Citat:
Ursprungligen postat av
Xoleraz
Vi Jackson fans fokuserar på Leaving Neverland och dess story, medan ni icke fans fokuserar på händelser 20-45 år tillbaka i tiden som inte har något med Leaving Neverland och göra - vi Jackson fans svarar och korrigerar dessa påståenden. Det finns inga Jackson fans i tråden som tar upp saker som inte har med filmen att göra, däremot så replikerar vi på haters nonsens som inte har något med filmen att göra.
Du får hemskt gärna sluta ta upp saker som inte har med filmen att göra, jag skulle bli glad att slippa rätta dina felaktiga påståenden gång på gång.
Jag tycker ofta det fansen säger är att det inte finns smoking gun-bevis. Tar man upp sånt som sammantaget blir problematiskt - vittnen som Terry George som talar om att Michael hade ett gränslöst beteende och vidhåller det trots att han är sympatiskt inställd till honom, sperma från två andra i Michaels säng, boken i hans badrum med bilder på pojkar som brottas med neddragna kalsonger och pojkar i 12-årsåldern som sitter på sängen med neddragna pyjamasbyxor, konstböckerna i hans sovrum t.ex Taormina med bilder på pojkar i samma ålder som de han sov med som poserar nakna, de inlåsta pojkböckerna, Jordan Chandlers intervju med psykologen som var expert på falskanklagande barn, att polisen som sett fotona på Michaels penis sade att bilden Jordan ritat av den - som få andra nånsin sett - var korrekt, etc - kan ni enbart konstatera att det i sig inte är tillräckligt för en fällande dom. Ni kan beskriva hur man skulle kunna vinkla det på andra sätt - Michael hade 10000 böcker i sitt bibliotek, män kan ha haft sex i hans säng när han inte var där - men ni kan inte motbevisa det. Och jag håller med om att bevisbördan i en domstol ligger hos åklagaren, och det ovan är i sig inte tillräckligt för en fällande dom, och att en domstol enbart ska fälla vid smoking gun-bevis (även om det ofta är svårt att presentera såna i övergreppsmål). Men det hindrar inte att man som lekman kan tro att en person är skyldig trots att han frikänts. Jag tror t.ex. att O.J. är skyldig.
Om man tror att Michael hade de här tendenserna och ser hur många nätter han tillbringade ensam med unga pojkar så kan man absolut drivas av en vilja att sprida information om det som man uppfattar som problematiskt så att folk kan ta ställning utifrån det, i sammanhang där Michael Jacksons eventuella pedofili diskuteras. De här sidorna hos Michael är relevanta för en tråd som handlar om en film där han anklagas för pedofili.
Sen kan jag inte se hur nån kan tycka det är konstigt att man skulle kunna hata en person om man tror att han har förgripit sig på barn.
Citat:
Sluta läsa trams på MJfacts.com som förut hette WackoJacksofacts.com (bytte namn för att öka trovärdigheten) och använd riktiga källor istället för ett "abuse victims" som vigt sitt liv åt att hata Michael Jackson.
Mjfacts.com är noga med att ange källor.