2019-04-13, 12:01
Medlem
Säga vad man vill om kvinnan, men det lilla som kommer fram om utredningen och polisernas och åklagarens agerande, utredning och inställning är riktigt skrämmande. Bara det att man redan i första rapporteringen skriver att kvinnan är känd av polisen tolkar iaf jag som att de redan där hade förutfattade meningar. MGM:s kollegas samtal till utredaren om hennes anmälningar till försäkringsbolag... Stämmer kanske inte. Ser ingenstans att länsförsäkringar svarat på kvinnans historik.
Mycket viktiga delar för att kunna förstå varför utredningen lades ner är maskade. Vi vet inte om det maskade talar för eller emot kvinnan. Det vi vet är att hon efteråt (iaf någon gång nära inpå) hade rätt stora skador på kroppen. Hon hade skador i underlivet och blödde från analen. Tror de kvinnor som frivilligt har sex så de blöder från analen är väldigt få. Kvinnan ringde dessutom 112 under pågående anmält brott och utredarna lyckas inte höra något i samtalet trots extra analys. Ändå står det nånstans att det hördes att hon bad MGM att sluta.
Det spelar ju ingen roll hur opålitlig kvinnan är om hon nu faktiskt blivit våldtagen. Är hon sjukskriven med psykiska problem och tidigare varit utsatt för våld ökar ju statistiskt sett sannolikheten att hon utsätts igen, precis som misshandlade kvinnor av någon anledning fortsätter att dras till våldsamma män. Har hon psykiskt sjukdom är sannolikheten högre att hon utsätter sig för farliga situationer. Även OM hon, tvärtemot vad hon uppger, hon från början ville ha sex så kan ju sexet ha spårat ur. Män som inte är poliser och har en våldshistorik och där kvinnan saknar anmälnings- och övergreppshistorik har dömts för våldtäkter. Då t. o m när sexet varit planerat och påbörjats frivilligt. Flera fall där jag läst Fup och dom har detta varit fallet och mannen har dömts, trots mycket mindre bevis än i detta fall. Man har då gått på kvinnans berättelse. Men som sagt, mannen var då inte polis utan tidigare dömd och kvinnan hade ingen anmälningshistorik.
Hela historien, inklusive kvinnans historia och agerande, är mycket märklig. Det enda jag egentligen vet är att det inte går att bilda sig en uppfattning om det anmälda brottet utifrån att så mycket maskats och att man inte kan se i Fup om man utrett de delar kvinnan påstår inte utretts. Jag tror också det ska väldigt mycket till för att If ska gå ut offentligt med att de är på kvinnans sida och betalar ut ersättning till henne. Om nu så är fallet. Även det är mysko.

Vet någon här om kvinnan själv har eller bör ha eller tillgång till den omaskade fupen, ALLT utredningsmaterial, SOS-samtalet på ljudfil och om förhören borde bandats och om hon i så fall har rätt till dessa ljudfiler? Enligt kvinnan är det mycket man låtit bli att ta med i utredningen och hur vet man om det stämmer när så mycket uppenbarligen är hemligstämplat?
Citera
2019-04-13, 12:20
Medlem
Och åtalet för kokainet i kvinnans blod... Jag visste inte att det var olagligt att ha kokain eller annan otillåten substans i blodet så länge man inte gör något brottsligt som t. ex att köra bil påverkad.
Att datumet inte stämmer är inte ok. Att man inte märkt det tidigare och att det finns såna tvivelaktigheter att rättegången avbryts talar i min värld för att polis och åklagare haft tunnelseende och till varje pris velat komma åt kvinnan. Våldtäktsoffer vet inte alltid om de drogats och säkerligen sällan med vad. Inte kan man straffas för att man efter en våldtäkt har otillåtna preparat i blodet. Likväl som att våldtäktsutredningen lades ner för att åklagaren bedömde att det inte skulle leda till fällande dom, borde väl denna utredning lagts ner eftersom domstolen orimligen borde kunna döma kvinnan utifrån de omständigheter som föreligger. MGM är ju inte friad från våldtäkten så hur 17 ska man kunna döma kvinnan utan att veta om hon lurats i kokainet. Har ingen betydelse att drogning med kokain är ovanligt, vilket någon/några i tråden fastnat vid. Även stormhattsförgiftning är ovanligt, speciellt utförd av en tidigare ostraffad småbarnsmamma, men det betyder inte att det inte kan hända.
Stormhattsförgiftningen är ett helt annat pågående fall för den som undrar över jämförelsen.
Citera
2019-04-13, 12:38
Medlem
Suck. 1. Hon har lagt upp skadeanmälningar från försäkringsbolagen, där det är datum 6/9-17 och 10/10-17 och hon säger att det är grovt bedrägeri och urkundsförfalsking, det är bara det att 6/9-17 misshandlades hon av sin pojkvän (ljög om att det var andra) och 10/10-17 ”misshandlades av samma person som 6/9-17” (var ju hennes pojkvän 6/9 kom det ju fram) så vem var det som misshandlade henne 10/10? Hon tog kort på skadorna och skickade till polisen(samma som ”våldtäkten”), så skador har uppkommit på något sätt, så hur har polisen ljugit om att hon inkommit med skadeanmälningar?

