2019-04-14, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HoChiWin
Efter 8 sidor har jag kommit fram till att MDrive är extremt selektiv och dessutom dryg, mot alla.

Säger att al Gore inte är forskare(vilket han inte är) för att motbevisa ett argument, lite senare slänger han fram Bill Gates för att framhäva sitt argument...

Ontopic: att människan påverkar klimatet, ja, redan romarna påstås ha gjort det.

Men att höja exempelvis flygskatten för svenskar kommer INTE göra ett skit. Ska vi få bukt med utsläpp är de de länder som släpper ut mest som vi ska fokusera på, inte 10 miljoner människor i Sverige........ ha en trevlig kväll!

Ja själva fokus ligger ju fel.
Vi står för en extremt liten del av alla utsläpp. Och ser man till hur mycket skog vi har i Sverige så klimatkompenserar vi mer än nog.

Problemet med att påverka andra länder är en svår nöt att knäcka.
Kina skiter tex i alla utsläppen, Det är ett land under stor utveckling. Så dom bryr sig inte om det co2 utsläppet som dom tillför klimatet.

Antingen tänker dom enbart på sig själva och hur dom ska bygga upp sitt land. Eller så har dom egna forskare som säger att co2 är skitsamma.

Har läst en del om just kina och även dom menar att vi fokuserar på fel saker.

Vi har stora problem med utsläpp av diverse skit i våra hav. Och då tänker jag inte bara på plast. Utan diverse kemikalier osv som släpps ut.

Och det är något så vi i norden också måste fokusera mer på.
Kolla bara på hur mycket skit en fisk innehåller numera.

Och för att inte tala om all övergödning.
ta tex öland som ett exempel. Hela öland är ju som en åker där det odlas och sprutas ut diverse skit.
Det rinner sen vidare till havet.

Sjöbotten mellan kalmar och öland är typ svart, och mår inte bra alls
Citera
2019-04-14, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MDrive
Fel! Tyvärr är det vanligt att rykten sprids bland klimatskeptiker. Maldiverna är ett sådant, och de ursprungliga påståendena har aldrig kommit från några vetenskapsmän.

https://climatechangedispatch.com/maldives-global-warming-sea-level-rise/
Men det går bra att hänvisa till IPCC som inte heller är några vetenskapsmän?
Citera
2019-04-14, 00:06
Medlem
MDrives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLikeGiraffes
Ja själva fokus ligger ju fel.
Där håller jag med. Men inte för att Sverige "inte släpper ut så mycket", det är ett barnlådeargument i stil med "jag är bara en röst av 10 miljoner så varför rösta?". Vi har något i stil med 80% röstdeltagande i Sverige. Varför tror du isåfall på att röstande gör något, men inte detta?

Kina kan påverkas på sättet världen påverkade Ryssland efter de invanderade den där halvön för några år sedan. Vi satte sanktioner på Ryssland pga. deras beteende. Ryssland ekonomi är numera i skithålet och det kommer ta årtionden innan de återhämtar sig.

Finns inget som säger att vi inte kan behandla Kina likadant.
Citera
2019-04-14, 00:07
Medlem
MDrives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hank.leach
Men det går bra att hänvisa till IPCC som inte heller är några vetenskapsmän?
Vill du hävda att IPCC inte är vetenskapsmän så ta upp det i konspirationsforumet du.
Citera
2019-04-14, 00:12
Medlem
LFCYNWAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoChiWin
Efter 8 sidor har jag kommit fram till att MDrive är extremt selektiv och dessutom dryg, mot alla.

Säger att al Gore inte är forskare(vilket han inte är) för att motbevisa ett argument, lite senare slänger han fram Bill Gates för att framhäva sitt argument...

Ontopic: att människan påverkar klimatet, ja, redan romarna påstås ha gjort det.

Men att höja exempelvis flygskatten för svenskar kommer INTE göra ett skit. Ska vi få bukt med utsläpp är de de länder som släpper ut mest som vi ska fokusera på, inte 10 miljoner människor i Sverige........ ha en trevlig kväll!
Håller med användaren är helt omöjlig att ha att göra med. Undviker allas påpekande om att en skattehöjning i Sverige inte gör någon skillnad. Fortsätter bara att mala på med samma fakta som ingen förnekar....

Citat:
Straffa? Jag vill bara leva förbi jag är 60 utan att klimatproblemen knullar mig i röven, precis som 99% av alla som är för radikala förändringar för att få bukt med de fossila utsläppen.

Jag postade precis argument om att vi kommer få problem med matproduktion. Som jag ser det är dom problemen redan inbakade i vårt klimatsystem, med tanke på att det (detta är vetenskapligt bevisat) tar 10-20 år mellan utsläpp av CO2 och uppvärmning av klimatet. Och då har vi släppt ut 50% av allt koldioxid någonsin sedan 1992.

Vi har en absurt hög takt just nu, och anledningen till att vi börjar se så många väderrelaterade katastrofer bara de senaste 10 åren är pga. detta. Vi har i praktiken tagit ett enormt SMS-lån på naturen med fossila bränslen, och det är dags att betala igen nu.

Ja och förändringen måste ske genom att de stora elefanterna ingår ett avtal eller liknande. Inte fan hjälper det om vi höjer skatterna i Sverige till summor ingen kan betala och åker tillbaka till stenåldern och slutar helt med våra utsläpp. Vi kommer fortfarande gå samma öde till mötes. Du vill leva tills du är 60 år säger du, jo det vill jag också men inte fan kommer vi att överleva när USA, Kina, Ryssland osv fortsätter med sina utsläpp. Du undviker hela tiden mina försök till förslag och diskussioner kring dessa.

