2019-04-10, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Slaktade? Man slaktar djur! Dessa människor var inga djur. Varför alla dessa överdrifter utan någon som helst åtskillnad? Nej, ingen har sagt att en person dödade alla tre. Utom solglittret och missan27. Dessa är väl inte de mest tillförlitliga i tråden. För mycket känslor ställer till det. Och varför tro på något som inte ens går att verifiera.

För din kännedom: Slakt är avlivning av djur och den beredning som följer direkt efter avlivningen. Till slakten räknas bedövning, blodtappning, flåning, urtagning samt klyvning.

Varför kan inte folk vara lite försiktiga med sina alster här och hur man slänger ur sig saker och ting. Fullständigt urskiljningslöst sitter man och pillar i ord man inte ens förstår vad de betyder.

Det kanske är för att hedra barnens minne?

Typ ”Stackars Moa och Agnes som blev avlivade och slaktade....”
Citera
2019-04-10, 21:57
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det kanske är för att hedra barnens minne?

Typ ”Stackars Moa och Agnes som blev avlivade och slaktade....”
Nja, för mig är det tvärtom genom att likna dom vid djur. Fast man kan ju göra olika tolkningar. Jag tokreagerade dock.
Citera
2019-04-10, 22:21
Medlem
Citat:
Nja, för mig är det tvärtom genom att likna dom vid djur. Fast man kan ju göra olika tolkningar. Jag tokreagerade dock.

Tror det var bitande ironisk kommentar till den tanklösa skribenten.

Ja, språkbruket är vidrigt.
Citera
2019-04-10, 22:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag tror att vi är kvar för att tillföra lite objektivitet. Att kanske försöka slå in lite vett i dessa hejdlösa pedofilepitet som slängs ur. Eller den iskalle psykopat som kontrollerade sin familj med piska. Det är inte ok nånstans. Att sitta och spåna är en sak. Men när ni börjar lyncha en död man, där det inte finns tillstymmelse till sanning i de personliga egenskaper som bl a du ger honom, då måste man ju få reagera, eller hur?

Att avsky O är en sak, han begick - tillsammans med H - en avskyvärd handling. Från det till att tillskriva honom egenskaper som är helt hämtade ur det blå är en helt annan sak. Det är fult. Riktigt fult.

Varför vissa av oss är kvar, kan bero på att det är ganska kul att se hur människor fullständigt går bananas utan minsta belägg för något alls. Och vi har väl lika stor rätt att vara här än du?
Väldigt bra beskrivet. Han är vidrig, han har mördat sina döttrar - men vad har man för lustar om man sen måste förvanska hans person?

Jo, för att man snarare försöker jobba fram en tes om att kontrollfreaket manipulerat sin fru Hanna.
Så svag är således teorin för att fria Hanna från skuld så man måste ge sig på Oskars personlighet.

Barnen har inte ett dugg med det här att göra.
Att fria Hanna; att upprätta nån heder, rädda henne från förtal (vilket då Fu:s resultat räknas som) gör varken till eller ifrån för barnen.
Det hedrar inte deras minne att rädda Hanna.
Citera
2019-04-10, 22:45
Medlem
Citat:
Jag tror att vi är kvar för att tillföra lite objektivitet. Att kanske försöka slå in lite vett i dessa hejdlösa pedofilepitet som slängs ur. Eller den iskalle psykopat som kontrollerade sin familj med piska. Det är inte ok nånstans. Att sitta och spåna är en sak. Men när ni börjar lyncha en död man, där det inte finns tillstymmelse till sanning i de personliga egenskaper som bl a du ger honom, då måste man ju få reagera, eller hur?

Att avsky O är en sak, han begick - tillsammans med H - en avskyvärd handling. Från det till att tillskriva honom egenskaper som är helt hämtade ur det blå är en helt annan sak. Det är fult. Riktigt fult.

Varför vissa av oss är kvar, kan bero på att det är ganska kul att se hur människor fullständigt går bananas utan minsta belägg för något alls. Och vi har väl lika stor rätt att vara här än du?
Hur vet du det? Kände du honom? Jag vet inte hur han var men det finns väldigt mkt som tyder på att han inte var trevlig. Behöver jag kanske påminna dig om vad han har gjort? Helt ofattbart hur du och dina kompisar rycker ut till hans försvar i tid och otid.
Citera
2019-04-10, 22:51
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Hur vet du det? Kände du honom? Jag vet inte hur han var men det finns väldigt mkt som tyder på att han inte var trevlig. Behöver jag kanske påminna dig om vad han har gjort? Helt ofattbart hur du och dina kompisar rycker ut till hans försvar i tid och otid.

Ofattbart är också att du lägger all skuld på O och bortser från att H var delaktig.
Citera
2019-04-10, 22:54
Bannlyst
Citat:

Jag tycker Oskar gjorde fel. Vad tycker du om Hanna?
Citera
2019-04-10, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank-Jesus
Jag tycker Oskar gjorde fel. Vad tycker du om Hanna?
Håller det öppet tills vidare och tills dess säger jag varken bu eller bä om henne. Jag köper som sagt inte Polisens slutsats utifrån det som är känt nu.
Citera
2019-04-10, 23:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Håller det öppet tills vidare och tills dess säger jag varken bu eller bä om henne. Jag köper som sagt inte Polisens slutsats utifrån det som är känt nu.
Nej men Oskar går det fint att förvanska och ge sig på?
Fegråtta.
Citera
2019-04-10, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej men Oskar går det fint att förvanska och ge sig på?
Fegråtta.
Det går hur fint som helst
Citera
2019-04-10, 23:14
Medlem
Citat:
Det går hur fint som helst
Att tro O var si eller så är f.ö. inte att förvanska, det är att spekulera.
Citera
2019-04-10, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Dom låg i olika rum för att föräldrarna inte ville att den sist överlevande systern skulle se när dom ströp den första och för att Oskar inte låg överhuvud taget. Han hängde. Det var bevisligen en tvåmansshow.
Gud. Vad ska man mer läsa? Det börjar bli riktigt med rikliga fantasier.
Allt var Oskars show. Vilken envishet ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in