2019-04-10, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
Annas kropp ❤️

Ajjabaijja!! Ja blev kallad för pedofil här när jag sa att en av deltagande (vuxen) har snygg kropp!
Citera
2019-04-10, 08:32
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll22
Hoppas även att renskötaren övade på sin balans för alla utom en i laget lär väl ska tävla nu.

Inte minst för att Arge snickaren var tydlig med att nu gällde att de som inte tidigare stått över, måste göra så innan Suzana, Mathias och Robert stod över igen.
Citera
2019-04-10, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDope
De har inte varit där så värst länge än att en massa synligt hår skulle synas. Det är väl bara Bonnie där som skulle ha mörkare synliga hårstrån med. Sedan vaxar sig nog de flesta tjejer sig innan resan. Då är det dessutom borta i veckor..
Vill minnas att tjejer kollade sitt armhålehår förra året när de fick se spegel och gissa sin vikt närmre slutet.
Tobias har hunnit få skägg tillräckligt för att gå med i Nords skäggklubb så de har nog varit där ett tag
Citera
2019-04-10, 08:43
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Nord kanske skulle vunnit nån tävling om dom tagit Sebastian också.. nä just det dom röstade bort honom.

Ja Sebastian i par med Tobias eller Klas hade förmodlingen sopat banan med korvgubbarna. Det hade sannolikt också Tobias i par med Klas gjort. Men nu drev ju Sophie på för att hon själv skulle få tävla i stället för Tobias.

Inte för att bara killar skall tävla, men nu handlade det ju om att de starkaste och uthålligaste prioriterades, de fattade Lag syd men inte Lag nord.

Hittills har Lag nord förlorat alla tävlingar sedan de röstade ut Sebastian.
Senast redigerad av Skallmeja-Zorro 2019-04-10 kl. 09:09.
Citera
2019-04-10, 08:51
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusg0d
I mitt tycke så känns han väldigt nonchalant, så tvivlar på det.

Vet inte om det är en indikation men det var ju ganska tydligt att Mathias inte var en av de som tränade inför tävlingen, åtminstone inte när kameramännen var där.
Citera
2019-04-10, 08:56
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Screem
Produktionen bor på samma ö. De är inprincip med deltagarna ifrån det blir ljust tills det blir mörkt. Vilket är ungefär 12h om dygnet.

Däremot håller jag med dig om att deltagarna har nog tristess...

Det verkar inte så. Enligt Kung Carl, sanningssägaren, som var i tråden och skrev så var bara produktionsteamet på ön maximalt ett par timmar per dag.
Citera
2019-04-10, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boolwi
Tobias har hunnit få skägg tillräckligt för att gå med i Nords skäggklubb så de har nog varit där ett tag

Vaxa armhålan och raka skägget och jämför resultatet efter 27 dagar då. Om du nu har fått någon skäggväxt ännu.
Citera
2019-04-10, 11:51
Medlem
Min ideal Robinson skulle kunna vara även en introvert nörd som skulle veta allt om växter och plantor som går att använda, som skulle veta allt om vad som går att äta och utnyttja, som skulle kunna fiska, bygga boende och flotte för att kunna fiska på djupare vatten. Jag föredrar en som är aktiv och kunnig och gör saker hellre än ngn som bara lullar runt och snackar hela tiden. En som liknar Robinson Leif som sket i pakter och skitsnack, som bodde själv och skulle väl ha kunnat leva ensam i djungeln. En som inte bara gled med och levde på andras meriter. Jag gillade Leifs energi och påhittighet. Adnilsson liknar lite honom genom att vara allkunnig och energisk, fast det fick han andras kritik för. Han skulle "spara på krafterna" för tävlingar, som om en frisk ung man med bra kondis skulle behöva det!! När kommer vi att se en sådan som Leif igen?
Citera
2019-04-10, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Ja Sebastian i par med Tobias eller Klas hade förmodlingen sopat banan med korvgubbarna. Det hade sannolikt också Tobias i par med Klas gjort. Men nu drev ju Sophie på för att hon själv skulle få tävla i stället för Tobias.

Inte för att bara killar skall tävla, men nu handlade det ju om att de starkaste och uthålligaste prioriterades, de fattade Lag syd men inte Lag nord.

Hittills har Lag nord förlorat alla tävlingar sedan de röstade ut Sebastian.

