckning, men också pga. ett instabilt klimat.
Att det beror på människan:
https://skepticalscience.com/empirical-evidence-for-global-warming.htm
Klimat = väder. Det kan definitivt bli en normal eller tom. kall sommar i år. Men nog är jetströmmen instabil, och förutom att den orsakade värmeböljan 2018 över stora delar av världen så fick Australien en värmebölja på deras sommar (som är vår vinter) för några månader sedan, två stycken cykloner som drog in samtidigt, samt att USA har haft problem med "systerströmmen", polarströmmen, som drog ner stora mängder kall luft och har orsakat 2 massiva snöstormar där, den senaste bara för någon dag sedan (colorado).
Men svensk sommar 2019 kan definitivt bli normal. Argumentet var bara att den är instabil, och det är ett nytt fenomen.