2019-04-03, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Mamman till barnen spelade med i mordplanerna och hoppades att läget skulle bli bättre?

Mamman till barnen skrev under avskedsbrev och testamente inför mordet men bara som ett spel för att hon hoppades att det skulle bli bättre?

Men det blev inte bättre, det blev värre.

Det är så du tror att det gick till? Det är så en mamma gör när hon är vid sina sinnens fulla bruk och pappan vill avsluta barnens liv. Hon spelar med och hoppas att det ska gå över?

Bli inte ledsen nu, men jag tror inte på att det var så det gick till.

Hon kan ha varit livrädd. Har den tanken aldrig slagit dig?
Citera
2019-04-03, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Narcissism är inte din starka sida. Det är lätt att falla offer och manipuleras. Om och om igen. Lättförledd av sådan..
Vad visar att det rör sig om antingen narcissism eller psykopati hos föräldrarna?

Går inte på dina fula knep nu längre. Men jag vet till 100% hur en narcissist fungerar.
Citera
2019-04-03, 23:46
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Det är klart att man blir orolig om den som ska hålla i en stor konferens inte kommer till jobbet. Men du ska nog inte skryta om din svenska om du får det till en misstänkt psykos. Det är din fantasi som skenar.

En hel familj eftersöktes / saknades - om du kommer ihåg.
Någon hade fattat att dåren till slut gjort det.

Inom nåt dygn låg en hyllningsdikt till ängeln i Lund, uppe på nätet. Det gick fort. Verkligen.

Ingen ömmade för barnen - inte jag heller; då.

Stackars barn.
Citera
2019-04-03, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Du är duktig på att förvränga. Din merit i livet tydligen. Våren 2017 såg jag en man , djup deppig. Kollegorna berättade tydligen bisarrt beteende. Då har det kanske blommat ut i en psykos.

Ge gärna en källa på det. Trots, eller förmodligen för att dom dagligen umgicks med O har dom haft en inblick och förstått att A varit var sjuk och H/O varit bekymrade samt att oron ökade när M visade tecken på att ev må dåligt.
Men därifrån till djupt deprimerad vet jag inte om jag sett något uttalande om.

Efter händelsen, inser väl flertalet att så möjligen varit fallet ....
Citera
2019-04-03, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Hon kan ha varit livrädd. Har den tanken aldrig slagit dig?
Faktiskt inte. Det har aldrig framkommit något som pekar på det. Hon var inte någon kuvad hemmafru med papiljotter i håret. Hon var en högt uppsatt skattejurist som jobbade heltid och gick kvällspromenader med Dylan i hörlurarna.
Citera
2019-04-03, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ge gärna en källa på det. Trots, eller förmodligen för att dom dagligen umgicks med O har dom haft en inblick och förstått att A varit var sjuk och H/O varit bekymrade samt att oron ökade när M visade tecken på att ev må dåligt.
Men därifrån till djupt deprimerad vet jag inte om jag sett något uttalande om.

Efter händelsen, inser väl flertalet att så möjligen varit fallet ....
Källa?
Oroliga kollegor. Polisens uttalande.
Har polisen hittat på det? Jag trodde ni litade på polisen och aldrig skulle ifrågasätta nåt hos polisen.
Citera
2019-04-03, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Narcissism är inte din starka sida. Det är lätt att falla offer och manipuleras. Om och om igen. Lättförledd av sådan..
Vad visar att det rör sig om antingen narcissism eller psykopati hos föräldrarna?

Inget kära du. Att barmhärtigt mörda sina barn är så långt från psykopati och narcissism man kan komma. (Ironisk) Din planet, vad består den av? Sågspån? Börjar tröttna. Kan också bli elak, är inte felfri. Har du någon allergi som gör att du inte kan klicka på andras länkar, bara dina egna?
Citera
2019-04-03, 23:54
Medlem
Citat:
I Sverige ringer man inte till polisen så lätt. Han var inte huvudperson på den konferensen. Du vet varför chefen ringde till polisen. Han var orolig. Därför ” oroliga kollegor”. Man blir inte så lätt orolig i Sverige. Blev chefen det så berodde det på Oskars psyke.Hans bisarra beteende
Du bygger hela din fantasi på fördomar. Det är klart man ringer polisen i Sverige på samma sätt som i andra länder. O skulle ha varit huvudperson på konferensen, han var ansvarig. Det är klart att det skapar oro om han inte kommer, hör av sig eller om inte någon i familjen går att nå på hela dagen.

Du är helt uppfylld av fantasier.
Citera
2019-04-03, 23:59
Medlem
Citat:
Du bygger hela din fantasi på fördomar. Det är klart man ringer polisen i Sverige på samma sätt som i andra länder. O skulle ha varit huvudperson på konferensen, han var ansvarig. Det är klart att det skapar oro om han inte kommer, hör av sig eller om inte någon i familjen går att nå på hela dagen.

Du är helt uppfylld av fantasier.
Att skicka hem polisen gör man inte i första hand. Trots konferensen. Aldrig hört att chefer ringer till polisen. Man improviserar. Dom här kollegorna var dugliga människor. Men igen; du krigar. Du vill förvränga av nån anledning. Nyfiken på varför? Du vet själv att det jag såg och vad kollegorna såg var samma sak. En djupt deppig man.
Citera
2019-04-04, 00:00
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidar17
Tillhör som bekant ME-lobbyn och är intresserad av hur jag ska tjäna pengar på mitt barns sjukdom. Nedsatt arbetstid, resor till Stockholm, KBT-terapeuter - det mesta känns mer som utgifter än lottovinster. Måste ha missuppfattat något - vad gör jag och andra i vår situation för fel?

I all välmening. Vad får dig att tro att du / ni ska hitta några svar på era problem / frågor i denna tråd ?

I tråden finns frågeställningar kring tre brottsoffer; en mördad mamma och hennes två barn. Tillika; en hängd pappa.
Det har sagts att barnen blivit diagnostiserade med nåt som kallas ME - av en skånsk doktor.

Känns det verkligen angeläget att söka svar - här ?
Citera
2019-04-04, 00:01
Medlem
Citat:
I Sverige ringer man inte till polisen så lätt. Han var inte huvudperson på den konferensen. Du vet varför chefen ringde till polisen. Han var orolig. Därför ” oroliga kollegor”. Man blir inte så lätt orolig i Sverige. Blev chefen det så berodde det på Oskars psyke.Hans bisarra beteende

Jag tror det berodde på att O var väldigt tillitsfull, hade han lovat att vara där kl. 14.00 så var han där, alltid. Därför ringde chefen först H, sökte släktingar mfl om vad som hänt som försenat O. Slutligen polisen och eftersökte en hel familj. Så ovanligt var det att O inte höll sitt löfte, hade aldrig hänt förr.
Citera
2019-04-04, 00:05
Medlem
Citat:
Det är ganska givet när man har en polisutredning och en presskonferens att luta sig mot. Då behöver man inte hitta på egna bevis och indicier.
Ok. Innan jag somnar då.
Nej, men jag tror ändå att när Missan skrev om autism och Aspergers, menade hon att hon trodde, spekulerade, inte att det var så. Alla kommer med spekulationer i en sånt forum. Men ingen kan ta ifrån henne att hon märkte en skillnad i Os personlighet/beteende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in