Det hade varit bättre att behålla Sebastian och rösta ut tanten, som bara är bra på att snacka skit och sprida rykten för att manipulera andra att rösta ut en mer värdig Robinson. Sebastian överskattade hennes förmåga att höra sanning, d v s det som det andra laget också sa, att hon bidrar inget till laget.

Personligen tycker jag att det hör till när man är vuxen att tolerera den här typen av kritik som hon fick av Sebastian, kritik som kan hjälpa till att skaffa bättre självkännedom. Om tanten hade haft bättre självkännedom hade hon kanske inte anmält sig till tävlingen. Hon hade ställt sig frågor som: Är jag tillräckligt fysiskt stark, har jag det som laget behöver, det som tittarna vill se, och kommit fram till slutsatsen att hon inte har det som behövs och stannat hemma. Det är tråkigt att se människor som överskattar sig själva och kommer till tävlingar där dom har inget att bidra. Tråkigt för tittarna och tråkigt för laget. Jag förstår Sebastians desperation fullständigt!
Citera
2019-04-10, 12:13
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Ajjabaijja!! Ja blev kallad för pedofil här när jag sa att en av deltagande (vuxen) har snygg kropp!
Jag med😂
Citera
2019-04-10, 12:33
Medlem
Citat:
Personligen tycker jag att det hör till när man är vuxen att tolerera den här typen av kritik som hon fick av Sebastian, kritik som kan hjälpa till att skaffa bättre självkännedom. Om tanten hade haft bättre självkännedom hade hon kanske inte anmält sig till tävlingen.

Vad Sebastian tyckte om Suzana kom väl mer eller mindre fram på omvägar? Han har ju bara agerat allmänt passivt-aggressiv och inte direkt konfronterat henne. "Sa du lag Syd???????" etc. De ska väl ha grimaserat och haft sig bakom hennes rygg på tävlingar å så. Så man kan väl ha en viss förståelse för hennes reaktion men det betyder ju inte att Sebastian har mindre rätt för det. Jag har inte sett alla avsnitt men det uppstod väl inte en diskussion om hennes prestationer förrens örådet? Lite sent kan man tycka.

Hennes brist på självkännedom och allmänna taktlöshet gör det ändå svårt att sympatisera med henne. Vilket blev väldigt tydligt under kokosnötstävlingen när hon står och mumlar om "hat" när han plockar hennes kokosnöt trots att det är alla vs Sebastian. Gah.
Citera
2019-04-10, 12:55
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Det hade varit bättre att behålla Sebastian och rösta ut tanten, som bara är bra på att snacka skit och sprida rykten för att manipulera andra att rösta ut en mer värdig Robinson. Sebastian överskattade hennes förmåga att höra sanning, d v s det som det andra laget också sa, att hon bidrar inget till laget.

Personligen tycker jag att det hör till när man är vuxen att tolerera den här typen av kritik som hon fick av Sebastian, kritik som kan hjälpa till att skaffa bättre självkännedom. Om tanten hade haft bättre självkännedom hade hon kanske inte anmält sig till tävlingen. Hon hade ställt sig frågor som: Är jag tillräckligt fysiskt stark, har jag det som laget behöver, det som tittarna vill se, och kommit fram till slutsatsen att hon inte har det som behövs och stannat hemma. Det är tråkigt att se människor som överskattar sig själva och kommer till tävlingar där dom har inget att bidra. Tråkigt för tittarna och tråkigt för laget. Jag förstår Sebastians desperation fullständigt!

Självfallet hade det varit bättre att behålla Sebastian. Är övertygad om att Sebastian är överlägsen Suzana i alla moment som krävs i Robinsontävlingarna; styrka, uthållighet, balans, logiskt tänkande, smartness etc.

Jag håller också med om att en vuxen person skall klara av att, särskilt i en tävlingssituation, höra vad denne är sämre på. Alla som sysslat med någon form av idrott eller i livet befunnit sig i andra konkurrensutsatta livssituationer har varit med om, och accepterar detta.

Dock tror jag inte att vi någonsin hamnar i ett sammanhang när personer har självinsikten nog att avstå från att själva söka sig till exempelvis realitysåpor, trots att de saknar de attribut som programmet kräver. Jämför exempelvis med deltagarna som söker sig till program till Idol och Talang. Det är i stället castingpersonalen som måste säkerställa att det inte är helt talanglösa och intetsägande personligheter som söker sig till programserier med potentiell stor publik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in