Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,65%
829 röster
Nej
19,54%
281 röster
Är osäker
15,65%
225 röster
Bryr mig inte
7,16%
103 röster
2019-04-09, 09:40
Medlem
Men jag måste säga att ju mer som framkommer om Dan Reed desto mindre trovärdig framstår han. Det har jag skrivit förut i tråden ett par ggr. Själva filmen framstår mer och mer som ett sätt att tjäna pengar, genom att bre på och överdriva det som hänt.
Citera
2019-04-09, 09:58
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Jag förstår att du gärna vill ha en exakt siffra som du kan ha som halmgubbe.

Men enligt intervjun i filmen så blev sexet och tillfällena de träffade Michael Jackson helt enkelt ”less frequent” när MJ träffade ett yngre fixobjekt. Du får nöja dig med den nivån av tydlighet. En relation som ebbar ut i sanden har inget minnesvärt avslut.

James har varit väldigt tydlig med vad han påstår, den nivån av tydlighet ifrågasätter jag inte.

James hävdar i filmen OCH i hans stämningsansökan samt vittnesförhör under ed att han blev ersatt när han var ca 12 år, år 1990, och kontakten då började bli mindre. Sexet tog helt stopp 1992, när James var 14 år. Allt enligt James egen utsago. Du hävdar å andra sidan att sexet fortsatte högt upp i åldern men kan inte specificera exakt när för säger du efter James var 14 år så säger du emot huvudvittnet och "offrets" egna berättelse.

Vidare påstår James att vid 17 års ålder, år 1995, tog hans kontakt med MJ helt slut. Så därför undrar jag vad du menar med att de hade sex högt upp i åldern när inte ens James själv hävdar det. Går vi på James egna berättelse att sexet tog slut när han var 14 år så är det inte "högt upp i åldern", man är tonåring när man är 13 år.

Jag förstår varför du inte vill säga en exakt ålder för då skjuter du dig själv i foten helt enkelt. För tog sexet slut 1992 så var inte tågstationen byggd. Tog sexet slut efter 1992 så kraschar hela James tidslinje och allt han har berättat i rätten och i filmen. Så är det och det är bara att inse att hans påståenden inte håller.
Senast redigerad av Xfiles 2019-04-09 kl. 10:08.
Citera
2019-04-09, 10:20
Medlem
Xfiless avatar
Nu har HBO även meddelat att dokumentären kommer endast vara tillgänglig "on demand" veckan ut De hade ju innan meddelat att det skulle vara möjligt att se dokumentären "on demand" fram till September 2019 men har alltså nu gått ut med ny information.

Vilken soppa dett har blivit! Ska bli ett nöje att se hur de ska försvara sig mot MJs dödsbo stämningsansökan
Citera
2019-04-09, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xoleraz
Är det någon som tagit upp i tråden att Reed har ett extra twitter konto, som heter "therealmjstory" där han trollar och postar negativa artiklar om Jackson?

Yet another evidence of Dan Dumb Greed stupidity. He has created a second account using the same gmail address of his official one for trolling. The trolling account has a picture of MJ with boys as a profile pic. If you think he cannot get any creepier than this think twice. The user of the new account claims to be sexually abused as a child and asking people to believe the victims and denounce mj. lol But "it's not about Michael Jackson"

That awkward moment you accidentally change the picture on your real account thinking it’s your troll account.

https://twitter.com/NatashaShingles/status/1114534059017998336

Bevis:

Dan reed ladies and gentlemen trying to say fans photoshopped the image on his twitter profile well if you google danreed1000 and click images it comes up if you click visit it will direct you straight to his twitter page. Try it yourself

https://twitter.com/xicalees/status/1114663858138963968

https://twitter.com/_Ourlittlesatan/status/1114676425670393857

Tas upp här efter ungefär 30 minuter: https://soundcloud.com/freespeechbroadcasting/2019-04-07-1-never-ending-saga
---
Dan Reed har nu sjunkit till absoluta botten, i det här läget undrar jag om han är helt mentalt frisk. Seriöst, att själv låtsas var offer för sexuella övergrepp som barn och utnyttja det för att smutskasta Jackson och samtidigt rättfärdiga sin film...kan man sjunka längre än så?

