Citat:
Ursprungligen postat av
mittåt
Jag lägger mig inte i rimligheten, men det är Sveriges sett till antal anställda näst största bolag, så det är ju inte oväntat att det är en sällsynt hög summa.
Ja fast antal anställda är i det här fallet inte så relevant. PostNord är ett helstatligt bolag med en enda specifik och begränsad huvudverksamhet.
Men man har tydligen fallskärmar i stil med exempelvis Swedbank som är börsnoterat, tjänar tiotals miljarder/år, verkar i en mängd länder och konstant expanderar sin verksamhet.
Han fick visserligen mindre än Bonnesen men mer än deras tidigare VD. Men dom ska egentligen inte alls vara i samma klass överhuvudtaget. Även 4-5 MKR hade varit högt då dom inte rekryterats på alls samma premisser.