Citat:
Ursprungligen postat av
Malin.Nilsson
Jag tvivlar på att de ens gift sig "officiellt"...
Citat:
Ursprungligen postat av
Malin.Nilsson
...i de allra allra flesta fall kan du helt enkelt bara skicka in namnändring, typ "Byte av efternamn till Marshall utifrån att killen jag lever med har efternamnet Marshall" utan vidare krav på dokumentation eller äktenskap eller dylikt. .
Hennes ex verkar av bloggen att döma betydligt mer redig än Mats. Han verkar vara en äventyrartyp, bloggare och författare, inte koppartrådszigenare. Finner det troligare att Emmanuel och Nia varit eller är gifta, än att hon tagit sig namnet Marshall ändå. Australien är ganska konservativt vad gäller synen på familjen och Nia verkar ju ha flippat ur allt mer under resans gång. Nu har jag bara snabbkoll på bloggarna att gå på, men Emmanuel postar info hur man flår en känguru och grillar över öppen eld osv. Nia blir luftarian och man kan tänka sig det är en reaktion.
Citat:
Ursprungligen postat av
Malin.Nilsson
Familjerätten i Sverige har överhuvudtaget inte nån tillgång till andra länders databaser över äktenskap etc. utan man går på vad den som är målsägande för ärendet uppger och kompletterar vid behov med DNA-test på "potentiella föräldrar" och barnet.
Det stämmer troligen att familjerätten inte har tillgång till databaser. Däremot måste de kunna göra en förfrågan till ett civiliserat land som Australien och räkna med att få svar på om en person är formellt skild eller ej.
Citat:
Ursprungligen postat av
Megaforce
Ja, däremot är jag inte helt säker på att dieten är hela orsaken till undernäringen. Min anhörige har betydligt större erfarenhet av undernärda barn än en barnläkare som kanske aldrig tidigare träffat på barn med dessa sjukdomar.
Men om vi funderar vidare. Kan det inte finnas olika sorters undernäring och felnäring?
De här föräldrarna har gett barnet endast vegansk mat och eftersom de trodde hon var allergisk eller autoimmun, var det dessutom en extra begränsad ensidig vegankost. Allt annat är giftigt, ost t ex innehåller morfin så det gick inte ge flickan. Hon hade alltså svår mineral- och vitaminbrist, sannolikt proteinbrist för att hon är
felnärd. De hade resurser att ge barnet riktig mat men valde bort det medvetet, fattade inte ens att barnet svalt utan följde sin knäppa ideologi.
Din anhöriges erfarenheter, är de av
svältfödda veganbarn = Ilandsproblem eller av barn som
svältfödda generellt = Ulandsproblem? En vettig förälder till ett svältande barn stoppar i det allt som finns att få och tvekar inte en sekund att ge animalisk mat, i nödfall insekter, självdöda djur eller vad som helst bara barnet får i sig nåt.
Jag jämförde också med de energiska anorektikerna i ett tidigare inlägg, som är magra som skelett men toktränar ändå. Vad beror det på?