Tänk om media ifrågasatt honom ordentligt från start under hans PR-turne världen runt? Han hade rasat ihop precis som luftslottet Leaving Neverland.

Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
Att han inte hade någon etik eller moral vet vi redan. Att han är värdelös som journalist då han inte dubbelkollat saker vet vi också men detta måste nästan ta priset. Vad är detta för besatt "journalist" som skapar fake konton på Twitter!!! Hahhaaaa komedi på så hög nivå.

Jag undrar hur de individer i tråden som ständigt litar 100% på det Dan Reed reagerar på detta, antar tyvärr att de ignorerar hans svinerier. Visst är det komiskt på ett vis, men mest är det sorgligt och förbannat olämpligt och dessutom förolämpande mot alla riktiga offer. Hur fasiken kan Reed göra så när hans film handlar om att hjälpa offer? Det går emot allt han sagt, han har blivit tagen med byxorna nere återigen. HBO eller vem som nu har någon form av kontroll över Reed, borde avsluta hans PR världsturne innan han gör bort sig fullständigt, han verkar ha tappat det helt sedan tågstationslögnen avslöjades.

Jag hade hört att de hade planer på att släppa en directors cut på 6 timmar om ett par år, med Dan Reed commentary option, så att man kunnat välja att få Dan Reed som kommentator under hela filmen...vi får se om det blir av eller inte...
Senast redigerad av Xoleraz 2019-04-09 kl. 11:10.
Citera
2019-04-09, 12:31
Medlem
Citat:
Haha. Jaha? OK. Jag tror det här var det mest förvirrade inlägg jag sett i tråden eller överallt sedan Leaving Neverland sändes :-)

Med andra ord kan vi inte tillskriva något som sägs i filmen i någon sammanhang då allt klippts och redigerats så kraftigt menar du?
Ja, det var lite förvirrande skrivet.

Sambandet som ni pratar om existerar inte. Det är två olika filmsegment, som följer på varandra:

1. I det första pratar de om var på Neverland de hade sex, och där tar han upp flera platser inklusive tågstationen.

2. I det andra pratar de om hur ofta de hade sex, och då säger han att de hade sex hela tiden när de var nykära.

Att de här två filmsegmenten råkar ligga direkt efter varandra i den färdiga dokumentären betyder inte att det finns ett samband mellan "nykär" och "tågstation". De har bara placerats tillsammans eftersom de ramar in för tittaren i vilken omfattning de hade sex.
Citera
2019-04-09, 12:46
Medlem
Citat:
Vad för mer saker stämmer inte som James påstår utöver tågstationen och Neverland köpet?

* Ryktas att MJ köpte en ring men enligt polisen som konfronterade MJ den dagen eftersom han var utklädd för att undgå bli upptäckt så köpte MJ följande: ”Jackson bought several toy figures and a pair of heart-shaped sunglasses, police officer Sliester said”. Det finns absolut INGEN rapport från polisen den dagen att MJ ska ha köpt en ring/smycken. En artikel från den dagen 1989: https://imgur.com/VYGdSMd OM han ska ha köpt en ring, så har alla MJs vänner och bekanta gått ut och sagt att MJ var väldigt generös och köpte alltid massa saker till folk.

I artikeln du länkar till står det att Michael ”was looking at rings” i Zales Jewelers Store. Längre ner står det att han besökte en presentbutik och där köpte han och Safechuck leksaker och solglasögon. De befann sig i ett köpcenter.

Ja, Michael var mycket generös inte minst mot mammorna till pojkarna han sov med. Ibland kan man tycka att en humanitarian som han borde lagt de pengarna på fattiga barn istället, men jag antar att man ska uppfatta honom som ett stort barn som inte kan analysera konsekvenserna av sina utlevelser.

Citat:
* James hävdar att han blev sexuellt utnyttjad under Grammy galan 1989. MJ var inte på Grammy 1989, utan han var där och uppträdde 1988. Grammy galan 1988 inträffade dessutom ca 7-8 månader innan MJ träffade Safechuck för första gng efter Pepsi reklaminspelningen. Kan man blanda ihop datum/år? Ja, men inte platser, speciellt inte något så stort som Grammy galan. Sådant minns man anser jag.

