2019-04-11, 17:39
Medlem
"Robert Munt" är tydligen numera brittisk slang för "fitta"!
http://www.statemaster.com/encyclopedia/c-word
Citera
2019-06-09, 23:37
Medlem
PrisonMikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
"Robert Munt" är tydligen numera brittisk slang för "fitta"!
http://www.statemaster.com/encyclopedia/c-word
Nej ditt retard, det där är en sida som hämtar en skärmdump från klotterplanket Wikipedia - där för övrigt någon tagit bort referensen till "the butcher" Robert Munt. (Alltså inte ens säkert att det refererade till denna RM).

Men jag kan ju hävda att "scrollock" betyder numer böghora och hänvisa till ett annat klotterplank: https://justpaste.it/6kzee
Citera
2019-06-10, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrisonMike
Nej ditt retard, det där är en sida som hämtar en skärmdump från klotterplanket Wikipedia - där för övrigt någon tagit bort referensen till "the butcher" Robert Munt. (Alltså inte ens säkert att det refererade till denna RM).

Men jag kan ju hävda att "scrollock" betyder numer böghora och hänvisa till ett annat klotterplank: https://justpaste.it/6kzee
Det är ingen som påstått att det gällde specifikt den Robert Munt som är född 1948 och bor i Järfälla/Jakobsberg, utan att det namnet kan vara slang för just det ordet, så läs om och läs rätt, "ditt retard" (för att använda ditt synnerligen funkofobiska begrepp ).

En annan, ytterst viktig fråga. Varför kände du dig manad att bumpa upp tråden med en icke-kommentar till mitt inlägg som jag skrev för 2 MÅNADER sedan? Satt du håhända själv i fängelse under den tiden, såsom ditt användarnamn antyder?
Citera
2019-06-11, 19:08
Medlem
LeifMohammeds avatar
Robert Munt bor (bodde) på Frihetsvägen i Jakobsberg. Han hade överlag pojkar i ca 15-års åldern när han var som mest aktiv på 80 talet, även om en och annan yngre (och betydligt äldre för den delen) slank med. Killen/killarna var med ute på hans äventyr i skog och mark, där han lärde dom att hissa ner sig från höga berg och andra tuffa utmaningar. Munt lärde även ut självförsvar då han själv har minst svart bälte i Judo om jag inte minns fel. Efter äventyret så följde alltid en av grabbarna med Munt hem och knullade.
Citera
2019-06-12, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifMohammed
Robert Munt bor (bodde) på Frihetsvägen i Jakobsberg. Han hade överlag pojkar i ca 15-års åldern när han var som mest aktiv på 80 talet, även om en och annan yngre (och betydligt äldre för den delen) slank med. Killen/killarna var med ute på hans äventyr i skog och mark, där han lärde dom att hissa ner sig från höga berg och andra tuffa utmaningar. Munt lärde även ut självförsvar då han själv har minst svart bälte i Judo om jag inte minns fel. Efter äventyret så följde alltid en av grabbarna med Munt hem och knullade.
Han bedrev väl en pseudomilitäristisk förening som han kallade "SAS"? (OBS: Ska absolut INTE förväxlas med det "riktiga" SAS i England, och inte heller flygbolaget med samma namn heller för den delen! ). Det jag undrar över är ifall inte Munt tog en risk i att lära ut dessa "kamptekniker" eftersom risken då torde ha varit att han kunnat "falla på eget grepp" så att säga (bokstavligen dessutom!) Det förutsätter ju förstås att det handlade om "äkta" tekniker och inte något egenpåhittat trams som Munt kanske körde med bara för att verka "häftig".

Hur sjutton rekryterade han sina offer till den för "föreningen" förresten? Hade han en annons i lokaltidningen eller gick han runt på stan och marknadsförde sin grej bland varenda ung kille han stötte på?
Citera
2019-06-12, 19:21
Medlem
LeifMohammeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Han bedrev väl en pseudomilitäristisk förening som han kallade "SAS"? (OBS: Ska absolut INTE förväxlas med det "riktiga" SAS i England, och inte heller flygbolaget med samma namn heller för den delen! ). Det jag undrar över är ifall inte Munt tog en risk i att lära ut dessa "kamptekniker" eftersom risken då torde ha varit att han kunnat "falla på eget grepp" så att säga (bokstavligen dessutom!) Det förutsätter ju förstås att det handlade om "äkta" tekniker och inte något egenpåhittat trams som Munt kanske körde med bara för att verka "häftig".

