2019-04-09, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Postnord har att hantera minskande brevhantering och ökande pakethantering. Det låter som något en mongolid kan klara. Vad är det jag missar?
Du kan ju söka jobbet då som VD. Du kanske klarar av jobbet.
Citera
2019-04-09, 14:42
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doleo
Vete fan! Tillförordnad vd blir Annemarie Gardshol, som är ansvarig för den svenska delen av PostNord...

Det är ju på den danska sidan som det går dåligt:

SR har bytt ut ljudspåret på sidan jag länkade till.

Det ursprungliga var från Ekots 9:00 sändning idag och handlade inte om vinst/förlust utan (vid 0:48) om posthanteringen.
https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/?programid=4540

Ekot:
Har det [VDn Ericssons sparkning] att göra med den kritik som Postnord har fått under många år för brister i posthanteringen?

Christian Jansson (Postnords styrelsordförande):
ABSOLUT INTE!
Postnord eh levererar med en fantastisk kvalitet,
om man i ljuset utav allt vi håller på med!
[?????]
Så att det har ABSOLUT ingenting med det att göra!

[Sjukdomsinsikt = 0]
Senast redigerad av Korv-Bajs 2019-04-09 kl. 14:45.
Citera
2019-04-09, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaFarfar
Tycker att det är en ganska fattig fallskärm ändå, med tanke på det stora ansvaret och dom utmaningar han ställts inför borde den vara minst det dubbla.

Han blev ju knappast tvingad av AF att söka jobbet...
Hade man headhuntat en genomsnittlig Samhall-anställd till VDosten hade man förmodligen nått ett bättre resultat. Då hen knappast ens kommit på tanken att beblanda sig med Danska postverket.
Citera
2019-04-09, 15:22
Medlem
2 800 000SEK kvar efter stöld.
Citera
2019-04-09, 15:41
Avslutad
Har nog kanske något med Swedbank-härvan att göra.
Citera
2019-04-09, 16:03
Medlem
JeffDaviss avatar
Om jag hade fått 14 millar för att gå hade jag direkt tagit en bulle till Sturehof, köpt in fem franska humrar, en jumboflarra skumpa och riktigt grisat loss.
Citera
2019-04-09, 16:35
Medlem
Vänta nu, ska inte Postnord ha någon VD? Om han lämnar sin post så försvinner den.
Citera
2019-04-09, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Postnord har att hantera minskande brevhantering och ökande pakethantering. Det låter som något en mongolid kan klara. Vad är det jag missar?

Den övriga inkvoterade blatte-personalen som inte klarar av att sköta ett jobb?

Edit. Pucktvåa på den!
Citera
2019-04-09, 18:35
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Svårt att tala i termer som ”välförtjänt”... Det är ju dessa summor det handlar om på denna nivå inom näringslivet.

Nej 14MKR är högt även där nuförtiden och väldigt sällsynt.
Citera
2019-04-09, 18:38
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaFarfar
Tycker att det är en ganska fattig fallskärm ändå, med tanke på det stora ansvaret och dom utmaningar han ställts inför borde den vara minst det dubbla.

Absolut! Och med tanke på att han varit inkompetent och misslyckats med allt borde han egentligen ha det dubbla. Han har säkert fått kämpa dubbelt så hårt som någon kompetent människa hade.
Citera
2019-04-09, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeman
Nej 14MKR är högt även där nuförtiden och väldigt sällsynt.

Jag lägger mig inte i rimligheten, men det är Sveriges sett till antal anställda näst största bolag, så det är ju inte oväntat att det är en sällsynt hög summa.
Citera
2019-04-09, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Han blev ju knappast tvingad av AF att söka jobbet...
Hade man headhuntat en genomsnittlig Samhall-anställd till VDosten hade man förmodligen nått ett bättre resultat. Då hen knappast ens kommit på tanken att beblanda sig med Danska postverket.

Sammanslagningen skedde innan Håkan Ericsson tillträdde.

Den svenska verksamheten går förhållandevis bra. Den danska har inte gjort det, mycket på grund av regleringar från danska staten/EU som inte PostNord kunnat påverka.

Håkan Ericsson har inte gjort ett dåligt jobb, men det har varit tuffa omvärldsfaktorer som inte hjälpt honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in