Är inte lika insatt i James fall som i Jordan Chandlers. Men Pepsireklamen spelades inte in 1988 utan i december 1986. Och jag kan inte se att James nånstans påstår sig ha blivit utsatt för övergrepp ”under Grammygalan.” Han skrev i sin stämningsansökan att Michael flög honom till ett hotell i New York för att få umgås med honom på tu man hand, efter att han uppträtt på Grammygalan som var den 22 februari. I början av mars 1988 fotades han och Michael hand i hand på en föreställning av Phantom of the Opera på Broadway, så vid det laget var de iaf i New York.

Så jag tror inte han behöver ha ljugit om att ha varit i New York med Michael i samband med Grammygalan. Däremot om att de skulle ha börjat ha sex då - om han vill stämma Michaels produktionsbolag, som betalade för hans flyg till New York, då måste han hävda sexuella övergrepp i samband med den resan, och det kan han bara göra om han förlägger den till efter Bad-turnen, dvs 1989.

Att han skulle ljuga om när övergrepp ägde rum baserat på om han kan stämma produktionsbolaget i de fallen verkar troligt. Men däremot är det sannolikt att han var med Michael i New York i samband med Grammygalan, så att han skulle minnas fel om ”något så stort” behöver inte stämma.

Citat:
* Han ljög om klippet när de är i Hawaii. I dokumentären framstår det som om MJ nämner hur han vill spendera ensamtid med James men i den oklippta versionen ser man hur Mj pratar till HELA FAMILJEN.

Det är väl inte han som ljuger där, snarare regissören som klipper. Michael sa ”best thing about Hawaii was spending time with Jimmy, love his family and want to spend time with them.” Så han säger ju att det bästa med Hawaii var att tillbringa tid med James, och så att han älskar hans familj och vill tillbringa tid med dem.

Citat:
* James hävdar att han blev sexuellt utnyttjad i sängen på övervåningen i spelrummet. Här är en bild på det rummet. Fanns ingen säng där och det var inga väggar eller dörrar. Se själva: https://imgur.com/KGNN1NI
Neverlands operational manager i över 15 år, Allan Scanlan, skriver följande på FB: ”It is a loft with one whole side open to the first floor. There was a walking closet there with full of books. I never saw a bed in there”. Samma sak hävdar Brad Sundberg som har jobbat med MJ i 18 år.

* James hävdar hur han blev utnyttjad i sängen i slottet på Neverland. Slottet hade inget sovrum och det fanns ingen säng. Det fungerade som ett kontor och det var mer eller mindre panoramafönster så man såg in från alla håll. Länk: https://imgur.com/TEAmOEA Både Allan och Brad hävdar det inte fanns någon säng här heller.

Med tanke på att det fanns så få sovrum på Neverland går det att tänka sig att det fanns extrasängar som kunde ställas in, vilket också personal på Neverland har kommenterat. Sexet skulle ha ägt rum de perioder Michael vistades på Neverland då även Safechuck var där, och det kan vara de perioderna/tillfällen Safechuck hänvisar till när han säger ”It had a bed up there”, dvs de bäddade upp den då.

Men det är klart, betydligt troligare är att han förlägger sexet till fler delar av Neverland för att han då kan stämma Michaels bolag. Det håller jag med om.

Citat:
* Ljugit om att ha blivit sexuellt utnyttjad I poolen. Det var säkerhetskameror överallt på Neverland så att det ska ha skett är högst osannolikt.

Jag utgår från att åklagare under rättegången begärde ut all övervakningsfilm och studerade den. Eller? För jag har svårt att tro att Michaels säkerhetspersonal satt och aktivt tittade på honom i badet.

Citat:
* Ljög om att MJ kontaktade honom att vittna 2005. Detta stämmer inte då det var domaren som redan i utredningen förbjöd att han skulle ens vara ett potentiellt vittne då han inte var relevant för fallet. Scott Ross var den som kontaktade folk att vittna och han har offentligt gått ut och hävdat att de tänkte inte ens på James och har gett sin förklaring.

Det är inte omöjligt att Michael ringde James på egen hand.

Citat:
* Ändrat sin historia flera gånger när han har blivit utnyttjad. Först var det 2013, sedan 2005, därefter 2013 igen och någonstans däremellan 2010 när hans son föddes.