Hur sjutton rekryterade han sina offer till den för "föreningen" förresten? Hade han en annons i lokaltidningen eller gick han runt på stan och marknadsförde sin grej bland varenda ung kille han stötte på?
Det stämmer att Robert DeVere, som han hette på den tiden, hade, som du skrev, en pseudomilitärisk förening eller liknande där han lärde ut det ena och det andra. Vet dock inte hur han raggade upp grabbarna. Kanske annonserade han i någon äventyrstidning eller liknande? Han var extremt duktig i kampsport/Judo och hade nog ett lätt övertag. Han raggade dock aldrig upp grabbar i närområdet/Jakan, utan från andra orter.
Citera
2019-06-13, 02:24
Medlem
Citat:
Får och får. Det är till syvende og sist en sak helt mellan Munt och hans hyresvärd. Frågan är om hyresvärden känner till att Munt avtjänar ett tioårigt fängelsestraff i UK?

Hyresvärden är Järfällahus AB. Det är ju bara att kontakta Järfällahus AB, e-maila vore väl det smidigaste, och länka till denna tråd samt säga att han sitter i fängelse i UK. Samt länka till denna sida: https://theukdatabase.com/2015/10/15/robert-munt-cinderford/. Då får ju hyresvärden reda på det garanterat.

Om Järfällahus AB hade vetat om detta så vore det ju märkligt att de bara låter det vara.

https://jarfallahus.se/Om-Jarfallahus/Vara-bostadsomraden/Jakobsberg/

Citat:
Söderhöjden

Jakobsberg 2:1516 Frihetsvägen 45-51, Hammarv 57-59
Jakobsberg 2:1942 Frihetsvägen 26-50
Jakobsberg 2:1943 Frihetsvägen 52-74
Jakobsberg 2:1944 Tomasv 27-37, Vasav 91-103
Jakobsberg 2:1945 Tomasv 13-25, Vasav 105-117
Jakobsberg 2:1993 Frihetsv 37-43, Hammarv 61
Jakobsberg 2:1997 Tomasv 1-11, Vasav 119-133
Jakobsberg 2:543 Dackevägen 20

Citat:
Vad gäller svenska Försäkringskassan så undrar jag om de vet att Munt sitter i fängelse utomlands? Hade Munt suttit i Sverige så hade hans pension dragits ner till nära noll under fängelsetiden men det kanske är annorlunda för den som sitter fängslad utomlands? Scrollock?

Samt kontakta Försäkringskassan om samma sak.

Försäkringskassan tror jag inte är så pigga på att ge ut pengar till någon som inte ens bor i Sverige på lång tid.

Notera att Robert Munt även har särskild adress:

https://www.ratsit.se/19480131-Robert_Munt_Jarfalla/qJf-tnvURp0uHIoWgA0oy64z20YBc5r5psv1o1GV-GM

Citat:
Särskild adress

Gatuadress
Box 166

Postadress
177 23 Järfälla

Om man söker på "box 166 järfälla" på Ratsit så kommer det upp tre företag:

https://www.ratsit.se/8024162805-PMI
https://www.ratsit.se/8024409107-W_W_T_T_C
https://www.ratsit.se/8024561857-ACORN_SPORT_SHOOTING_CLUB

