2019-04-12, 08:05
Medlem
Alla kvinnor är horor

Alla muslimer är terrorister

Alla judar är onda

Tänk om hon attackerat vem som helst förutom den vita mannen. Böter och eller fängelse.
Citera
2019-04-12, 08:07
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProPapa
Du behöver lära dig att tolka statistiken.

Den säger nämligen att våldtäktsmän är män, inte det du påstår, att alla män är våldtäktsmän.
Och du behöver uppenbarligen lära dig att läsa inlägg. Mitt inlägg säger att kvinnor bör betrakta alla män som potentiella våldtäktsmän, inte att alla män är våldtäktsmän.
Citera
2019-04-12, 08:07
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
Om du oroar dig för att bli våldtagen så har du antingen hel fel umgänge eller helt fel syn på risk. Går du omkring och tror att alla män är svin så kommer du bara minnas när män är svin, på samma sätt som det här på flashback i princip enbart skrivs dåligt om somalier. Men upplysta som vi är vet du att alla somalier inte är idioter, eller hur?
Nej, jag går inte omkring och tror att alla män är svin. Var skulle jag ha skrivit att jag gör det?
Citera
2019-04-12, 08:09
Medlem
itsurewasntmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.Smith
Hur jävla hjärndöd måste man vara om man tror att samtalsetik är där krutet ska läggas för att göra något åt våldtäktsproblematiken i Sverige anno 2019?

Det som är som att träffa på en människa från en helt annan planet. Var börjar man ens?
Just så!
Dessa ständigt återkommande ”radikala” utspel leder ju ingen vart. Om och om igen samma teori från samma infallsvinkel byggda på samma ytliga fakta och samma känslostormar.

Om det är riktig förändring som önskas vore det nog bättre med mindre terapeutiskt teoretiserande. Det finns gott om fakta. Varför är det så läskigt att agera på sanningen?
Citera
2019-04-12, 08:09
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito
Märk väl att jag inte nämnt något om invandrare. Det jag pekar på är att om man inte kan definiera den s.k. Manliga *våldtäktskulturen* hur ska man då bekämpa den?

Man bör ju dessutom titta på datat... en första granskning kanske ger att visst 95% av våldtäkter begås av män. Men den analysen är det ju rätt grund. Vilka män? Finns det något mönster, vilka variabler ska man titta på? Vilka har högst förklaringsvärde? Om man ska ta med kultur som en variabel då bör man ju ha väldigt klart för sig hur man definierar och grupperar olika kulturer.
Ja, om man vill ge sig in i det projektet finns det uppenbarligen en del att göra.
Citera
2019-04-12, 08:13
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Och du behöver uppenbarligen lära dig att läsa inlägg. Mitt inlägg säger att kvinnor bör betrakta alla män som potentiella våldtäktsmän, inte att alla män är våldtäktsmän.

Bör man också betrakta alla människor (dvs. även kvinnor) som potentiella våldtäktsmän, om inte, varför inte?
Citera
2019-04-12, 08:15
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Bör man också betrakta alla människor (dvs. även kvinnor) som potentiella våldtäktsmän, om inte, varför inte?
För att det nästan uteslutande är män som begår våldtäkt. Men det har jag ju redan sagt, fattar inte riktigt varför du inte bara kan läsa innantill.
Citera
2019-04-12, 08:16
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
För att det nästan uteslutande är män som begår våldtäkt. Men det har jag ju redan sagt, fattar inte riktigt varför du inte bara kan läsa innantill.

100% av alla våldtäktsmän är människor, vid vilken procentsats drar du gränsen när du inte längre generaliserar? Det är uteslutande människor som begår våldtäkter så du är inte konsekvent i ditt resonemang.
Citera
2019-04-12, 08:18
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
100% av alla våldtäktsmän är människor, vid vilken procentsats drar du gränsen när du inte längre generaliserar?
Jag vet inte, hurså? Vad ger det dig, som är helt opåverkad av det här hotet, att göra sig lustig över det och reducera det till någon jävla matematikövning?
Citera
2019-04-12, 08:19
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jag vet inte, hurså? Vad ger det dig, som är helt opåverkad av det här hotet, att göra sig lustig över det och reducera det till någon jävla matematikövning?

Det är uteslutande människor som begår våldtäkter så om du inte betraktar alla människor som potentiella våldtäktsmän är du inte konsekvent.
Citera
2019-04-12, 08:21
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Det är uteslutande människor som begår våldtäkter så om du inte betraktar alla människor som potentiella våldtäktsmän är du inte konsekvent.
Faktum är du kan bredda resonemanget ännu mer för att urvattna det: det är uteslutande är levande varelser som begår våldtäkt. Vad exakt har man för nytta av den här sortens dagislogik?
Citera
2019-04-12, 08:23
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Faktum är du kan bredda resonemanget ännu mer för att urvattna det: det är uteslutande är levande varelser som begår våldtäkt. Vad exakt har man för nytta av den här sortens dagislogik?

Ja det bör du fråga dig själv men försök vara konsekvent vilket du inte är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in