2019-04-08, 10:33
  #99793
Medlem
VWazzs avatar
Lyssna på alla 3 delar på rättegångspodden och blev fan äcklad av vilket arrogant litet cp barn Kristoffer är. Reagera mest på att han kom undan med TIO år i fängelse, 10 år för att ha styckmördat en annan människa. Enda slutsatsen jag kan komma fram till att så blev utfallet efter att tänkt i omgångar är för att bruden är utländsk och han är svensk. Finns ingen annan rimlig förklaring till den grova straffrabatten!!!
Citera
2019-04-08, 11:13
  #99794
Medlem
Lazermannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VWazz
Lyssna på alla 3 delar på rättegångspodden och blev fan äcklad av vilket arrogant litet cp barn Kristoffer är. Reagera mest på att han kom undan med TIO år i fängelse, 10 år för att ha styckmördat en annan människa. Enda slutsatsen jag kan komma fram till att så blev utfallet efter att tänkt i omgångar är för att bruden är utländsk och han är svensk. Finns ingen annan rimlig förklaring till den grova straffrabatten!!!

Tydligen autistisk med noll empati och noll sjukdomsinsikt.

De flesta mördare har någon form av personlighetsstörning tex. autism, ADHD eller ADD.

Snart ska väl autisten lämna Kumla, socialen ordnar lägenhet och sysselsättning på en dagverksamhet nära dig.
Citera
2019-04-08, 20:16
  #99795
Medlem
riskybusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VWazz
Lyssna på alla 3 delar på rättegångspodden och blev fan äcklad av vilket arrogant litet cp barn Kristoffer är. Reagera mest på att han kom undan med TIO år i fängelse, 10 år för att ha styckmördat en annan människa. Enda slutsatsen jag kan komma fram till att så blev utfallet efter att tänkt i omgångar är för att bruden är utländsk och han är svensk. Finns ingen annan rimlig förklaring till den grova straffrabatten!!!

Jag lyssnade också på alla tre delarna och blev väldigt upprörd när jag hörde hovrättens straffrabatt från jag tror 17 år till 10 år, och omrubricering från mord till dråp! Stackars V's familj, vilket slag i ansiktet. Som åklagaren sa, vem har hört talas om styckdråp? Hovrätten var ju överens med tingsrätten om att det var han som gjorde det, så tänk att han fick komma så billigt undan bara för att vissa detaljer inte kunde klarläggas?

Jag älskade andra förhöret med åklagaren E. Massi Fritz. Hon grillade honom rätt hårt, och bevisade bland annat hur han ljög om när hans hund dog och kritiserade hans usla minne. Hur han kan glömma alla detaljer av en påstådd sexakt, men däremot komma ihåg nån tant med rullator längs en väg samt färgen på någons plastpåse. Hans minne var ju så dåligt när det passade honom men förundersökningsprotokollet var han bra på att memorera.
Citera
2019-04-09, 15:14
  #99796
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Jag vill räta ut ett par frågetecken angående burken som hittades. I FUP på sid 136 säger ett vittne att de tilldelades ett område vid Åberget och att KJ drack ur burken där. Men av beskrivningen i övrigt tror jag att de inte var vid själva Åbergsfortet utan vid ett berg ca 1 km sydost om fortet, Sävastklinten antar jag. Detta är vad vittnet säger:

"De åkte bil till Lasergame och sedan delade gruppen upp sig och AN, KJ, AI och JN var en grupp som skulle gå uppför berget och söka medan de övriga skulle vara nere vid foten och runt en sjö."

"De hade fått att söka av berget och ner mot en cykelbana som finns söder om berget."

"De fortsatte att söka och kom fram till en väg, när AN ville ta till höger sade KJ nej med motiveringen att han inte visste vart vägen gick. De kom ner till en mötesplats där det stod militärbilar. AN ser en plåtlucka i backen och går fram tillsammans med KJ. AN gick förbi plåtluckan och då såg han att det stod en burk av något slag intill luckorna. AN går fram till kanten och tittar ut över området. När han vänder sig om ser han hur KJ han tagit upp burken och luktar på innehållet och dricker ur burken. AN fråga KJ hur han kan dricka ur en burk som han just hittat. KJ säger att det inte smakade konstigt. AN säger att de är underligt hur någon kan dricka ur en burk som man hittar öppnad. Det var en burk med energidryck av märket BURN.

AN säger att KJ fortsatte att dricka ur burken och att han sedan slängde den när de går ner för vägen som leder till Lasergame. AN säger att han hörde att burken var tom när den landade mot en sten eller ett träd han är inte säker."

Som jag förstår låg Lasergame vid Sävastklinten så jag tror att burken fanns däromkring. Förmodligen säger folk Åberget om hela området.