Alla tre företag är ideella föreningar. Varför har Robert Munt särskild address knuten till någon av dessa företag?
Senast redigerad av www3 2019-06-13 kl. 02:45.
Citera
2019-06-14, 17:28
Medlem
Citat:
Det stämmer att Robert DeVere, som han hette på den tiden, hade, som du skrev, en pseudomilitärisk förening eller liknande där han lärde ut det ena och det andra. Vet dock inte hur han raggade upp grabbarna. Kanske annonserade han i någon äventyrstidning eller liknande? Han var extremt duktig i kampsport/Judo och hade nog ett lätt övertag. Han raggade dock aldrig upp grabbar i närområdet/Jakan, utan från andra orter.
En sak om just den där "DeVere"-grejen är att det var ett namn som han anammade strax innan han kom till Sverige. Jag gissar att han försökte "maskera" sin identitet eftersom han var dömd för sexbrott i England under sitt riktiga namn ("Munt") och eftersom han tjänstgjort i brittiska armén (OBS: som "mening" och aldrig som "officer" som han ofta ville påskina) så hade det förmodligen varit hyfsat lätt att söka på hans namn och omständigheterna kring hans avsked (även på den tiden). Dock är det intressant hur det kom sig att han började använda "Munt" igen från och med 90-talet (tror jag, ev. tidigare) och framåt? Hade han dömts så många gånger under "DeVere" att till och med "Munt" var mer "rumsrent" att använda? Vill minnas att han under namnet "DeVere" även förhördes som misstänkt i ett fall in England på sent 70-tal gällande en kvinna som försvunnit och aldrig påträffats igen, men det fanns ingenting som band honom till det fallet så misstankarna avskrevs denare mot DeVere/Munt.

Intressant att han aldrig raggade upp killar i närområdet. Han måste ha varit rädd för att stöta ihop med pojkarnas föräldrar eller något, för annars har jag inte fått intrycket av att han var särskilt petnoga vem eller var han raggade upp dem. Har hört uppgifter om att han gjorde ett (förvisso ganska tafatt) försök att ragga upp tonårspojkar i kyrkan. Han lär ha sneglat över till där de satt under bönen samt ha gett leenden mot dem när det var dags att kliva upp och ta nattvarden och ibland kunde ha söka kontakt med dem efteråt och sagt saker i stil med "nu vill jag se dig oftare i kyrkan och att du kommer regelbundet, hör du det?" Då han var en s.k. "sidesman" hade han även tillgång till adresslistorna av någon konstig anledning, och ska ha fått telefonnummret och använt dessa för att ringa hem till några av dessa tonårspojkar i församligen under förespeglingen att han ville uppdatera något i listan och då tagit tillfälle att fråga ut dem om en massa personliga saker för att (får man förmoda) kartlägga dem om deras familjeförhållanden osv. Jag har dock aldrig hört något om att någon av pojkarna i församligen skulle ha blivit våldtagen av Munt, men det kanske bara är ren tur och omständigheter om så aldrig skett.
Citera
2019-06-14, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av www3
Hyresvärden är Järfällahus AB. Det är ju bara att kontakta Järfällahus AB, e-maila vore väl det smidigaste, och länka till denna tråd samt säga att han sitter i fängelse i UK. Samt länka till denna sida: https://theukdatabase.com/2015/10/15/robert-munt-cinderford/. Då får ju hyresvärden reda på det garanterat.

Om Järfällahus AB hade vetat om detta så vore det ju märkligt att de bara låter det vara.

https://jarfallahus.se/Om-Jarfallahus/Vara-bostadsomraden/Jakobsberg/

Samt kontakta Försäkringskassan om samma sak.

Försäkringskassan tror jag inte är så pigga på att ge ut pengar till någon som inte ens bor i Sverige på lång tid.

Notera att Robert Munt även har särskild adress:

https://www.ratsit.se/19480131-Robert_Munt_Jarfalla/qJf-tnvURp0uHIoWgA0oy64z20YBc5r5psv1o1GV-GM

Om man söker på "box 166 järfälla" på Ratsit så kommer det upp tre företag:

https://www.ratsit.se/8024162805-PMI
https://www.ratsit.se/8024409107-W_W_T_T_C
https://www.ratsit.se/8024561857-ACORN_SPORT_SHOOTING_CLUB

Alla tre företag är ideella föreningar. Varför har Robert Munt särskild address knuten till någon av dessa företag?
Hmm, ja det är "fishy"! Jag undrar om detta har något att göra med hans ökända bedrägeriverksamhet att göra? Samtidigt är det ju en "ideell förening" så undrar han i den egenskapen kan tjäna så mycket pengar på skumraskens?
Citera
2022-06-07, 18:59
Medlem
Noterade att "Robert" har namnsdag idag, och kom osökt att tänka på den hjär tråden. Är det någon som vet vad som hänt RM? Rimligtvis har han släppts vid det här laget, men är han tillbaka i Sverige igen med gamla vanor? Han är ju fortfarande skriven där så undrar ifall någon betalade hyran åt honom på Frihetsvägen i alla dessa år?
Citera
2024-01-10, 20:04
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Låter som min granne i barndomen. Bodde nära Ica på höjden.
1980-1995 ca så minns jag en
Mustaschprydd liten britt som klädde sig i militär kamouflage eller kostym.
Hade alltid ett presskort i fickan som han delade ut till alla kvinnor och män. Utgav sig för att vara grävande journalist med betoning på afrika.