2. Det finns ett samtal man kan lyssna på, tror SVT har lagt ut det och man har endast hennes röst ingen annans. Dessutom låter det som hon viskar och inte försöker låta för mycket. När hon misshandlades 6/9-17 skrek hon så mycket under den kvällen att polisen tillkallades 2 gånger, första gången de kom så ringde även hon själv 112 men sa inget i telefonen för hon var rädd att höras (samma som ”våldtäkten”)

Polisen ska själv ha filmat 3 videos då hon betett sig märkligt. Skulle vilja se dom..

Sen att hon får pengar insamlat till sig då försäkringskassan ej betalat ut och hon levt på sparpengar och ej kunnat betala räkningar. samtidigt som åker till Spanien, Karibien, köper nya köksstolar, Vardagsrumsbord och Soffa..... kollade upp soffan och den var INTE billig..
Citera
2019-04-13, 13:38
Bannlyst
JÖ vänner har tröttnat. Säkert även hennes familj på alla dessa historier. Titta på IG, ingen IRL vän försvarar henne. Bara nätvänner. Ingen som känner törs gå i god för henne. Det gör man bara några gånger sen inser man hur lurad man är. På IG beter JÖ som gör IRL. Vill bara ha lyssnare, hennes historier får absolut inte ifrågasättas. Hade det varit jag som hade gått ut med en liknande historia så lovar jag att mina vänner och familj hade försvarat mig om några nättroll hade dykt upp. Ingen som känner JÖ törs försvara henne, för det slår tillbaka på en själv. Hon är absolut inte så smart som hon tror, bara munläder. Jag vet att JÖ ljuger om mycket, hon påstog att ett konto var spårat, det var polisen. Det kan jag intyga att jag inte är. Det var jag som blev anklagad att vara det. Nästa gång påstog hon att jag var ett ex, hon hängde ut honom med länk. Bara det att lönken gick till en kille som var helt förtvivlad. Han visste inte ens vem hon var. Sen lägger hon ut en annan länk och anklagar sitt ex igen. Samma där. Jag är inte hennes ex. Hon påstog att kontot var spårat igen. Rena lögner. Dessa otroligt dumma kvinnorna varken ifrågasätter eller reagerar. Alltså JÖ påstog att trollkontot var spårat två gånger, med två olika anklagelser. Lögn.
Citera
2019-04-13, 13:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessMuffinTop
Suck. 1. Hon har lagt upp skadeanmälningar från försäkringsbolagen, där det är datum 6/9-17 och 10/10-17 och hon säger att det är grovt bedrägeri och urkundsförfalsking, det är bara det att 6/9-17 misshandlades hon av sin pojkvän (ljög om att det var andra) och 10/10-17 ”misshandlades av samma person som 6/9-17” (var ju hennes pojkvän 6/9 kom det ju fram) så vem var det som misshandlade henne 10/10? Hon tog kort på skadorna och skickade till polisen(samma som ”våldtäkten”), så skador har uppkommit på något sätt, så hur har polisen ljugit om att hon inkommit med skadeanmälningar?

2. Det finns ett samtal man kan lyssna på, tror SVT har lagt ut det och man har endast hennes röst ingen annans. Dessutom låter det som hon viskar och inte försöker låta för mycket. När hon misshandlades 6/9-17 skrek hon så mycket under den kvällen att polisen tillkallades 2 gånger, första gången de kom så ringde även hon själv 112 men sa inget i telefonen för hon var rädd att höras (samma som ”våldtäkten”)

Polisen ska själv ha filmat 3 videos då hon betett sig märkligt. Skulle vilja se dom..

Sen att hon får pengar insamlat till sig då försäkringskassan ej betalat ut och hon levt på sparpengar och ej kunnat betala räkningar. samtidigt som åker till Spanien, Karibien, köper nya köksstolar, Vardagsrumsbord och Soffa..... kollade upp soffan och den var INTE billig..

