Citat:
Ursprungligen postat av
Drama-Llama
Som kvinna är man rätt körd om man inte betraktar varje man man träffar som en potentiell våldtäktsman. Om män känner sig kränkta av detta faktum skulle de kunna ta en titt på hur könsfördelningen ser ut i våldtäktsstatistiken. Då trillar det kanske ner en pollett – åtminstone hos de män som inte är helt efterblivna.
Jag håller med om att vi alla män måste ta ett gemensamt ansvar för att försöka stävja den kultur som ger upphov till de här sakerna, men nu ska jag leka djävulens advokat för sakens skull.
Könsfördelningen i statistiken säger ingenting om huruvida du är körd om du inte betraktar alla män du träffar som en potentiell våldtäktsman eller ej. Det är andra faktorer som spelar in, snarare
när, var och hur du som kvinna bör vara extra vaksam. Jag sitter inte hemma och tänker på hur jag potentiellt kan bli överkörd, det gör jag nog som mest effektivt när jag är ute i trafiken och ska gå över vägen. Förstår du vart jag vill komma? Man kan ju också göra ett juridiskt könsbyte idag, eller vara så kallad "icke-binär" i sin könstillhörighet och hoppa lite fram och tillbaka mellan manligt och kvinnligt kön. Pågrund av detta måste du också inkludera att alla transpersoner enligt dig ska betraktas som potentiella våldtäksmän, men det kanske inte blir lika bekvämt för dig då?