Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2019-04-11, 12:38
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Självklart skall man in det läget visa att man motsätter sig åtgärden genom passivt motstånd. Det kan ha juridiskt värde.

Passivt motstånd? Nej aktivt!
Citera
2019-04-11, 12:41
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Passivt motstånd? Nej aktivt!
Min uppkoppling klarade inte videon.
Men självklart skall de vara tvungna att bära ut honom. Om han däremot klängde sig kvar i dörrposter och liknande verkar det onödigt.
Citera
2019-04-11, 12:46
Medlem
990099s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Lite symboliskt att han tvingar polisen att bära ut honom. Stretar emot i varenda steg av processen, och vem drabbar det? Bara honom själv. Nu framstod han som en förvirrad tok istället för att med värdighet gå ut från ambassaden.

Mer lättillgängligt klipp:
https://twitter.com/barnabynerberka/...75982518898688

Tycker att hen ser helt nergången och tagen på sofflocket tror inte att han såg detta komma.

Karln ser för jävlig ut btw.

screenshot
https://minfil.com/P6c5L8bcn3/Screen...6.39.40_PM_png
Citera
2019-04-11, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Har han varit inne i ambassaden i 7 år non-stop?

Ja, knappt sju år. Nu fokuseras det naturligt på Ecuador som avbrutit asylen, men det stora problemet genomgående har varit UK som inte respekterat asylen. Förhållandet till Ecuador var bra, men sen dess har de bytt president och därmed snart sin hållning. Ifall UK hade respekterat asylen så hade han kunnat resa till Ecuador strax efter att han fick asylen. UK har även vägrat honom fri lejd till sjukhusbesök utan det hade inneburit direkt arrestering.
Citera
2019-04-11, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InnerstInne
När jag studerade fick jag bo billigt hos min äldsta kusin och hennes make tills jag hittade egen bostad. Jag fick simpla och glasklara regler att förhålla mig till.

Grattis till det! Det här "protokollet" som Ecuador satte upp för några månader sedan har inte varit simpelt och glasklart. Flera gånger har hans advokater bett att få det skriftligt så att de vet vad det egentligen står där, till exempel (enligt Jennifer Robinson vid presskonferensen igår).

Ett par exempel på vad som varit brott mot "protokollet" kan du se här. I sitt tal idag klagar president Moreno även extra på senaste Wikileaks-släppet Pope's Orders från i januari om maktkamp inom Vatikanen, så han hävdar att Assange personligen varit inblandad i detta och alltså bedrivit journalistiskt arbete på ambassaden.
Citera
2019-04-11, 13:00
Medlem
duqus avatar
Anna Ardin
‏@therealardin

ok, shitstorn people, women haters and lovely feminists out there, after 10 years I am ready to make one statement (no, I will not make interviews)! >>
03:49 - 11 apr. 2019

I would be very surprised & sad if Julian is handed over to the US. For me this was never about anything else than his misconduct against me/women and his refusal to take responsibility for this. Too bad my case could never be investigated properly, but it’s already been closed.
03:52 - 11 apr. 2019
Citera
2019-04-11, 13:01
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Okynne
Ja, knappt sju år. Nu fokuseras det naturligt på Ecuador som avbrutit asylen, men det stora problemet genomgående har varit UK som inte respekterat asylen. Förhållandet till Ecuador var bra, men sen dess har de bytt president och därmed snart sin hållning. Ifall UK hade respekterat asylen så hade han kunnat resa till Ecuador strax efter att han fick asylen. UK har även vägrat honom fri lejd till sjukhusbesök utan det hade inneburit direkt arrestering.

Det stora problemet var att han fick asyl från första början, vilket Ecuador bittert har ångrat men först nu haft mod att korrigera.
Citera
2019-04-11, 13:01
Bannlyst
Citat:
Ifall UK hade respekterat asylen så hade han kunnat resa till Ecuador strax efter att han fick asylen.

Stämmer det där verkligen, rent juridiskt?

Som jag förstår det så är ju inte asyl ett skydd mot brott som man har begått.
Citera
2019-04-11, 13:03
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJoh

Nej men tyvärr är det så den har använts med Ecuadors hjälp.
Citera
2019-04-11, 13:03
Medlem
990099s avatar
Tycker att hen ser helt nergången och tagen på sofflocket tror inte att han såg detta komma.

Karln ser för jävlig ut btw.

screenshot
https://minfil.com/P6c5L8bcn3/Screen...6.39.40_PM_png
Citera
2019-04-11, 13:15
Bannlyst
Citat:
Grattis till det! Det här "protokollet" som Ecuador satte upp för några månader sedan har inte varit simpelt och glasklart. Flera gånger har hans advokater bett att få det skriftligt så att de vet vad det egentligen står där, till exempel (enligt Jennifer Robinson vid presskonferensen igår).

Ett par exempel på vad som varit brott mot "protokollet" kan du se här. I sitt tal idag klagar president Moreno även extra på senaste Wikileaks-släppet Pope's Orders från i januari om maktkamp inom Vatikanen, så han hävdar att Assange personligen varit inblandad i detta och alltså bedrivit journalistiskt arbete på ambassaden.

Någonstans får man ju inse att om man är någons gäst, så har man inga rättigheter alls, man har helt att leva efter sin värds regler, oavsett hur godtyckliga man kan tycka att dom är.

Att överhuvudtaget dra in en advokat i det, ja då har man förlorat, det bara är så.
Citera
2019-04-11, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJoh

Vilka brott? I en hitte-på-situation där han var åtalad och sedan dömd för något brott hade antagligen förutsättningarna för samtal mellan Sverige och Ecuador varit annorlunda. I den kommunikation som faktiskt skedde i verkligheten kring förhör så hade detta enbart varit enklare om Assange varit i Ecuador och inte bara dess ambasad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in