Duktigt att åka till Karibien direkt efter den sk våldtäkten. Hon hade fått så allvarliga skador som hon påstog men kan åka på solsemester och bada.
Citera
2019-04-13, 13:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Och åtalet för kokainet i kvinnans blod... Jag visste inte att det var olagligt att ha kokain eller annan otillåten substans i blodet så länge man inte gör något brottsligt som t. ex att köra bil påverkad.
Att datumet inte stämmer är inte ok. Att man inte märkt det tidigare och att det finns såna tvivelaktigheter att rättegången avbryts talar i min värld för att polis och åklagare haft tunnelseende och till varje pris velat komma åt kvinnan. Våldtäktsoffer vet inte alltid om de drogats och säkerligen sällan med vad. Inte kan man straffas för att man efter en våldtäkt har otillåtna preparat i blodet. Likväl som att våldtäktsutredningen lades ner för att åklagaren bedömde att det inte skulle leda till fällande dom, borde väl denna utredning lagts ner eftersom domstolen orimligen borde kunna döma kvinnan utifrån de omständigheter som föreligger. MGM är ju inte friad från våldtäkten så hur 17 ska man kunna döma kvinnan utan att veta om hon lurats i kokainet. Har ingen betydelse att drogning med kokain är ovanligt, vilket någon/några i tråden fastnat vid. Även stormhattsförgiftning är ovanligt, speciellt utförd av en tidigare ostraffad småbarnsmamma, men det betyder inte att det inte kan hända.
Stormhattsförgiftningen är ett helt annat pågående fall för den som undrar över jämförelsen.
Samma drog som hon tidigare har blivit påkommen med i blodet. JÖ påstår efter att hon blir åtalad kokain att poliserna inte hade tagit hennes uppgifter ordentligt ang rapekitet. Hon hade tillgång till uppgifterna om analyserna och försvarade sig inte ang kokain. Hon påstår sig ha blivit drogad efter hon blev åtalad. Har läst förundersökningen.
Citera
2019-04-13, 13:56
Medlem
Tillägg

Citat:
Ursprungligen postat av Astrid1971
Samma drog som hon tidigare har blivit påkommen med i blodet. JÖ påstår efter att hon blir åtalad kokain att poliserna inte hade tagit hennes uppgifter ordentligt ang rapekitet. Hon hade tillgång till uppgifterna om analyserna och försvarade sig inte ang kokain. Hon påstår sig ha blivit drogad efter hon blev åtalad. Har läst förundersökningen.

Ja, men så vad... jag har också läst Fup! Hon har använt kokain. Jag har svårt att tro att det faktum att nån har kokain i blodet utan att ha gjort något brottsligt eller stå under skyddstillsyn är något man brukar dömas för. Det är inget brott att ljuga, eller ens krydda sanningen. Hon må vara en lögnare och manipulativ, men hon har samma rättigheter inför lagen aom alla andra. Vi har alla förstått att du tycker illa om henne. Det är inte hennes popularitet bland ”vänner” som är intressant utan om utredningen skötts som den ska. Jag vet inte om den har det.
Senast redigerad av Rullgardajna 2019-04-13 kl. 14:01.
Citera
2019-04-13, 13:57
Medlem
sandyhells avatar
Citat:
Fram med namnet då? Ålder iaf?
Var på en dejt med en snuskgubbe till polis från Västerås för en herrans massa år sen. OBS! vi tog endast en snabbfika och Rullgardajna la därefter benen på ryggen.

Se inlägg 264
Citera
2019-04-13, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandyhell
Se inlägg 264

Skrev inlägget för ett bra tag sen. Men tack ändå 😊
Citera
2019-04-13, 14:14
Bannlyst
Citat:
Ja, men så vad... jag har också läst Fup! Hon har använt kokain. Jag har svårt att tro att det faktum att nån har kokain i blodet utan att ha gjort något brottsligt eller stå under skyddstillsyn är något man brukar dömas för. Det är inget brott att ljuga, eller ens krydda sanningen. Hon må vara en lögnare och manipulativ, men hon har samma rättigheter inför lagen aom alla andra. Vi har alla förstått att du tycker illa om henne. Det är inte hennes popularitet bland ”vänner” som är intressant utan om utredningen skötts som den ska. Jag vet inte om den har det.

Fast det är en indikation på hennes trovärdighet att vänner tröttnat på alla hennes historier, som alltid utgår att JÖ är offer.

Tror faktiskt inte heller att allt skötts rätt från polisens sida. Men det betyder inte per automatik att JÖ inte ljuger.

Ang kokainet så hade hon mindre ett halvår tidigare upptäkts med det i blodet. Då blev hon inte åtalad. Så hennes frikort kanske var slut.
Citera
2019-04-13, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astrid1971
Fast det är en indikation på hennes trovärdighet att vänner tröttnat på alla hennes historier, som alltid utgår att JÖ är offer.

Tror faktiskt inte heller att allt skötts rätt från polisens sida. Men det betyder inte per automatik att JÖ inte ljuger.

Ang kokainet så hade hon mindre ett halvår tidigare upptäkts med det i blodet. Då blev hon inte åtalad. Så hennes frikort kanske var slut.

Hon ljuger och är inte särskilt trovärdig. Precis det jag säger. Men hon kan ha utsatts för brott ändå och polisen måste ju arbeta rättsäkert oavsett målsägande.
Citera
2019-04-13, 15:59
Bannlyst
Citat:
Hon ljuger och är inte särskilt trovärdig. Precis det jag säger. Men hon kan ha utsatts för brott ändå och polisen måste ju arbeta rättsäkert oavsett målsägande.

Har du läst förundersökningen ang misshandeln -17? Finns även fler undersökningar år - 12 om jag inte minns fel. Påminner mycket om varandra. Allra hellst -17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in