Sluta ducka min fråga och svara.
Citat:
Då frågar jag igen, hur bidrar jag som enskild individ till att maten blir dyrare?
Citera
2019-04-14, 00:15
Medlem
Ökningen av människor=ökning av utsläpp
Det bästa du kan göra för klimatet är att döda folk
Skippa sugrör på donken räcker inte långt.
Hur går det för kina och Indien vad fan gör dom för klimatet.
Hoppas på en epedemi som tar kål på dig och din familj ja hela ditt land.
Gör inget om jag stryker med.
Alla dör någon gång.
Men. Varför inte njuta den lilla stund vi har på jorden.
Hela värden är min soppåse.
Plockar du en plastflaska.
Har jag slängt tre i naturen
Muhahahaha
Citera
2019-04-14, 00:16
Medlem
Citat:
Gjorde redan det. Ett temperaturrekord på ett ställe = väder.

Ett temperaturrekord pga. jetströmsförändringar runt arktis, vilket orsakar stora klimatförändringar och gör att jetströmmen fastnar på ett ställe, vilket i sin tur orsakar temperaturrekord både på lokala ställen, över hela kontinenter, och längdrekord (dvs. hur länge det var varmt) utan motsvarighet i modern histora.

...Det är klimat.
Sommaren 2018 har ingenting med klimatet att göra,Tittar man på norra hemisfären så var det 50/50 mellan över och under normala temperaturer,Varmt i centraleuropa medans Grönland upplevde dom största regn och snöfallen på 70år.
Ett väderfenomen som har varit känt i 700år.
Citera
2019-04-14, 00:17
Medlem
MDrives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LFCYNWA
Håller med användaren är helt omöjlig att ha att göra med. Undviker allas påpekande om att en skattehöjning i Sverige inte gör någon skillnad. Fortsätter bara att mala på med samma fakta som ingen förnekar....

Ja och förändringen måste ske genom att de stora elefanterna ingår ett avtal eller liknande. Inte fan hjälper det om vi höjer skatterna i Sverige till summor ingen kan betala och åker tillbaka till stenåldern och slutar helt med våra utsläpp. Vi kommer fortfarande gå samma öde till mötes. Du vill leva tills du är 60 år säger du, jo det vill jag också men inte fan kommer vi att överleva när USA, Kina, Ryssland osv fortsätter med sina utsläpp. Du undviker hela tiden mina försök till förslag och diskussioner kring dessa.

Sluta ducka min fråga och svara.
Jag är omöjlig att ha och göra med? Haha, okej. Det enda jag gjort i tråden hittills är att rätta alla felaktiga påståenden och lögner som folk kommer med. Om du fortfarande inte förstår att ditt enfaldiga stönande över att "Sverige inte släpper ut så mycket, alltså behöver vi inte göra något!" låter som en barnunge som sprattlar och skriker för att h*n förlorat sin napp, är faktiskt inte mitt problem.

Hela världen behöver göra sig av med sitt fossila beroende, tyvärr. Om du tror att resten av länderna kommer gå på ditt barnliga argument om att "Sverige är för litet, vi behöver inte göra något!" så tror du otroligt fel, och har förmodligen lägre IQ än Löfven själv. Fattar du verkligen inte en så basal sak?

Din attityd leder till en varmare värld, vilket leder till högre matpriser.
Citera
2019-04-14, 00:18
Medlem
Citat:
Vill du hävda att IPCC inte är vetenskapsmän så ta upp det i konspirationsforumet du.
Ok
Nämn några av alla vetenskapsmän i FNs klimatpanel?
Inga ekonomer eller politiker.
Citera
2019-04-14, 00:19
Medlem
MDrives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av To.Droll.To.Roll
Sommaren 2018 har ingenting med klimatet att göra,Tittar man på norra hemisfären så var det 50/50 mellan över och under normala temperaturer,Varmt i centraleuropa medans Grönland upplevde dom största regn och snöfallen på 70år.
Ett väderfenomen som har varit känt i 700år.
Fel. Jetströmmen är instabil just nu pga. klimatförändringar. Tar du inte upp det i ditt arugment blir det tyvärr...... automatisk diskvalificering.

Hitta en källa eller var tyst.
Citera
2019-04-14, 00:20
Medlem
Ja men va bra, då kanske vi undviker en sådan här i framtiden:

https://en.wikipedia.org/wiki/Earth_crust_displacement

https://en.wikipedia.org/wiki/Cataclysmic_pole_shift_hypothesis

Det tycks vara en betydligt mera omstörtande händelse än en avsmältning.
Citera
2019-04-14, 00:21
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cryptoking
Jaha vad säger man? Vissa säger att klimat frågan är fejk medans andra säger att det är på allvar.
Det är uppenbarligen "bråttom"

Jordens glaciärer smälter allt snabbare
Isen kan periodvis försvinna helt i Arktis

Jordens glaciärer smälter allt snabbare.

Den främsta anledningen är allt varmare sommartemperaturer.

– Det är uppenbart att det beror på klimatförändring, säger Michael Zemp, som lett den nya studien vid World Glacier Monitoring Service.

Isen i Arktis kan ha smält bort helt på somrarna – redan om 25 år.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/2Gp6nq/jordens-glaciarer-smalter-allt-snabbare
Arktis smälter alltid delvis på somrarna. Har du aldrig sett glaciärer som "kalvar"? Det är inget ovanligt. Don't believe the hype.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in