2019-04-09, 22:39
Medlem
Stones avatar
Hoppas de skickar pengarna i ett paket via Post Nord.
Citera
2019-04-09, 22:46
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Det kan han gärna få.
Toklandet Sverige fattar ju inte att post ska vara en statlig myndighet.
Att ha vinstgivande krav på posten i digitaliseringstider är direkt svagsint. De ska dela ut post som vanligt oavsett om de går plus eller minus i kassan. Om de går back nån miljard so what? Fungerande post är en samhällelig rättighet. I framtiden läggs väl brandkår ner ifall den inte är lönsam i detta bizarroland.
Klockrent!
Citera
2019-04-09, 23:00
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Hoppas de skickar pengarna i ett paket via Post Nord.
Det där var sanslöst roligt. Jag tackar!

Man kan se scenen framför sig:
Postens styrelseordförande: Ja, Håkan Ericsson, det kom lite plötsligt, men vi får nu tacka för den här tiden. Du har gjort stora insatser för Postnord och vi vill som en ringa gratifikation tilldela dig ett avgångsvederlag om 14 miljoner kronor, som kommer att betalas ut med en miljon i månaden.

Håkan Ericsson skiner som en sol och slickar sig om läpparna.

Styrelseordföranden: Pengarna kommer att skickat med Postnord i ett paket direkt till din hemadress, så du kan hämta ut dem hos ditt närmaste utlämningsställe, Hassan's Klipp och Cafe.

Håkan Ericsson blir kritvit i ansiktet. Läpparna rör sig, men han lyckas inte pressa fram något ljud.

Något senare: en skrikande och sprattlande Håkan Ericsson släpas ut av ett par vakter. "Nej! Nej! Ni kan inte göra så mot mig! Efter allt vad jag gjort för er! Nej! Ni får inte..."

(Det borde vara ett villkor för alla kommande VD:ar: all deras ersättning skickas till dem med Postnord.)
Citera
2019-04-09, 23:59
Medlem
SvartaBjorns avatar
Trådar sammanfogade.
/Moderator
Citera
2019-04-10, 01:48
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gakka
Det är därför du aldrig kommer ha 14 miljoner 🙈

Förmodligen inte. Och det är nog lika bra😉
Citera
2019-04-16, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeman
Nej 14MKR är högt även där nuförtiden och väldigt sällsynt.

Nej, det är inte sällsynt vilket visas med att det knappast är endast 14MKR det handlar om. Du tycks ha missförstått årslön med avgångsvederlag.

Det finns gott om exempel på mindre chefer som avgått med samma summor. Personalchefen på Nordea?

Som sagt är det en summa vi konsumenter tycks anse rimlig, även om vi i de flesta fall inte kan begripa....
Citera
2019-04-17, 19:45
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Nej, det är inte sällsynt vilket visas med att det knappast är endast 14MKR det handlar om. Du tycks ha missförstått årslön med avgångsvederlag.

Det finns gott om exempel på mindre chefer som avgått med samma summor. Personalchefen på Nordea?

Som sagt är det en summa vi konsumenter tycks anse rimlig, även om vi i de flesta fall inte kan begripa....

Nejmen då böjer jag mig naturligtvis för din expertis. Naturligtvis är det självklart att ett misslyckad chef på ett förlust-tyngt statligt bolag erhåller högre avgångsvederlag än 99,5% av alla i vinstgivande börsnoterade privata företag.

Sen gör du ett småaktigt försök att förminska mig genom att insinuera att jag inte förstår att det finns fler underlag för ersättningar. Jag tycker det en ohederlig argumentation och jag är rätt säker på att jag sparkat fler VD:ar än du.

Jag undrar för övrigt vad du skulle tycka vore ett rimligt avgångsvederlag om VD:n ifråga varit framgångsrik och inte så katastrofalt misslyckad? 4-5 Miljarder eller så?
Citera
2019-04-18, 16:45
Medlem
Citat:
Nejmen då böjer jag mig naturligtvis för din expertis. Naturligtvis är det självklart att ett misslyckad chef på ett förlust-tyngt statligt bolag erhåller högre avgångsvederlag än 99,5% av alla i vinstgivande börsnoterade privata företag.

