2019-04-02, 17:37
Medlem
Jag får ett starkt rus av det - men jag tar pauser på allt mellan en vecka - några månader. Antar att jag inte är riktig ”torsk”...

Blandtorsk snarare, varvar med benso, röka och tramadol... lyckas till och med vara helt nykter ibland.
Citera
2019-04-03, 10:58
Medlem
frågan gäller inte dig än.
Citera
2019-04-03, 15:01
Medlem
Tänkte väl de, hoppas den aldrig börjar gälla mig heller..

Citat:
Ursprungligen postat av Tolvfingrar
frågan gäller inte dig än.
Citera
2019-04-05, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvfingrar
får ni igen effekt alls när ni blivit torsk på sub? Bara att man blir frisk?
Aldrig fått någon effekt på bup förutom man blir frisk. Det kan såklart upplevas som ett rus i sig men vill jag bli hög funkar inte subutex alls för mig. Även när jag har varit ren några veckor så har jag aldrig blivit skön som på riktiga opiater. Angående espranor så är dem värdelösa snorta.

Naturliga opiater morfin och heroin spelar i en annan liga än dessa påhitt till läkemedel man tagit patent på. Allt för att tjäna pengar.
Senast redigerad av Oskyldigsomenbrud 2019-04-05 kl. 12:36.
Citera
2019-04-06, 08:30
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskyldigsomenbrud
Aldrig fått någon effekt på bup förutom man blir frisk. Det kan såklart upplevas som ett rus i sig men vill jag bli hög funkar inte subutex alls för mig. Även när jag har varit ren några veckor så har jag aldrig blivit skön som på riktiga opiater. Angående espranor så är dem värdelösa snorta.

Naturliga opiater morfin och heroin spelar i en annan liga än dessa påhitt till läkemedel man tagit patent på. Allt för att tjäna pengar.

Jag tror att för att få ett rus av Buprenorfin så måste det vara den första opiaten man testar. Eller att man steppar upp från Tramadol. Om man har tagit Morfin, Oxy, Heroin osv innan man testar Buprenorfin så är det kanske inte så konstigt om det inte ger något märkbart rus.
Min första opiat/opioid var just Buprenorfin. Och ruset jag fick på 0,5-1 mg var helt magiskt. Skön avslappning, eufori och härlig klåda
Citera
2019-04-08, 19:34
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Jag tror att för att få ett rus av Buprenorfin så måste det vara den första opiaten man testar. Eller att man steppar upp från Tramadol. Om man har tagit Morfin, Oxy, Heroin osv innan man testar Buprenorfin så är det kanske inte så konstigt om det inte ger något märkbart rus.
Min första opiat/opioid var just Buprenorfin. Och ruset jag fick på 0,5-1 mg var helt magiskt. Skön avslappning, eufori och härlig klåda
Det är klart man får ett rus av buprenorfin om toleransen är tillräckligt låg. Men självklart är det inte mycket att hurra för om man är ingådd på opiater.
Citera
2019-04-09, 19:02
Medlem
Indos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskyldigsomenbrud

Det går väl knappt att snorta Espranoren? Försökte krossa en sån 8mg en gång och det gick ju inte den vart typ bara tillplattad , Hur ska man gå till väga för att få dom till pulver? Inte för att jag kommer ge det ett till försök (Har Metadon nu) är bara nyfiken.

Mvh IND👁
Citera
2019-04-10, 11:45
Medlem
KringExs avatar
Jag fick äran att köpa 2 mg Espranor igår (blistrad) igår.
Jag intog ca 1,5 mg och jag kan säga att har ni möjlighet att köpa andra Buprenorfintabletter, gör det! Om ni intar Buprenorfin intranasalt.
För det går inte att krossa till fint pulver, Tabletten blir som frigolit, småpapper.... jag tänkte först att det var som att krossa en Concerta. Det var lite degigt.
Det kanske inte ens ger effekt att ta dessa i näsan? Dom är ju inte som alla dra Buprenorfintabletter som ska smälta under tungan.

Men jag uppdaterar om en timme
Citera
2019-04-10, 12:53
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Jag fick äran att köpa 2 mg Espranor igår (blistrad) igår.
Jag intog ca 1,5 mg och jag kan säga att har ni möjlighet att köpa andra Buprenorfintabletter, gör det! Om ni intar Buprenorfin intranasalt.
För det går inte att krossa till fint pulver, Tabletten blir som frigolit, småpapper.... jag tänkte först att det var som att krossa en Concerta. Det var lite degigt.
Det kanske inte ens ger effekt att ta dessa i näsan? Dom är ju inte som alla dra Buprenorfintabletter som ska smälta under tungan.

Men jag uppdaterar om en timme

Nu har jag lite tolerans och skulle kanske behövt 2 mg för att riktigt känna, men visst verkar det ha effekt nasalt. Ingen smak, och ingen concerta-gegga blev det i näsan heller. Jag överdrev lite när jag skrev att det var som att hacka concerta-pulver fint.
Var försiktiga här ni ska såga/hacka/krossa dom här. Dom är väldigt känsliga mot fukt, så ha alltid torra händer när ni ska mecka pulver av dessa.

Men som jag skrev i tidigare inlägg; Har ni chansen att köpa andra Buprenorfintabletter, gör det! Dessa är kluriga och det går inte att göra fint pulver av dom
Jag funderar nästan på om jag skulle föredra Suboxone framför denna, men det vette fan. Den där vidriga cintronsmaken + alla dåliga biverkningar gör nog att jag skulle ta Espranor före Suboxone.

Intravenöst ska dessa vara bra att ta. Påstår en vän. Någon i tråden som testat Espranor intravenöst?
Citera
2019-04-10, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hnsman1
Hur hög biotillänglighet har sub när man kör nasalt? Och även hur hög bio... om man kör rövpanna?

Mellan 45-50% tas upp intranasalt. Jag kan tänka mig att det varierar mellan 35-50% beroende på hur bra snortteknik du har. Man vill ju få allt att stanna kvar i näsan och det kan vara svårt ju större linan är. Att dra i sig 1 mg är enkelt men det är fan nästan omöjligt att dra in 4 mg i näsan och få allt att stanna där. Det är nästan alltid att det rinner ner lite, och det är ju slösaktigt i och med att nästan inget Buprenorfin tas upp oralt
Citera
2019-04-10, 13:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Strunten74
Mellan 45-50% tas upp intranasalt. Jag kan tänka mig att det varierar mellan 35-50% beroende på hur bra snortteknik du har. Man vill ju få allt att stanna kvar i näsan och det kan vara svårt ju större linan är. Att dra i sig 1 mg är enkelt men det är fan nästan omöjligt att dra in 4 mg i näsan och få allt att stanna där. Det är nästan alltid att det rinner ner lite, och det är ju slösaktigt i och med att nästan inget Buprenorfin tas upp oralt
48 % intranasalt enlikt Wikipedia som hänvisar till en dansk studie.
Citera
2019-04-10, 16:06
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
48 % intranasalt enlikt Wikipedia som hänvisar till en dansk studie.

Har du hittat nå bra källa till hur bra Buprenorfin tas upp intramuskulärt? Jag skulle aldrig sätta nålen i en muskel, är bara nyfiken. Jag googlade runt några minuter men hittade inget
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in