2019-04-07, 18:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Det verkar skjutas och sprängas en del i Borås. Dock verkar inte SVT rapportera mycket mer än polisens sida:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/skottlossning-pa-torg-i-boras

Sprängningen var på Norrmalm , en stadsdel drygt 1 kilometer från Norrby torg.

Undrar hur lång tid det dröjer innan något händer på Hässleholmen igen? (drygt 2.5 kilometer från Norrby torg).
Pågår tydligen gängrelaterat våld mellan gängen i Borås. Knark relaterat naturligtvis , om revir.
Tyvärr drabbar det oskyldiga mer ofta. .. Genom rån och misshandel.
Senast redigerad av Fiddleback 2019-04-07 kl. 18:31.
Citera
2019-04-07, 19:35
Medlem
Vad är de för löst sammansatta gäng där?
Citera
2019-04-07, 19:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Är inte Norrby ett lite stökigare område i Borås även om det är ganska centralt i stan?
Så är det, ett litet ghetto med mycket våld, sen ligger det ju inte direkt i stadens city som det står i blaskorna. Samtidigt är det bråk mellan några familjer ett par dagar innan och Norrby livs 30m från torget har tagit ner sina två svartbyggen utanför affären... Kan det ha något med saken att göra eller är det som vanligt knark uppgörelser det handlar om.
Citera
2019-04-07, 20:13
Medlem
SVT tar redan sin roll i"Om kriget kommer" på allvar.
Citera
2019-04-07, 21:41
Avslutad
Tungt beväpnad Polis på Norrby , och flera tillslag av insatsstyrka efter skottlossningen . .
Citera
2019-04-08, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiddleback
Tungt beväpnad Polis på Norrby , och flera tillslag av insatsstyrka efter skottlossningen . .

Någon som bor där med insyn?
Citera
2019-04-08, 05:09
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tooheys
http://www.bt.se/boras/just-nu-familjer-i-valdsamt-brak-i-boras-polisen-i-stor-utryckning/

Det var slagsmål mellan två familjer i veckan,kanske fortsättning

Vet vi vilka klaner det är som slagits?
Och om vad? Knarkförsäljning eller ”heder”?
Citera
2019-04-08, 07:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Vet vi vilka klaner det är som slagits?
Och om vad? Knarkförsäljning eller ”heder”?

Vet inte ännu vem BO är , men bor en stor mängd Somalier där och det cirkulerar stora mängder "lätt irriterade" människor med näsa för narkotika.

Bor även Asiater där (Thai och Viet) som också bråkar friskt om narkotika och pengar , för något år sedan blev en mördad pga att han vann (i arrangerat poker spel på en stängd thairestaurang).. (fanns en restaurang som jag och min fru brukade gå till , där ägaren flera gånger talade om. .....( citat : i poker vinner man inte över sin boss. ..eller hur? han var lätt paranoid och nervös , han skakade när han lagade mat )... han hade ganska rödsprängda ögon emellanåt. . (han skrämde kanske bort sina gäster, en dag var restaurangen stängd)...Mordet hade dock skett i en annan thai restaurang i staden 2007.

Thairestaurangerna har öppet alla dagar i veckan , samtliga ägare jobbar dygnet runt 24 /7 .. utan att vara trötta.
Senast redigerad av Fiddleback 2019-04-08 kl. 08:29.
Citera
2019-04-08, 12:16
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Vet inte ännu vem BO är , men bor en stor mängd Somalier där och det cirkulerar stora mängder "lätt irriterade" människor med näsa för narkotika.

Bor även Asiater där (Thai och Viet) som också bråkar friskt om narkotika och pengar , för något år sedan blev en mördad pga att han vann (i arrangerat poker spel på en stängd thairestaurang).. (fanns en restaurang som jag och min fru brukade gå till , där ägaren flera gånger talade om. .....( citat : i poker vinner man inte över sin boss. ..eller hur? han var lätt paranoid och nervös , han skakade när han lagade mat )... han hade ganska rödsprängda ögon emellanåt. . (han skrämde kanske bort sina gäster, en dag var restaurangen stängd)...Mordet hade dock skett i en annan thai restaurang i staden 2007.

Thairestaurangerna har öppet alla dagar i veckan , samtliga ägare jobbar dygnet runt 24 /7 .. utan att vara trötta.

Somaliska föreningen ligger precis efter Centralbron.

På eftermiddagen den 4 april körde jag av motorvägen och när jag är i höjd med Sussis Smörgåsbutik hör jag en riktig kraftig smäll precis jämte min bil. Det lät som en bomb som ekade mellan husen men jag såg inga personer i närheten. Jag stannade bilen för att se om det var några skador på min bil eftersom knallen var så kraftig. Men detta har troligen inte att göra med det som sedan hände på Norrby.
Citera
2019-04-08, 12:23
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Skulle faktiskt vara trevligt att se det. . hur många vågar ens gå runt ramnasjön nu för tiden?
Polisen borde på ett ungefär veta vilka som begår dessa överfall på oskyldiga..

Jag bodde 16, 17 år i Parkstaden under 90-talet. Det enda som hände under den tiden var att någon luffare hade tagit sig in i källaren och stulit några gamla skjortor som hängde i tvättstugan. Hyresvärden hade inte ens lås på fastigheten. Den sista tiden jag bodde där så hade de lås på entrédörren.
Citera
2019-04-08, 16:01
Avslutad
Inga gripna efter dåden i Borås , Polisen mycket förtegen om utredningen.
Hmmmm. . apropå sprängning. ... ligger det inte en sprängfirma på Norrby?
Hur ser deras lokaler ut? Vilka människor jobbar i den firman? Finns det sprängmedel i den firman på Norrby , eller är det bara kontor? Ducimus Blasting AB. .. Norrby Långgatan 18.

Kanske dags att flytta eventuella sprängmedel från den platsen isåfall?

Det är bara en tanke jag har. ... (kan det finnas samband)?
Många som kör Taxi i Borås är Somalier bosatta på Norrby. Utanför Ducimus Blasting AB står det mycket Taxibilar både intill huset och på parkeringen snett över gatan.

(Kan det vara ett tyst Taxikrig)?
Har ju faktiskt hänt mycket skit just med Taxi inblandat i Borås.

Hmmm speciellt om en Taxi bil från Norrby får en körning till Hässleholmen.... natt / 2 tiden. ... den personen som kör Taxin blir ju rånad alla gånger. ..... (kan det vara ett fult knep att köpa droger)?... att ha något att skylla på?
Senast redigerad av Fiddleback 2019-04-08 kl. 16:48.
Citera
2019-04-08, 19:16
Avslutad
Kan det ha något att göra med Bohusgatan i Borås?

Där blev en man nedslagen och brutalt misshandlad 18 mars 2015 .
Finns text : slogs ner med järnrör - då eskalerade misshandeln. ... Borås Tidning (18 mars 2015 )

På Bohusgatan bor det en man som äger ett Taxibolag. .... på just Norrby Långgatan 18. .
Ett Taxibolag som det tydligen går bättre för. .. (bättre än ett annat taxi bolag)...

Vad tror ni? kan det vara något samband?
Senast redigerad av Fiddleback 2019-04-08 kl. 19:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in