* Insåg inte att pedofili var något dåligt förrän han påbörjade sin terapi 2013, men har enligt egen utsago sagt till sin mamma 2005 att MJ var en ”bad guy” och sa han har blivit utnyttjad.

Det är skillnad mellan att börja känna att något är fel utan att närmare vilja gå in på det eller prata om det och att i terapi erkänna för sig själv vidden av vad som hänt och vara beredd att gå ut med det.

Citat:
* Påstår att han var livrädd för MJ efter rättegången 2005, men han insåg ju inte att MJ gjort något fel förrän 2013 så varför var han rädd?

Han kan ha varit rädd att Michael tyckte att han svikit honom genom att inte vittna eller att han på något sätt förstått att James började känna att något var fel utan att kunna erkänna det högt. Etc, finns många förklaringar där.

Citat:
* Ljög om att han och Wade hade inte pratat förrän de möttes på Sundace festival. Wade å andra sidan hävdar att de möttes och pratades 2016.

Ja, det låter som en lögn såvitt de inte pratar om olika slags samtal.

Allt sammantaget så verkar James ljuga om ganska mycket, förmodligen för att försöka maximera den ekonomiska vinningen. Det kan säkert börjat i samråd med advokatbyrån som säkert uppmuntrat honom att ”komma ihåg” så många platser/tillfällen som möjligt. Men jag kan inte se att han ljuger rakt av om allt som du postar i ditt inlägg.
Senast redigerad av beyondantares 2019-04-09 kl. 13:14.
Citera
2019-04-09, 13:19
Medlem
Citat:
James har varit väldigt tydlig med vad han påstår, den nivån av tydlighet ifrågasätter jag inte.

James hävdar i filmen OCH i hans stämningsansökan samt vittnesförhör under ed att han blev ersatt när han var ca 12 år, år 1990, och kontakten då började bli mindre. Sexet tog helt stopp 1992, när James var 14 år. Allt enligt James egen utsago. Du hävdar å andra sidan att sexet fortsatte högt upp i åldern men kan inte specificera exakt när för säger du efter James var 14 år så säger du emot huvudvittnet och "offrets" egna berättelse.

Vidare påstår James att vid 17 års ålder, år 1995, tog hans kontakt med MJ helt slut. Så därför undrar jag vad du menar med att de hade sex högt upp i åldern när inte ens James själv hävdar det. Går vi på James egna berättelse att sexet tog slut när han var 14 år så är det inte "högt upp i åldern", man är tonåring när man är 13 år.

Jag förstår varför du inte vill säga en exakt ålder för då skjuter du dig själv i foten helt enkelt. För tog sexet slut 1992 så var inte tågstationen byggd. Tog sexet slut efter 1992 så kraschar hela James tidslinje och allt han har berättat i rätten och i filmen. Så är det och det är bara att inse att hans påståenden inte håller.
Om sexet indeed tog slut 1992 så kan de inte haft sex på tågstationen som byggdes senare. Du får gärna länka till officiell källa där James svurit under ed att de inte hade sex efter 1992, eftersom det skulle vara intressant att läsa.

Men i ärlighetens namn. För min del räcker det med att han pudlar om datumet för att jag ska strunta högaktningsfullt i att han sa något annat för några år sedan. Det är hans eget vittnesmål och inte fråga om någon teknisk bevisning. Det håller bara i den utsträckning han själv står fast vid sin tidigare utsaga.
Citera
2019-04-09, 13:37
Medlem
Citat:
Om sexet indeed tog slut 1992 så kan de inte haft sex på tågstationen som byggdes senare. Du får gärna länka till officiell källa där James svurit under ed att de inte hade sex efter 1992, eftersom det skulle vara intressant att läsa.

Men i ärlighetens namn. För min del räcker det med att han pudlar om datumet för att jag ska strunta högaktningsfullt i att han sa något annat för några år sedan. Det är hans eget vittnesmål och inte fråga om någon teknisk bevisning. Det håller bara i den utsträckning han själv står fast vid sin tidigare utsaga.

