Citat:
Ursprungligen postat av
KringEx
Jag fick äran att köpa 2 mg Espranor igår (blistrad) igår.
Jag intog ca 1,5 mg och jag kan säga att har ni möjlighet att köpa andra Buprenorfintabletter, gör det! Om ni intar Buprenorfin intranasalt.
För det går inte att krossa till fint pulver, Tabletten blir som frigolit, småpapper.... jag tänkte först att det var som att krossa en Concerta. Det var lite degigt.
Det kanske inte ens ger effekt att ta dessa i näsan? Dom är ju inte som alla dra Buprenorfintabletter som ska smälta under tungan.
Men jag uppdaterar om en timme
Nu har jag lite tolerans och skulle kanske behövt 2 mg för att riktigt känna, men visst verkar det ha effekt nasalt. Ingen smak, och ingen concerta-gegga blev det i näsan heller. Jag överdrev lite när jag skrev att det var som att hacka concerta-pulver fint.
Var försiktiga här ni ska såga/hacka/krossa dom här. Dom är väldigt känsliga mot fukt, så ha alltid torra händer när ni ska mecka pulver av dessa.
Men som jag skrev i tidigare inlägg; Har ni chansen att köpa andra Buprenorfintabletter, gör det! Dessa är kluriga och
det går inte att göra fint pulver av dom
Jag funderar nästan på om jag skulle föredra Suboxone framför denna, men det vette fan. Den där vidriga cintronsmaken + alla dåliga biverkningar gör nog att jag skulle ta Espranor före Suboxone.
Intravenöst ska dessa vara bra att ta. Påstår en vän. Någon i tråden som testat Espranor intravenöst?