Nästa fråga. Var sökte KJ med vänner under natten? Förhör med AH. Fup sid 1252-1253:

"AH letat henne tillsammans med KJ, PH och AB. AH uppger att det var vid 23.00-23.30-tiden de började leta efter Vatchareeya. Vidare berättar AH att de gick in efter en gångväg mot Sävast och letade henne. KJ hade fått uppgifter om att det var där någonstans hon försvunnit. De letade då själva, utan någon organisation. Gång och cykelvägen de följde ligger strax innan viadukten över väg 97 mot Södra Svartbyn. De körde dit med KJs bil och parkerat på en grusplätt vid en vägficka intill hästgårdarna. Därefter gick de efter gångvägen mot Sävast, och in i skogen efter stigar."

"AH förklarar att de kom till en jord/sandväg där hästar brukar gå. De sökte runt den vägen. Letandet höll på fram till ca kl 01.30, då de for till Statoil för att äta."

Jag har inte så bra lokalkännedom (den som har får gärna fylla i) men med hjälp av kartan tror jag att de gick vägen som går längs Sävastklintens västra sida. I så fall hittades burken i närheten av där KJ gjorde första söket. Detaljer förstås, men för den som vill koppla ihop burken med brottet är det kanske av intresse.
Helt riktigt. Det var på Sävastklinten de letade, Lasergame låg på Klinttjärnvägen 9. Gångstigen går utefter Sävastklintens västra sida.

Som sagt, Kim hade inte kroppen med sig vid första söket, det hade kompisarna sett. Det är långsökt att burken skulle ha något med Vatchareeyas försvinnande och död att göra.
Citera
2019-04-09, 17:49
  #99797
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Helt riktigt. Det var på Sävastklinten de letade, Lasergame låg på Klinttjärnvägen 9. Gångstigen går utefter Sävastklintens västra sida.

Som sagt, Kim hade inte kroppen med sig vid första söket, det hade kompisarna sett. Det är långsökt att burken skulle ha något med Vatchareeyas försvinnande och död att göra.

Jag är långt ifrån säker på att burken hade med brottet att göra eller att kroppen funnits på platsen. Men absurt långsökt är det väl inte? Den vanliga hypotesen är ju inte att KJ hade kroppen med sig under eftersöket utan att den hade placerats där i samband med mordet, och att han då hade lämnat burken i området. Att söket gjordes gjordes just där skulle i fall handla om att kunna förklara eventuella tekniska spår i efterhand. Detsamma gäller burken förstås.
Citera
2019-04-09, 17:56
  #99798
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Jag är långt ifrån säker på att burken hade med brottet att göra eller att kroppen funnits på platsen. Men absurt långsökt är det väl inte? Den vanliga hypotesen är ju inte att KJ hade kroppen med sig under eftersöket utan att den hade placerats där i samband med mordet, och att han då hade lämnat burken i området. Att söket gjordes gjordes just där skulle i fall handla om att kunna förklara eventuella tekniska spår i efterhand. Detsamma gäller burken förstås.
Jag skrev inte absurt långsökt. Om mordet skedde där bör Kim ha kört efter henne på gångvägen eller kört runt och mött henne. För det måste han ha vetat att hon skulle gå den vägen. Det är att krångla till det, det är mycket enklare och därmed troligare att hon, om hon gick på gångvägen, kom fram till Sävast och mötte sin baneman där.
Citera
2019-04-10, 13:13
  #99799
Medlem
VWazzs avatar
Cpbarnet har väl antagligen mördat henne i sitt cp-boende och styckat henne på okänd plats för att sprida ut kroppsdelarna på olika platser. 100%
Citera
2019-04-10, 13:15
  #99800
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VWazz
Cpbarnet har väl antagligen mördat henne i sitt cp-boende och styckat henne på okänd plats för att sprida ut kroppsdelarna på olika platser. 100%
När skulle han ha fått tid att mörda och stycka henne, var och varför?
Citera
2019-04-10, 14:12
  #99801
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
När skulle han ha fått tid att mörda och stycka henne, var och varför?

Ja för att enklare kunna transportera iväg henne, är det inte lite syftet med styckmord?
Citera
2019-04-10, 14:23
  #99802
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Ja för att enklare kunna transportera iväg henne, är det inte lite syftet med styckmord?
Jo, det är oftast syftet. Kriminalteknikerna hittade inget spår av dödligt våld i lägenheten, och även om mordet skedde där var det omöjligt att kroppen kroppen hade blivit styckad där. Om han fick ut kroppen, levande eller död hel, vad fanns det då för anledning att stycka den? Var och när? var också frågan.
Citera
2019-04-10, 14:47
  #99803
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jo, det är oftast syftet. Kriminalteknikerna hittade inget spår av dödligt våld i lägenheten, och även om mordet skedde där var det omöjligt att kroppen kroppen hade blivit styckad där. Om han fick ut kroppen, levande eller död hel, vad fanns det då för anledning att stycka den? Var och när? var också frågan.

Hade han inte googlat på olika styckmordstekniker och dylikt långt innan, var väl en våt dröm....
Citera
2019-04-10, 14:50
  #99804
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Hade han inte googlat på olika styckmordstekniker och dylikt långt innan, var väl en våt dröm....
Det har inte framkommit vad jag vet. Varifrån har du fått det? Var och när? var också frågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in