Citat:
Ursprungligen postat av
VWazz
Lyssna på alla 3 delar på rättegångspodden och blev fan äcklad av vilket arrogant litet cp barn Kristoffer är. Reagera mest på att han kom undan med TIO år i fängelse, 10 år för att ha styckmördat en annan människa. Enda slutsatsen jag kan komma fram till att så blev utfallet efter att tänkt i omgångar är för att bruden är utländsk och han är svensk. Finns ingen annan rimlig förklaring till den grova straffrabatten!!!
Jag lyssnade också på alla tre delarna och blev väldigt upprörd när jag hörde hovrättens straffrabatt från jag tror 17 år till 10 år, och omrubricering från mord till dråp! Stackars V's familj, vilket slag i ansiktet. Som åklagaren sa, vem har hört talas om styckdråp? Hovrätten var ju överens med tingsrätten om att det var han som gjorde det, så tänk att han fick komma så billigt undan bara för att vissa detaljer inte kunde klarläggas?
Jag älskade andra förhöret med åklagaren E. Massi Fritz. Hon grillade honom rätt hårt, och bevisade bland annat hur han ljög om när hans hund dog och kritiserade hans usla minne. Hur han kan glömma alla detaljer av en påstådd sexakt, men däremot komma ihåg nån tant med rullator längs en väg samt färgen på någons plastpåse. Hans minne var ju så dåligt när det passade honom men förundersökningsprotokollet var han bra på att memorera.