Citat:
Ursprungligen postat av
Flashig78
Så sant så sant. Lite ödmjukhet är aldrig fel. Saknas hos många här i tråden. Jag tror dessa Bjärredföräldrar visste exakt vad de gjorde. De kalkylerade och beräknade, krattade. De ville verkligen inte mer. Om några här tror att en orosanmälan hade hjälpt, då är de dummare än tåget. Vill nån ta livet av sig och de sina, då flaggar de inte. De gör det.
Ja. Krisen sipprar igenom/hårt ansatta. Vilket inte är konstigt när det kommer till sjuka barn och om allt fokus varit på döttrarna.
Har inte folk förstått - pga av föräldrarnas fasader, pga av att de de facto bryr sig om barnen och är engagerade och barnen visar inte tecken på att fara illa, pga att paret är personlighetstypen "Kan själv" och inte ber om hjälp och får det att låta överkomligt trots allt;
så går det inte att spränga bubblan. De har gjort den oingenomtränglig.
Dock tror jag inte på kalkylerande och beräknande. Jag tror det rör sig om att sakta men säkert mot dras mot den farliga branten där de inte ser annan lösning hur skev den än är.
Likt andra suicidala personer som dock förmår hålla garden uppe.
Skillnaden med Bjärred är att de är två som förgiftar varandra och fortsatt ska leka Bror Duktig.