Citat:
Ursprungligen postat av
HitM
Förhöjda SHBG- värden ses vid östrogenpåverkan, vilket i praktiken borde gå att behandla med t.ex. arimidex eller liknande substanser som sänker östrogenet, vilket i sin tur borde göra att det blir mer fritt testosteron i fall som mitt - där SHBG är den största boven?
Någon som har nån teori kring detta?
Mvh
Jag hade från början, innan behandling 11 nmol testosteron, och jag mådde piss, trött hela tiden, hjärndimma, inget driv eller motivation, kunde nästan lika gärna dö. Sen bad jag läkaren att kolla testosteronet istället för att gå till en psykolog, och innan testet så manipulerade jag ner mitt värde till 1.3 nmol. Sen började utredningen, och det tog några månader innan jag fick behandling (lite skillnad mot usa, där det tar ca 2 dagar tills man får både injektion av testosteron OCH HCG, samt en ask Arimidex).
Jag började med Tostrex gel, och jag mådde som en pigg 20 åring igen, i två veckor. Sen försvann min egna produktion, samt att östrogenet skenade upp. Jag fick då Arimidex av en vän som jag provade, men det var ett jäkla mickel och nästan omöjligt att få till rätt. För högt östrogen och du blir trött, för lågt och du blir ännu tröttare.
Sen klagade jag hos läkaren att tostrex var för kladdigt och krångligt, sveda på huden, orolig för att syskonbarnen skulle få det på sig osv osv. Då fick jag Nebido, och tänkte att "nu äntligen" så blir det bra.
Efter första injektionen så var jag trött i 2 veckor och kunde absolut inte jobba eller nåt, det var som helt omöjligt. Försökte laborera med Arimidex, lycka till att hänga med och få östrogenet rätt när man trycker in en jätte mängd testosteron var tredje månad. Testosteronet skenar upp emot kanske 40 nmol för att sedan sjunka succesivt, och då kan man inte dosera Arimidex i min mening, nästintill omöjligt.
Dock mådde jag rätt bra efter att de 2 veckorna gått, men inte helt toppen. Sen efter ca 3 veckor blev det dåligt igen, och sen fick jag min booster injektion, och samma visa igen, fast lite värre.
Och samma sak igen med injektion nummer 3, fast ännu värre ändå, dvs nästan 3 månader berg och dalbana, inte speciellt kul.
Injektion nummer 4 satte jag dock själv, med hjälp av min mor. Då satte vi halv dos, och det har fungerat mycket mycket bättre. Ska man gå på Nebido så är det enligt min erfarenhet att man ska dela upp dosen i 2.
Min slutsats är att det är ett satans jävla mickel för att må bra. Nu tog jag min första dos HCG igår, och jag hoppas att det ska fungera, och om det gör det så är nästa steg att övertala läkarna om att jag ska få både HCG och Nebido samtidigt, först ska jag dock prova bara HCG och se hur jag mår, kanske räcker med bara det. Känns som att bara testosteron inte räcker, utan man måste ha sin egen produktion samtidigt.
Så du ska inte tro att det bara är att trycka i dig testosteron så är allt frid och fröjd sen. Du får forska lite i hur du kan sänka SHBG utan att använda testosteron. Om det är aromatas hämmare du behöver så kan du köpa MEGABOL Inh-AR från ebay och testa. Jag har inte testat den själv, men jag fick PM av en kille som köpte den och testade, och han skrev att den fungerade bra.