Jag är ingen expertis... Men för att nu förminska dig så som du redan påstått att du är.

Tror du villkoren om avgångsvederlag stiftas vid avskedningen/uppsägningen? Idiotvarning?

Avseende börsnoterade bolag bör man även i ärlighetens namn nämna att det är en väldigt stor skillnad mellan de största bolagen och de minsta, du kan inte jämföra BINATECH med t.ex Volvo

Citat:
Sen gör du ett småaktigt försök att förminska mig genom att insinuera att jag inte förstår att det finns fler underlag för ersättningar.

Jag påtalar att man bör kika på branchen i stort, vad tror du UPS Vd har för lön och villkor, Vd:n för Schenker? DHL?

Citat:
Jag tycker det en ohederlig argumentation och jag är rätt säker på att jag sparkat fler VD:ar än du.

Att du sparkat fler VD:ar än mig har du rätt i om du sparkat åtminstone en, jag har inte försökt förminska dig (hittills)...
Senast redigerad av Magban 2019-04-18 kl. 16:52.
Citera
2019-04-21, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Tuffa omvärldsfaktorer? Prova att vara brevbärare några veckor i Januari så skall du få se på tuffa "omvärldsfaktorer".

Har gjort det och vet precis hur det är.

Den stora fördelen med jobbet är att man får motion och att man aldrig behöver "ta jobbet med sig hem".

Nackdelen är att det krävs lite speciellt psyke och fysik för att klara det, alla är inte ämnade för det jobbet.

Det kan upplevas som tungt och stressigt, eller fritt och tempofyllt, beroende hur man själv är som person.

Med tuffa omvärldsfaktorer menade jag inte de rent fysiska utan sådana som vikande volymer och statliga regleringar.
Citera
2019-06-25, 21:54
Medlem
exades avatar
https://nyhetersto.se/2019/06/11/nya-tider-for-postnord-ladorna-toms-tidigare-och-sondagstomning-upphor/

jaha.. tråkigt.
Citera
2019-07-26, 13:23
Medlem
Bara jag som tycker att southparks avsnitt "cash for gold" är slående likt postnords arbetssätt? Du lägger ditt brev/paket i lådan-aaand its gone! https://youtu.be/_nVk25ZvTkU. Som den minsta tröst postnord kan ge för förlorade brev skickar dom frimärken så du kan skicka fler brev/paket and they are gone
Citera
2019-07-30, 13:01
Medlem
visceral89s avatar
Jag brukar vanligtvis försvara Postnord till en viss grad men nu har även jag råkat ut för deras inkompetens.

Beställde paket från Kina via AliExpress. Leveransen var jävligt seg men jag hade is i magen hela månaden det tog för paketet att skickas. Problemet uppstår inte fören paketet anländer i Sverige. Jag har laddat ner deras app så jag får uppdaterar kring mina beställningar och kan spåra dom i realtid.
Så efter paketet anländer i Sverige så väntar jag på mitt paket med andakt. Inget dyker upp. Så tillslut så ringer jag Postnord bara för att kolla om det är dom eller DHL som hanterar paketet i Sverige.

Då får jag som svar att det är dom som har hand om det och sändningsnumret är detsamma som på den Kinesiska sidan. Då blir jag glad och väntar på att mitt paket skall dyka upp i appen. Efter någon vecka så kollar jag mot förmodan på Ali Express hemsida och ser att enligt den kinesiska spårningen så har paketet åkt tillbaka till avsändaren.
Postnord appen fungerar INTE på utlänska paket och lägger inte till dom automatiskt som med vanliga paket. Så över 1½ månad har jag väntat på ett paket som jag nu inte kan få. Postnord har inte skickat EN enda avisering via sms/mail/telefon att mitt paket funnits någonstans. Det enda jag kan se när jag lägger till paketet i Postnord appen är att paketet skickats tillbaka.

Hur är det ens möjligt? Hur kan någon ta mot utländska paket med Postnord? DHL har fungerar galant men det är inte fören detta idiotföretag tar över som det blir problem.

Tack för att jag fick skriva av mig lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in