Titta på sida 6, första styckena:

MJ Estate Safechuck Demurrer:
https://www.scribd.com/doc/294314370/MJ-Estate-Safechuck-Demurrer

Mer info:
Demurrer to Safechuck's Second Amended Complaint: https://www.scribd.com/document/335476670/Demurrer-to-Safechuck-s-Second-Amended-Complaint

Han backar faktiskt upp sin egen story 10-14 år i en intervju också: https://www.youtube.com/watch?v=NH1Y4Mt7nw0
Senast redigerad av Xoleraz 2019-04-09 kl. 13:48.
Citera
2019-04-09, 13:39
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beyondantares
I artikeln du länkar till står det att Michael ”was looking at rings” i Zales Jewelers Store. Längre ner står det att han besökte en presentbutik och där köpte han och Safechuck leksaker och solglasögon. De befann sig i ett köpcenter.

Hela historien går ju ut på, enligt James själv, att MJ köpte en ring till honom och inte bara kollade. Detta dementeras av butiksägaren som menar att MJ köpte solglasögon och leksaker.

Citat:
Är inte lika insatt i James fall som i Jordan Chandlers. Men Pepsireklamen spelades inte in 1988 utan i december 1986. Och jag kan inte se att James nånstans påstår sig ha blivit utsatt för övergrepp ”under Grammygalan.” Han skrev i sin stämningsansökan att Michael flög honom till ett hotell i New York för att få umgås med honom på tu man hand, efter att han uppträtt på Grammygalan.

Så jag tror inte han ljög om att ha varit i New York med Michael i samband med Grammygalan. Däremot om att de skulle ha börjat ha sex då - om han vill stämma Michaels produktionsbolag, som betalade för hans flyg till New York, då måste han hävda sexuella övergrepp i samband med den resan, och det kan han bara göra om han förlägger den till efter Bad-turnen, dvs 1989.

Att han skulle ljuga om när övergrepp ägde rum baserat på om han kan stämma produktionsbolaget i de fallen verkar troligt. Men däremot är det sannolikt att han var med Michael i New York i samband med Grammygalan, så att han skulle minnas fel om ”något så stort som Grammy-galan” behöver inte stämma.

Ja det stämmer, Pepsi reklamen var dec 1986 eller januari 1987. Så mycket år och datum nu. Fast jo kolla vad James påstår: "Decedent flew Plaintiff to New York to spend time alone with him after Decedent performed at the Grammy's in February 1989. Decedent would occasionally arrange to have Plaintiff flown to see him at whatever location he was performing. During those visits, Decedents would sleep with Plaintiff in his hotel room, and ongoing sexual abuse would occur".

Detta låter ju onekligen som att James hävdar att MJ flög ut honom till Grammy 1989 och hade vana att flyga ut honom till diverse platser/galor och att MJ då utnyttjade honom vid dessa tillfällen. Det stämmer ju även in på James tidslinje att övergreppen började 1988 i samband med BAD turnén.
Som vi redan konstaterat så uppträdde dock inte MJ under Grammy 1989 (han gjorde det 1988 men då kände inte MJ och Safechuck varandra). Som redan nämt så deltog MJ endast följande år vid Grammy: 1974, 1977, 1984, 1986, 1988, 1991 (då hans dejt var Madonna och de gick dit ihop) och från 1993.
1990 vann han ett pris på Grammy men var inte på plats för att motta priset.

Citat:
Det är väl inte han som ljuger där, snarare regissören som klipper. Michael sade ”best thing about Hawaii was spending time with Jimmy, love his family and want to spend time with them.” Så han säger ju att det bästa med Hawaii var att tillbringa tid med James, och så att han älskar hans familj och vill tillbringa tid med dem.

Precis, det är redigeringen som påverkat detta och endast visar en vinklad sida.Så när jag menar det stämmer inte så menar jag att Dan Reed/dokumentären inte visar hela bilden där MJ klart och tydligt pratar om att han vill spendera tid med dem också.

Citat:
Med tanke på att det fanns så få sovrum på Neverland går det att tänka sig att det fanns extrasängar som kunde ställas in, vilket också personal på Neverland har kommenterat. Sexet skulle ha ägt rum de perioder Michael vistades på Neverland då även Safechuck var där, och det kan vara de perioderna/tillfällen Safechuck hänvisar till när han säger ”It had a bed up there”.

