Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Jag tror inte att någon presenterar sig som läkarutbildad sjukgymnast när man träffas bland palmerna. Det låter så konstigt när man sätter ihop två yrken. Som pilotutbildad journalist eller lärarutbildad målare.
Jag gissar att du är lärarutbildad målare. Är jag på rätt spår?
Jag heter egentligen Tabitha. Det är efter mig Mia Skräringer har skapat sin karaktär. Just nu håller jag på att täcka hela kroppen med en taggtrådstattoo och det blir bra för det täcker allt det gula efter alla blend jag röker under fläkten för att lugna nerverna . Du vet fem kiddos som springer runt och gapar och river
ner detta som en gång var ett hem.
Ja det ljugs här i tråden. Vi är ju anonyma och kan påstå vad som helst. Jag kan t.ex. säga att jag är psykoterapeut eller rentav psykopat.
Det är iallafall en väldigt elak och håtd ton här. Men vad vet jag. Kanske det är så här på fb.
Men varför måste yttrandefrihet vara detsamma som elakhet. Är det all ilska och frustration som inte får utlopp irl som kommer ut här istället i skydd av anonymitet?
Det är nästan omöjligt att skriva vad man tror här. Mönstret upprepas hela tiden. En eller ett par personer skriver sina teorier och tankar runt det och PANG så kommer hela staben. Ja ni är inte så många egentligen men ni tar väldigt stor plats. Ni måste bara tala om hur korkade vi är och upprepa mantrat:
Sammantagna bild
I samförstånd
Planerat
o.s.v.
Jag tror att Oskar styrde familjen. Han dominerade. Hanna gled med tiden in i en depression. Alla olika slags kvinnor kan hamna i ett destruktivt förhållande. Även starka och smarta kvinnor. Vi människor är komplicerade och vi kan hamna i ett känslomässigt beroende som är skadligt för oss. Det är lätt att stå utanför och säga:gå då. Man kanske har blivit oförmögen till det. Man kanske har brutits ner.
Jag tror att Hanna många ggr uttryckte livsleda.
Hur sjuka barnen var vet jag inte. Men jag utesluter inte att deras sjukdomar var psykosomatiska. Jag tänker ibland att Agnes inte fann sig tillrätta i skolmiljön. Det kan ha många orsaker. Vad var det för incident i skolan i Göteborg? Vad menade rektorn när hon sa att sjukdomen var ofattbar? Var det själva diagnosen ME som hon inte hade hört talas om tidigare eller var det för henne ofattbart vad flickorna led av då dom inte verkade så sjuka? Varför upprepade elli detta hela tiden att dom inte verkade sjuka?
Ja nog är det ofattbart allting. Vad var det kollegerna lade märke till med Oskars underliga beteende? Det som harperlee berättade om.
Oskar pratar och beklagar sig på jobbet och Oskar har en chef som gärna talar om honom.
Vad Hanna sa på sitt jobb vet vi inte för hennes chef vill inget säga. Betyder det då att Hannas chef tycker att Oskars chef varit för frispråkig?
Eller betyder det att Hanna var så nedbruten så att det även märktes på jobbet?
Vad ville Oskar med sitt prat på jobbet? Få sympati? Samtidigt då som han sitter där och beklagar sig så finns det en fastslagen plan?
Nej det går bara inte.
Frågan är vad det står i dom där mejlen och smsen och hur man tolkar det. Nej det här är så ofärdigt. Alla frågor finns kvar.