2019-04-08, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiddleback
Kan det ha något att göra med Bohusgatan i Borås?

Där blev en man nedslagen och brutalt misshandlad 18 mars 2015 .
Finns text : slogs ner med järnrör - då eskalerade misshandeln. ... Borås Tidning (18 mars 2015 )

På Bohusgatan bor det en man som äger ett Taxibolag. .... på just Norrby Långgatan 18. .
Ett Taxibolag som det tydligen går bättre för. .. (bättre än ett annat taxi bolag)...

Vad tror ni? kan det vara något samband?

Du ställer massa bra frågor och kan ge mycket på att någon sitter på svar, själv har jag inga. Kanske finns någon här med insyn i Borås undre värld?
Citera
2019-04-09, 00:21
Medlem
SvampDamp.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpeko
Vad är de för löst sammansatta gäng där?
De går under namnet Hässleboyz eller också Hässleboyz82 (HB82). Det finns ju Hässleholmen, Norrby, Hulta, Tullen och Sjöbo som förövrigt tillhör de mer utsatta områdenna i Borås där gängrelaterade brott oxå utövas.
Citera
2019-04-09, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvampDamp.
De går under namnet Hässleboyz eller också Hässleboyz82 (HB82). Det finns ju Hässleholmen, Norrby, Hulta, Tullen och Sjöbo som förövrigt tillhör de mer utsatta områdenna i Borås där gängrelaterade brott oxå utövas.

Tullen och Sjöbo? Nu får du fan skärpa dig.
Citera
2019-04-09, 12:17
Medlem
Citat:
Sjöbo köper ja då det varit lite rån och mord sista åren, Men va har tullen för gangster ?
Somalierna på Vintergatan ??
Bodde där för et par år sen och då var det lugnt iaf
Citera
2019-04-09, 12:23
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tooheys
http://www.bt.se/boras/just-nu-familjer-i-valdsamt-brak-i-boras-polisen-i-stor-utryckning/

Det var slagsmål mellan två familjer i veckan,kanske fortsättning
Det där med "familjer" i bråk tycker jag indikerar att det rör sig om samma etniska grupp på bägge sidor i konflikten. När det gäller konflikter mellan familjer ur olika etniska grupper så eskalerar det snabbt till mass-slagsmål när man rycker in från alla håll för att hjälpa sina landsmän.
Citera
2019-04-09, 14:00
Avslutad
Tungt belastad misstänkt skytt , granne med brottsoffer. .. enligt uppgifter till bt.se.
Citera
2019-04-09, 16:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Somaliska föreningen ligger precis efter Centralbron.

På eftermiddagen den 4 april körde jag av motorvägen och när jag är i höjd med Sussis Smörgåsbutik hör jag en riktig kraftig smäll precis jämte min bil. Det lät som en bomb som ekade mellan husen men jag såg inga personer i närheten. Jag stannade bilen för att se om det var några skador på min bil eftersom knallen var så kraftig. Men detta har troligen inte att göra med det som sedan hände på Norrby.

Hmmmm , har också varit relativt nära dessa smällar.
Du minns möjligtvis inte om du strax efter smällen lade märke till en gul taxibil. ... som svänger ut i korsningen fram mot centralbron?
Citera
2019-04-09, 16:29
Medlem
SvampDamp.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sthlmjesus
Sjöbo köper ja då det varit lite rån och mord sista åren, Men va har tullen för gangster ?
Somalierna på Vintergatan ??
Bodde där för et par år sen och då var det lugnt iaf
Det florerar stora mängder narkotika samt pundare på Tullen. Mycket invandrare oxå.
Citera
2019-04-09, 16:34
Medlem
SvampDamp.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FyochUsch
Tullen och Sjöbo? Nu får du fan skärpa dig.
Skärpa mig? Du skämmer ut dig själv. De flesta drogtransporterna i Borås förs mellan Sjöbo och Hässleholmen. Iallafall när det handlar om större mängder kokain och hasch. Ett närområde (Alideberg) har också mycket samröre med denna narkotikan. Såframt du inte besitter Stensäkra källor på detta, tycker jag inte du ska yttra dig! Har förfan polare som knarkar o bor där. Känt folk i Borås hela mitt liv.
Citera
2019-04-09, 19:09
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiddleback
Hmmmm , har också varit relativt nära dessa smällar.
Du minns möjligtvis inte om du strax efter smällen lade märke till en gul taxibil. ... som svänger ut i korsningen fram mot centralbron?

Jag kom från Göteborg och körde av motorvägen (nästan i en cirkel) åker förbi Sussis smörgåsbutik och upp för den lilla backen nära parkeringsplatsen under motorvägen. Smällen kommer strax efter jag passerat smörgåsbutiken.

Jag klev ur min bil och gick tillbaka där jag hörde smällen, alltså vi smörgåsbutiken. Halvvägs dit kliver tre, fyra killar ut ur en bil. Det kan ha varit en Gul Volvo S90-taxi.

Killarna såg unga ut och kan ha varit från Mellanöstern eller liknande. Jag tror att de hade svarta Adidas-kläder liknande. Någon drack ur en plastflaska, liknande de som cyklister har.
Senast redigerad av Pajosv 2019-04-09 kl. 19:12.
Citera
2019-04-09, 19:14
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Jag kom från Göteborg och körde av motorvägen (nästan i en cirkel) åker förbi Sussis smörgåsbutik och upp för den lilla backen nära parkeringsplatsen under motorvägen. Smällen kommer strax efter jag passerat smörgåsbutiken.

Jag klev ur min bil och gick tillbaka där jag hörde smällen, alltså vi smörgåsbutiken. Halvvägs dit kliver tre, fyra killar ut ur en bil. Det kan ha varit en Gul Volvo V90-taxi.

Killarna såg unga ut och kan ha varit från Mellanöstern eller liknande. Jag tror att de hade svarta Adidas-kläder liknande. Någon drack ur en plastflaska, liknande de som cyklister har.

Jag var alltså inte nära centralbron vid tillfället.
Senast redigerad av Pajosv 2019-04-09 kl. 19:23.
Citera
2019-04-09, 19:31
Medlem
Citat:
Varför skulle Tullen och Sjöbo vara mer utsatta än liknande områden som typ Trandared eller Göta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in