2019-04-09, 20:04
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Igrok
Varför skulle Tullen och Sjöbo vara mer utsatta än liknande områden som typ Trandared eller Göta?

Sjöbo är ett rätt lugnt område. Jag tidigare har bott där under ett antal år och det enda jag personligen lagt märke till är att ungdomar på väg hem från krogen kan vara något högljudda när de passerar där jag bodde, men det tog bara en minut innan allt la sig igen och störde egentligen inte.

Dock har jag hört några kraftiga smällar genom åren, men oftast har det varit vid nyårsfirande och liknande. I övrigt är det mest vanligt folk som hörs och syns.
Citera
2019-04-09, 21:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Jag kom från Göteborg och körde av motorvägen (nästan i en cirkel) åker förbi Sussis smörgåsbutik och upp för den lilla backen nära parkeringsplatsen under motorvägen. Smällen kommer strax efter jag passerat smörgåsbutiken.

Jag klev ur min bil och gick tillbaka där jag hörde smällen, alltså vi smörgåsbutiken. Halvvägs dit kliver tre, fyra killar ut ur en bil. Det kan ha varit en Gul Volvo S90-taxi.

Killarna såg unga ut och kan ha varit från Mellanöstern eller liknande. Jag tror att de hade svarta Adidas-kläder liknande. Någon drack ur en plastflaska, liknande de som cyklister har.

Bingo! där har du dem, ska vara en gul nyare typ taxibil eller taxibil , (smällarna har någonting med knarkhandeln att göra).. signalementen du beskriver stämmer med de jag också sett.

Jag är med dig , fortsätter man framåt ur den halvcirkel avfarten kommer man inom kort till centralbron. ... man ser inte centralbron från sussis smörgås butik. .... Helt riktigt.

Dessa "grabbar" i den gula taxi "liknande" bilen är "springpojkar".
Senast redigerad av Fiddleback 2019-04-09 kl. 21:33.
Citera
2019-04-09, 23:00
Avslutad
Dessa "grabbar med mellanöstern utseende" (lånar) bilar från taxibolag. .
Upptäcker Polisen knark eller knark hundar markerar bilarna. ... skyller taxibolaget som äger bilen ifrån sig. ..
typ. ... njaaee jag vet inte , måste har varit någon jag kört som rökat på. .. eller snortat innan han satte sig i denna bilen.
Senast redigerad av Fiddleback 2019-04-09 kl. 23:03.
Citera
2019-04-09, 23:18
Medlem
SvampDamp.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Igrok
Varför skulle Tullen och Sjöbo vara mer utsatta än liknande områden som typ Trandared eller Göta?
Trandared och Göta är i min mening inte direkt utsatta områden. De flesta kranarna är gripna i Göta och det springer nästan bara småkids och slänger dåliga bitar på trandared. Dock kan det tilläggas att gängrelaterade brott stundtals utspelat sig i både Trandared och Göta under de senaste åren. (För att inte tala om knivskärningen för några månader sedan). Finns en del annat knark och äldre pundarfolk där också men anser i detta sammanhanget att Sjöbo slår Trandared och Göta när det kommer till en kontinuerlig försäljning av narkotika samt andra brottsrelaterade gängkonflikter.
Citera
2019-04-10, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvampDamp.
Trandared och Göta är i min mening inte direkt utsatta områden. De flesta kranarna är gripna i Göta och det springer nästan bara småkids och slänger dåliga bitar på trandared. Dock kan det tilläggas att gängrelaterade brott stundtals utspelat sig i både Trandared och Göta under de senaste åren. (För att inte tala om knivskärningen för några månader sedan). Finns en del annat knark och äldre pundarfolk där också men anser i detta sammanhanget att Sjöbo slår Trandared och Göta när det kommer till en kontinuerlig försäljning av narkotika samt andra brottsrelaterade gängkonflikter.

