2019-04-12, 08:25
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Ja det bör du fråga dig själv men försök vara konsekvent vilket du inte är.
Eh nej, det bör jag inte. Jag kan däremot konstatera att det största problemet med våldtäkt för ditt vidkommande verkar vara att det ger din könstillhörighet dåligt rykte. Därav dessa krystade köksbordslogiska resonemang för att derivera bort den dåliga stanken.
Citera
2019-04-12, 08:27
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Eh nej, det bör jag inte. Jag kan däremot konstatera att det största problemet med våldtäkt för ditt vidkommande verkar vara att det ger din könstillhörighet dåligt rykte. Därav dessa krystade köksbordslogiska resonemang för att derivera bort den dåliga stanken.

Du bemöter inte det jag skriver att du är inkonsekvent i ditt argument.
Citera
2019-04-12, 08:27
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Du bemöter inte det jag skriver att du är inkonsekvent i ditt argument.
Nej, och jag kan inte se att jag skulle ha någon skyldighet att göra det. Kan du det?
Citera
2019-04-12, 08:29
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Nej, och jag kan inte se att jag skulle ha någon skyldighet att göra det. Kan du det?

Nej du har inte ens någon skyldighet att vara på flashback men om du inte kan ge argument utan att vara inkonsekvent så visar du bara att du pratar strunt.
Citera
2019-04-12, 08:29
Medlem
Jag antar att barn (pojkar i det här fallet) inte förutsätts att vara våldtäktsmän? Eller ska man vara på sin vakt när det är treåringar och sexåringar i närheten? Kan bäbisar som suger på bröst utan samtycke anmälas för övergrepp?

Om så inte är fallet vill jag gärna veta när min son förvandlas till en våldtäktsman? Sker det över natten? Är det jag som förälder eller någon magisk kraft som har ansvaret för förvandlingen? Ska jag låsa in honom så fort han hamnar i puberteten eller dagen han fyller 18 år (då är han ju en man i lagens mening och således också våldtäktsman)?

Kan någon vara vänlig att reda ut detta åt mig?
Citera
2019-04-12, 08:31
Medlem
Citat:
Bör man också betrakta alla människor (dvs. även kvinnor) som potentiella våldtäktsmän, om inte, varför inte?

På ett sätt absolut.

Alla kvinnor ska betraktas som potentiella som PSYKISKA terrorister.
Många män har dukat under eller har skadats svårt av kvinnor som med sin överlägsna MENTALA styrka gjort mäns liv till ett helvete, ofta under lång tid.

Ett spräckt anus läker oftast bra. Ett spräckt psyke ger ofta med för livet.
Citera
2019-04-12, 08:32
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Har hon rätt? Kan alla män anses vara våldtäktsmän och har alla män ett kollektivt ansvar för alla våldtäkter??
http://www.friatider.se/linda-snecker-v-vi-f-ruts-tter-att-alla-m-n-r-v-ldt-ktsm-n
Absolut!
Sätt alla män i fängelse i så fall!
Utan att passera gå.
...förlåt, domstol!
De dömer ju inte alla, så de måste vara trasiga.
Vi kör mobbjustis i stället och kallar det metoo!
Citera
2019-04-12, 08:32
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Nej du har inte ens någon skyldighet att vara på flashback men om du inte kan ge argument utan att vara inkonsekvent så visar du bara att du pratar strunt.
Det faktum att du, med de förståndsgåvor du har fått dig tilldelade, inte kan tillgodogöra dig resonemanget är inte synonymt med att jag bara pratar strunt i något slags högre betydelse av ordet. Att du – som är på förövarnas och inte på offrens sida i den här frågan – däremot tycker att det är strunt är helt förväntat.
Citera
2019-04-12, 08:34
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Det faktum att du, med de förståndsgåvor du har fått dig tilldelade, inte kan tillgodogöra dig resonemanget är inte synonymt med att jag bara pratar strunt i något slags högre betydelse av ordet. Att du– som är på förövarnas och inte på offrens sida i den här frågan – däremot tycker att det är strunt är helt förväntat.

Jaha så när du inte kan bemöta mina argument ger du dig på min person, du är alltså helt svarslös.
Citera
2019-04-12, 08:36
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Jaha så när du inte kan bemöta mina argument ger du dig på min person, du är alltså helt svarslös.
I så fall har vi något gemensamt. (FB) Linda Snecker (V): "Vi förutsätter att alla män är våldtäktsmän" Ett annat sätt att se på saken att du helt enkelt inte har makten att definiera hur den här diskussionen ska få föras, vilket verkar frustrera dig.
Citera
2019-04-12, 08:37
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
I så fall har vi något gemensamt. (FB) Linda Snecker (V): "Vi förutsätter att alla män är våldtäktsmän"

Jaha kan du belysa vad du menar med det, på vilket sätt är jag svarslös, vad är det du inte fått svar på och varför tar du inte till dig när jag förklarar att du är inkonsekvent?
Citera
2019-04-12, 08:46
Medlem
Citat:
Som kvinna är man rätt körd om man inte betraktar varje man man träffar som en potentiell våldtäktsman. Om män känner sig kränkta av detta faktum skulle de kunna ta en titt på hur könsfördelningen ser ut i våldtäktsstatistiken. Då trillar det kanske ner en pollett – åtminstone hos de män som inte är helt efterblivna.

Jag håller med om att vi alla män måste ta ett gemensamt ansvar för att försöka stävja den kultur som ger upphov till de här sakerna, men nu ska jag leka djävulens advokat för sakens skull.

Könsfördelningen i statistiken säger ingenting om huruvida du är körd om du inte betraktar alla män du träffar som en potentiell våldtäktsman eller ej. Det är andra faktorer som spelar in, snarare när, var och hur du som kvinna bör vara extra vaksam. Jag sitter inte hemma och tänker på hur jag potentiellt kan bli överkörd, det gör jag nog som mest effektivt när jag är ute i trafiken och ska gå över vägen. Förstår du vart jag vill komma? Man kan ju också göra ett juridiskt könsbyte idag, eller vara så kallad "icke-binär" i sin könstillhörighet och hoppa lite fram och tillbaka mellan manligt och kvinnligt kön. Pågrund av detta måste du också inkludera att alla transpersoner enligt dig ska betraktas som potentiella våldtäksmän, men det kanske inte blir lika bekvämt för dig då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in