Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2019-04-11, 13:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Okynne
Vilka brott?

Han smet väl från borgen?
Citera
2019-04-11, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJoh
Någonstans får man ju inse att om man är någons gäst, så har man inga rättigheter alls, man har helt att leva efter sin värds regler, oavsett hur godtyckliga man kan tycka att dom är.

Att överhuvudtaget dra in en advokat i det, ja då har man förlorat, det bara är så.

Större delen av världen håller inte med dig om att vissa människor inte har några rättigheter alls, i alla fall inte på papperet.
Det är därför FN:s speciella rapportör om integritet hade bokat in ett möte om ett par veckor för att granska förhållandena, t.ex. länk. Även FN:s speciella rapportör om tortyr har uttryckt oro och intresse. Jag är inte säker på om denne också skulle delta i det tänkta mötet eller inte.
Citera
2019-04-11, 13:27
Medlem
Enligt Jen Robinson är det nu bekräftat att Julian Assange arresterats med anledning av en utlämningsbegäran från USA. "The US warrant was issued in December 2017 and is for conspiracy with Chelsea Manning in early 2010".
Citera
2019-04-11, 13:30
Bannlyst
Citat:
Större delen av världen håller inte med dig om att vissa människor inte har några rättigheter alls, i alla fall inte på papperet.

Jodå, jag är helt övertygad om att frågar du människor om jag får komma och bo hos dom, så är villkoret för det att jag gör det på deras villkor.

Jag sätter en hel del pengar på att 90-95% av världen är med mig på det.

Citat:
Även FN:s speciella rapportör om tortyr har uttryckt oro och intresse. Jag är inte säker på om denne också skulle delta i det tänkta mötet eller inte.

FN är ju ett skämt. Det finns väl ingen som tar dom på allvar idag!?
Citera
2019-04-11, 13:31
Medlem
Citat:
Enligt Jen Robinson är det nu bekräftat att Julian Assange arresterats med anledning av en utlämningsbegäran från USA. "The US warrant was issued in December 2017 and is for conspiracy with Chelsea Manning in early 2010".
Så till sist...så får Anonym skribent helt rätt! Heureka!
Assange var ju bara svårt Paranoid, i det att han hela tiden dillade om sin rädsla för att bli utlämnad. Inte till Åkl. Marianne Nys märkliga land Sverige. Utan just till USA!
Citera
2019-04-11, 13:33
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Jodå, jag är helt övertygad om att frågar du människor om jag får komma och bo hos dom, så är villkoret för det att jag gör det på deras villkor.

Ja efter UNWGAD:s sjuka åsikt så är jag böjd att hålla med. Och i praktiken har den varit helt verkningslös.
Citera
2019-04-11, 13:37
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Assange var ju bara svårt Paranoid, i det att han hela tiden dillade om sin rädsla för att bli utlämnad. Inte till Åkl. Marianne Nys märkliga land Sverige. Utan just till USA!

Vi får se. Har han begått grova brott SKALL han utlämnas, inom ramen för folkrätten. Men hans paranoia har ju gått mycket längre än så. 7 år på ambassad. Tänk om han utlämnas och går fri från straff eller får ett kort straff i USA? Karma.
Citera
2019-04-11, 13:38
Bannlyst
Citat:

Men lugn här nu, den där begäran inkom 2017, så dom första 5 åren som han satt på ambassaden så var han svårt paranoid.

Nu verkar han ju ha blivit indragen i spelet runt Muellers undersökning, och det är ju en helt annan historia.
Citera
2019-04-11, 13:39
Medlem
duqus avatar
Citat:

Paranoidt dokument som Anonymare och Ardin kan stoppa upp i arslet: https://ibb.co/C7pJZmX

Den här pressreleasen från Engelska polisen är i klartext att JA ska utlämnas till USA:
http://news.met.police.uk/news/updat...assange-365565

Så riksfittan Nassi-Fritz samt svenska ÅKM kan glömma att se JA i Sth, snarare är väl learjet:en på väg över nu igen till Heathrow för avtransport.
Senast redigerad av duqu 2019-04-11 kl. 13:58.
Citera
2019-04-11, 13:42
Finns det någon möjliget till en objektiv rapportering i svensk MSM?
Kollar just på cnn där en journalist faktiskt tar honom i försvar.
En Clinton-anhängerska tyckte att han skulle sättas dit för div brott som det varken finns anklagelser eller belägg för att de skulle begåtts.
Inte ännu, tillägger hon när Assangeanhängaren påtalar att hon är helt ute och seglar
Citera
2019-04-11, 13:48
Medlem
Citat:
Men lugn här nu, den där begäran inkom 2017, så dom första 5 åren som han satt på ambassaden så var han svårt paranoid.

Nu verkar han ju ha blivit indragen i spelet runt Muellers undersökning, och det är ju en helt annan historia.
Vadå lugn? Är du oinformerad...usa skickar inte ut slika "beställningar" i förtid. Den är säkerligen framtagen ca 2010, att användas/distribueras vid "rätt tillfälle".

Hälsa för övrigt till både Putin och till Bildt /Wallström - några av dina cerebrala slavägare!
Citera
2019-04-11, 13:51
Medlem
probe53s avatar
Citat:

Liknelsen haltar betänkligt. Man kan ju fråga sig vad som händer med alla de som 'får bo i Sverige' och som inte sköter sig på långa vägar ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in