2019-04-09, 19:06
  #469
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mittåt
Sammanslagningen skedde innan Håkan Ericsson tillträdde.

Den svenska verksamheten går förhållandevis bra. Den danska har inte gjort det, mycket på grund av regleringar från danska staten/EU som inte PostNord kunnat påverka.

Håkan Ericsson har inte gjort ett dåligt jobb, men det har varit tuffa omvärldsfaktorer som inte hjälpt honom.

Det är väl skönt för danskarna att vi i Sverige hjälper de med lite av våra pengar, annars skulle ju danska delen gå ännu sämre?

Tänk vad kul de måste ha åt oss i Danmark.
Citera
2019-04-09, 19:08
  #470
Medlem
itsurewasntmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
Vänta nu, ska inte Postnord ha någon VD? Om han lämnar sin post så försvinner den.
Den kan återuppstå:
- Kompost, kompost.
Citera
2019-04-09, 19:08
  #471
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mittåt
Jag lägger mig inte i rimligheten, men det är Sveriges sett till antal anställda näst största bolag, så det är ju inte oväntat att det är en sällsynt hög summa.

Ja fast antal anställda är i det här fallet inte så relevant. PostNord är ett helstatligt bolag med en enda specifik och begränsad huvudverksamhet.

Men man har tydligen fallskärmar i stil med exempelvis Swedbank som är börsnoterat, tjänar tiotals miljarder/år, verkar i en mängd länder och konstant expanderar sin verksamhet.

Han fick visserligen mindre än Bonnesen men mer än deras tidigare VD. Men dom ska egentligen inte alls vara i samma klass överhuvudtaget. Även 4-5 MKR hade varit högt då dom inte rekryterats på alls samma premisser.
Citera
2019-04-09, 20:11
  #472
Medlem
Har inget sett klippet i Svenska nyheter med Jesper?

Om Pexit?
Citera
2019-04-09, 20:20
  #473
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Om jag hade fått 14 millar för att gå hade jag direkt tagit en bulle till Sturehof, köpt in fem franska humrar, en jumboflarra skumpa och riktigt grisat loss.

Det är därför du aldrig kommer ha 14 miljoner 🙈
Citera
2019-04-09, 20:22
  #474
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Om jag hade fått 14 millar för att gå hade jag direkt tagit en bulle till Sturehof, köpt in fem franska humrar, en jumboflarra skumpa och riktigt grisat loss.


Standardtisdag!
Citera
2019-04-09, 20:49
  #475
Medlem
sigurts avatar
Vad hade han i årslön?

får man gå på dagen kan jag tycka att två årslöner är helt ok. Fallskärm borde väl vara till för att kompensera eventuellt inkomstbortfall? Då har man två år på sig att skaffa ett nytt jobb, i min värld en väldigt lång tid.
Citera
2019-04-09, 21:01
  #476
Medlem
Det kan han gärna få.
Toklandet Sverige fattar ju inte att post ska vara en statlig myndighet.
Att ha vinstgivande krav på posten i digitaliseringstider är direkt svagsint. De ska dela ut post som vanligt oavsett om de går plus eller minus i kassan. Om de går back nån miljard so what? Fungerande post är en samhällelig rättighet. I framtiden läggs väl brandkår ner ifall den inte är lönsam i detta bizarroland.
Citera
2019-04-09, 21:30
  #477
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
Vad hade han i årslön?

får man gå på dagen kan jag tycka att två årslöner är helt ok. Fallskärm borde väl vara till för att kompensera eventuellt inkomstbortfall? Då har man två år på sig att skaffa ett nytt jobb, i min värld en väldigt lång tid.

Ca. tre gånger så mycket som USA:s president.

(FB) Posten en institution som nu är i princip försvunnen och korrupt?!
Citera
2019-04-09, 21:36
  #478
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mittåt
Sammanslagningen skedde innan Håkan Ericsson tillträdde.

Den svenska verksamheten går förhållandevis bra. Den danska har inte gjort det, mycket på grund av regleringar från danska staten/EU som inte PostNord kunnat påverka.

Håkan Ericsson har inte gjort ett dåligt jobb, men det har varit tuffa omvärldsfaktorer som inte hjälpt honom.

Tuffa omvärldsfaktorer? Prova att vara brevbärare några veckor i Januari så skall du få se på tuffa "omvärldsfaktorer".
Citera
2019-04-09, 21:40
  #479
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Tuffa omvärldsfaktorer? Prova att vara brevbärare några veckor i Januari så skall du få se på tuffa "omvärldsfaktorer".

Precis, finns nog få yrken i Sverige där man får slita så mycket för så lite i lön.
Citera
2019-04-09, 22:32
  #480
Medlem
Krugerrands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Precis, finns nog få yrken i Sverige där man får slita så mycket för så lite i lön.
Ja det är hemskt. Tvingas pulsa i snö med statligt betalda persedlar i en uppvärmd elbil där postiljonen knappt hinner värma upp sig innan hen ska ut det kylslagna landet med oåtkomliga brevlådor. Horan Maud gjorde helt rätt som vältra över ansvaret på danskarna. Posten har aldrig fungerat så bra som idag, tack Maud. Fitta.

14 millar, han skulle hängas.
__________________
Senast redigerad av Krugerrand 2019-04-09 kl. 22:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in