De enda stadsdelarna värda att nämna är Norrby & Hässleholmen, möjligtvis även Hulta. De övriga är helt vanliga stadsdelar.
Senast redigerad av Darkangel. 2019-04-10 kl. 00:21.
Citera
2019-04-10, 00:23
Medlem
SvampDamp.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkangel.
Det finns inga "gäng" på göta. Det är mestadels småungar i yngre tonåren & yngre. Göta som sådant är en helt vanlig stadsdel. Gängproblem & osv tillhör definitivt inte vanligheterna. Ofta är det kriminella från andra stadsdelar som råkar träffar varandra där & då kan det uppstå konfrontationer.
Precis. Inga gäng där, menade bara på att det förekommer narkotika på dessa områden (och ungdomar såklart). De flesta skjutningarna utspelar sig i Hässleholmen. Det är bara att söka på ”Hässleholmen” på Google och klicka upp bilder så uppträder en rad bilder med länkar till nyhetsartiklar kring gängvåldet.
Citera
2019-04-10, 12:52
Medlem
SvampDamp.s avatar
Kan tilläggas att primära källor menar att samtidens konflikter i Borås utspelar sig mellan Araber och Balkan. Det vill säga Hässleholmen och Norrby. En smäll ska utöver natten till måndags också ha hörts måndagkväll. Detta i Norrmalmsområdet.
Citera
2019-04-10, 15:06
Avslutad
Citat:
Kan tilläggas att primära källor menar att samtidens konflikter i Borås utspelar sig mellan Araber och Balkan. Det vill säga Hässleholmen och Norrby. En smäll ska utöver natten till måndags också ha hörts måndagkväll. Detta i Norrmalmsområdet.

I samband med smällarna. .. har garanterat en gul taxibil synts till av allmänheten. . .
Stämmer , det finns många från Balkan som också kör gul taxibil. ..
"springpojkarna" gör inte bara en sak , utan även skadegörelser och mer grova handlingar. . än enbart droghandel.

Ren maffiaverksamhet så att säga.
Senast redigerad av Fiddleback 2019-04-10 kl. 15:09.
Citera
2019-04-10, 15:18
Medlem
SvampDamp.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiddleback
I samband med smällarna. .. har garanterat en gul taxibil synts till av allmänheten. . .
Stämmer , det finns många från Balkan som också kör gul taxibil. ..
"springpojkarna" gör inte bara en sak , utan även skadegörelser och mer grova handlingar. . än enbart droghandel.

Ren maffiaverksamhet så att säga.
Springpojkarna jo. Barn tar bokstavligen våld mot andra barn. Har varit så jävla mycket konflikter med bland annat knivvåld mellan Hässleholmens och Norrbys ungdomar vid McDonalds i Borås. Främst på sommartorsdagarna när de rör sig mycket folk.
Citera
2019-04-10, 15:52
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiddleback
Dessa "grabbar med mellanöstern utseende" (lånar) bilar från taxibolag. .
Upptäcker Polisen knark eller knark hundar markerar bilarna. ... skyller taxibolaget som äger bilen ifrån sig. ..
typ. ... njaaee jag vet inte , måste har varit någon jag kört som rökat på. .. eller snortat innan han satte sig i denna bilen.

Nu förstår jag absolut ingenting...
Markerar hundarna bilarna?
Har du kört någon som rökt på, eller vem är det som har rökt på?

skyller taxibolaget som äger bilen ifrån sig???
Citera
2019-04-10, 17:09
Medlem
Citat:

Namn på grupperingar men inga person-namn?

Någon som sitter på om det är familjer eller specifika personer som är gärningsmän/misstänka?

Vilka handlar det om isåfall?
Citera
2019-04-10, 17:44
Medlem
SvampDamp.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frestadius
Namn på grupperingar men inga person-namn?

Någon som sitter på om det är familjer eller specifika personer som är gärningsmän/misstänka?

Vilka handlar det om isåfall?
HB är skäligen bekräftade för serien händelser som utspelat sig de senaste veckorna och den misstänkte 45-åringen för skottlossningen på Norrby ska ha ett 20-tal avsnitt i brottsregistret. Mannen skall uppsåtligen ha beskjutit en yngre kille. Utredning pågår än sålänge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in