Ägde då en Gul Volkswagen som alltid stod avställd på gatan.
Hade två feta radio antenner ut genom sovrums fönstret. Balkongen hade ännu fler antenner
Talade inte ett ord svenska trots 20 plus år i Sverige.

Brukade stå vid bögringen i centralen varje helg och leta upp tonåringar.
De han bjöd hem till sin lgh varannan helg eller så, var oftast invandrare och mörkhyade. Sett in från trapphuset så var hans lägenhet fylld med elektronik . Sladdar och antenner överallt. Han måste ha bott i en 3a (är osäker) och levde helt ensam för jag har aldrig sett hans pojkvän eller inneboende någonsin på besök.

Jag varken hörde eller såg några våldtäkter men vill minnas att alla föräldrar bad sina barn att hålla sig borta från honom. Det måste ha varit i samband med hans scout sommar läger för pojkar. Efter det slutade han jaga i närområdet och syntes alltid till i centralen.

Jag hade ingen som helst aning om hans perversioner på den tiden. Internet fanns inte på 80talet och alkisar o pervon fanns det gott om i jakan så Robert munt stack inte ut särskilt.

Klart som Fan Järfälla hus känner till denna pedofil men
Att ha inte blivit vräkt ännu måste vara för att Järfälla hus vet att hyresnämnden aldrig kommer att godkänna det.
Det krävdes brittisk polis för att få svensk polis att agera.

Så skruvat är vårt rättssystem.
Citera
2024-01-11, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-hasse
Låter som min granne i barndomen. Bodde nära Ica på höjden.
1980-1995 ca så minns jag en
Mustaschprydd liten britt som klädde sig i militär kamouflage eller kostym.
Hade alltid ett presskort i fickan som han delade ut till alla kvinnor och män. Utgav sig för att vara grävande journalist med betoning på afrika.

Ägde då en Gul Volkswagen som alltid stod avställd på gatan.
Hade två feta radio antenner ut genom sovrums fönstret. Balkongen hade ännu fler antenner
Talade inte ett ord svenska trots 20 plus år i Sverige.

Brukade stå vid bögringen i centralen varje helg och leta upp tonåringar.
De han bjöd hem till sin lgh varannan helg eller så, var oftast invandrare och mörkhyade. Sett in från trapphuset så var hans lägenhet fylld med elektronik . Sladdar och antenner överallt. Han måste ha bott i en 3a (är osäker) och levde helt ensam för jag har aldrig sett hans pojkvän eller inneboende någonsin på besök.

Jag varken hörde eller såg några våldtäkter men vill minnas att alla föräldrar bad sina barn att hålla sig borta från honom. Det måste ha varit i samband med hans scout sommar läger för pojkar. Efter det slutade han jaga i närområdet och syntes alltid till i centralen.

Jag hade ingen som helst aning om hans perversioner på den tiden. Internet fanns inte på 80talet och alkisar o pervon fanns det gott om i jakan så Robert munt stack inte ut särskilt.

Klart som Fan Järfälla hus känner till denna pedofil men
Att ha inte blivit vräkt ännu måste vara för att Järfälla hus vet att hyresnämnden aldrig kommer att godkänna det.
Det krävdes brittisk polis för att få svensk polis att agera.

Så skruvat är vårt rättssystem.
Intressant, tack för att du delade med dig! Det du säger samstämmer ganska väl med bilden som förmedlats här hittills, och ja, jag är 100% säker på att det är han! Men jag är lite nyfiken på vad hans "scout sommarläger för pojkar" var? Försökte han någonsin prata med dig eller dina kompisar? Märkte du av hans vapenfixering på något sätt eller var han diskret kring detta? Såg du honom vid bögringen? Vilka år var detta? Och vad var hans tillvägagångsätt? Gick han bara upp till småkillar i grupp och sa att han var journalist och försökte impa på dem på det sättet, eller hur gjorde han?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in