Fast kollar man hur rummen ser ut så hur troligt är detta? Loftet i spelrummet hade inga väggar/dörrar och man ser ju upp vad som pågår. Man har full insyn om man står på nedervåningen, likaså i slottet. Om jag var en pedofil och bodde på en Ranch med x antal anställda, väljer man då ett spelrum dit folk gick in och ut, och då ett loft med inga väggar/dörrar och full insyn?

Citat:

Men det är klart, troligare är att han förlägger sexet till fler delar av Neverland för att han då kan stämma Michaels bolag. Det håller jag med om.

Det är glasklart varför MJs företag även är inkluderade i hans stämningsansökan. Enda anledningen att bolagen är också stämda beror på han tekniskt sett inte kunde stämma MJ (död man) och att det tekniskt sätt var för sent att stämma dödsbo i och med deadline hade passerats (domaren gav dock Wade och James ett undantag). De enda de då kunde stämma var bolagen och då måste de kunna påvisa exakt det du själv nämner ovan.

Citat:
Jag utgår från att åklagare under rättegången begärde ut all övervakningsfilm och studerade den. Eller? För jag har svårt att tro att Michaels säkerhetspersonal satt och aktivt tittade på honom i badet.

Ja det fanns ett panic room/security room. Tror inte de satt och aktivt tittade men det jag hävdar är att varför i helvete ska man våldta ett barn i en utomhuspool med personal och kameror på plats? För mig är det obegripligt och man kan väl anta att övergreppen skulle ske undangömt i en skrubb eller dylikt. Han hävdar ju det också men att James påstår alla dessa offentliga utrymmen på Neverland med full insyn även var brottsplatser köper jag inte.

Citat:

Allt sammantaget så verkar James ljuga om ganska mycket, förmodligen för att försöka maximera sin ekonomiska vinning, men jag kan inte se att han ljuger rakt av om allt som du postar i ditt inlägg.

BINGO! De påstår ju sjukt mycket olika (absurda saker) för att få maximal vinning. Vad som då händer är ett virrvarr av detaljer, tidslinjer, år och påståenden som inte går ihop. OM James och även Wade hade beskrivit och presenterat ett mer "enklare" case, så hade inte världens presskår idag kallat dem för lögnare. Det är helt enkelt för mycket. Till och med James egna kusin twittrade ju att han umgicks mycket på Neverland och inget hände.
Citera
2019-04-09, 14:13
Medlem
Xfiless avatar
Citat:

Citat:

Mer info:
Demurrer to Safechuck's Second Amended Complaint: https://www.scribd.com/document/335476670/Demurrer-to-Safechuck-s-Second-Amended-Complaint

1) James beskriver hur övergreppen började 1988 och pågick fram till 1992.
Källa: http://sv.tinypic.com/r/wgx7a1/9

2) James beskriver att första gången han blev sexuellt utnyttjad var Juni 1988.
Källa: http://sv.tinypic.com/r/5laz5j/9

3) James beskriver när han kom in i puberteten vid 12 års ålder började MJ förbereda honom för en separation.
Källa: http://sv.tinypic.com/r/2cfzbxu/9

4) James beskriver att när han var inne i puberteten så påbörjade MJ processen med separation och ersätta honom. När James når puberteten till fullo AVSLUTAS ALL FORM AV ÖVERGREPP och att deras kontakt minskade.
Källa: http://sv.tinypic.com/r/2q0o7ll/9

Sedan beskriver han hur han mellan 1992 - 1993 så följer James med MJ på diverse saker men inga sexuella övergrepp nämns överhuvudtaget. Snarare beskriver han om hur han inte längre fick sova i samma rum som MJ och att han var avundsjuk på alla andra. Sedan nämner han att han var med på diverse arbetsrelaterade saker, som Jam musikvideon och Earth Song. Inga övergrepp nämns.

5) År 1995 när James är 17 år rinner kontakten ur sanden.
Källa: http://sv.tinypic.com/r/2vkys0h/9

6) Den formella anklgan som är kallad "Charging Allegations" åberopar brott ska ha begåtts mot James när han var under 14 år.
Källa: http://sv.tinypic.com/r/24np7gm/9

Det är väldigt enkelt att följa hans tidslinje i hans stämningsansökan.
Senast redigerad av Xfiles 2019-04-09 kl. 14:18.
Citera
2019-04-09, 14:54
Medlem
Citat:

Mer info:

Han backar faktiskt upp sin egen story 10-14 år i en intervju också: https://www.youtube.com/watch?v=NH1Y4Mt7nw0
Ok, men... de här dokumenten backar ju inte alls upp ert påstående?

