Citat:
Ursprungligen postat av
LeifMohammed
Robert Munt bor (bodde) på Frihetsvägen i Jakobsberg. Han hade överlag pojkar i ca 15-års åldern när han var som mest aktiv på 80 talet, även om en och annan yngre (och betydligt äldre för den delen) slank med. Killen/killarna var med ute på hans äventyr i skog och mark, där han lärde dom att hissa ner sig från höga berg och andra tuffa utmaningar. Munt lärde även ut självförsvar då han själv har minst svart bälte i Judo om jag inte minns fel. Efter äventyret så följde alltid en av grabbarna med Munt hem och knullade.
Låter som min granne i barndomen. Bodde nära Ica på höjden.
1980-1995 ca så minns jag en
Mustaschprydd liten britt som klädde sig i militär kamouflage eller kostym.
Hade alltid ett presskort i fickan som han delade ut till alla kvinnor och män. Utgav sig för att vara grävande journalist med betoning på afrika.
Ägde då en Gul Volkswagen som alltid stod avställd på gatan.
Hade två feta radio antenner ut genom sovrums fönstret. Balkongen hade ännu fler antenner
Talade inte ett ord svenska trots 20 plus år i Sverige.
Brukade stå vid bögringen i centralen varje helg och leta upp tonåringar.
De han bjöd hem till sin lgh varannan helg eller så, var oftast invandrare och mörkhyade. Sett in från trapphuset så var hans lägenhet fylld med elektronik . Sladdar och antenner överallt. Han måste ha bott i en 3a (är osäker) och levde helt ensam för jag har aldrig sett hans pojkvän eller inneboende någonsin på besök.
Jag varken hörde eller såg några våldtäkter men vill minnas att alla föräldrar bad sina barn att hålla sig borta från honom. Det måste ha varit i samband med hans scout sommar läger för pojkar. Efter det slutade han jaga i närområdet och syntes alltid till i centralen.
Jag hade ingen som helst aning om hans perversioner på den tiden. Internet fanns inte på 80talet och alkisar o pervon fanns det gott om i jakan så Robert munt stack inte ut särskilt.
Klart som Fan Järfälla hus känner till denna pedofil men
Att ha inte blivit vräkt ännu måste vara för att Järfälla hus vet att hyresnämnden aldrig kommer att godkänna det.
Det krävdes brittisk polis för att få svensk polis att agera.
Så skruvat är vårt rättssystem.