Jag förstår att det kan vara svårt att tolka juridiska dokument, men jag är dessvärre tvungen att göra det regelbundet. James Safechuck har stämt någon för att "han har blivit utsatt för sexuella övergrepp mellan 1988-1992". Men det uttrycket har ingen som helst bäring på vad som hände 1986, 1987, 1993, 1994 eller 1995. Det betyder bara att han vet sig/tror sig kunna bevisa att han blivit sexuellt utnyttjad under den angivna perioden, och väljer att stämma dem för det.

Jämför att du polisanmäler någon för att "du blev misshandlad av person X fredagen den 7:e november". Det utesluter inte att vederbörande kan ha misshandlat dig även vid andra tillfällen. Det innebär bara att du har valt att anmäla person X för just den misshandeln och det är bara det som dokumentet syftar på.
Citera
2019-04-09, 15:14
Medlem
Citat:
Hela historien går ju ut på, enligt James själv, att MJ köpte en ring till honom och inte bara kollade. Detta dementeras av butiksägaren som menar att MJ köpte solglasögon och leksaker.

Nej, ingen dementerar att Michael skulle köpt en ring på Zales i artikeln du länkar till.

Citat:
Ja det stämmer, Pepsi reklamen var dec 1986 eller januari 1987. Så mycket år och datum nu. Fast jo kolla vad James påstår: "Decedent flew Plaintiff to New York to spend time alone with him after Decedent performed at the Grammy's in February 1989. Decedent would occasionally arrange to have Plaintiff flown to see him at whatever location he was performing. During those visits, Decedents would sleep with Plaintiff in his hotel room, and ongoing sexual abuse would occur".

Detta låter ju onekligen som att James hävdar att MJ flög ut honom till Grammy 1989 och hade vana att flyga ut honom till diverse platser/galor och att MJ då utnyttjade honom vid dessa tillfällen. Det stämmer ju även in på James tidslinje att övergreppen började 1988 i samband med BAD turnén.
Som vi redan konstaterat så uppträdde dock inte MJ under Grammy 1989 (han gjorde det 1988 men då kände inte MJ och Safechuck varandra). Som redan nämt så deltog MJ endast följande år vid Grammy: 1974, 1977, 1984, 1986, 1988, 1991 (då hans dejt var Madonna och de gick dit ihop) och från 1993.
1990 vann han ett pris på Grammy men var inte på plats för att motta priset.

Jo, James och Michael kände varandra våren 1988. De var t.ex. i New York tillsammans och fotograferades hand i hand på en musikal i mars det året.

Citat:
Fast kollar man hur rummen ser ut så hur troligt är detta? Loftet i spelrummet hade inga väggar/dörrar och man ser ju upp vad som pågår. Man har full insyn om man står på nedervåningen, likaså i slottet. Om jag var en pedofil och bodde på en Ranch med x antal anställda, väljer man då ett spelrum dit folk gick in och ut, och då ett loft med inga väggar/dörrar och full insyn?

James säger i filmen att det var spännande att ha sex i biografen där man kunde bli upptäckt, så det kan tänkas gälla fler ställen. Tolkar det han säger som att de skulle haft sex på flera olika ställen, t.ex. jacuzzin men inte att de i första hand eller framförallt hade sex där.

Citat:
Ja det fanns ett panic room/security room. Tror inte de satt och aktivt tittade men det jag hävdar är att varför i helvete ska man våldta ett barn i en utomhuspool med personal och kameror på plats? För mig är det obegripligt och man kan väl anta att övergreppen skulle ske undangömt i en skrubb eller dylikt. Han hävdar ju det också men att James påstår alla dessa offentliga utrymmen på Neverland med full insyn även var brottsplatser köper jag inte.

På ritningar över sovrummet ser det inte ut som att jacuzzin är en utomhuspool utan att den låg vägg i vägg med sovrummet omgiven av glasväggar och en dörr ut till trädgården. Tror inte det skulle vara svårt att ha sex i den ett par ggr, särskilt kvälls/nattetid.
Senast redigerad av beyondantares 2019-04-09 kl. 16:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in