Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,68%
830 röster
Nej
19,53%
281 röster
Är osäker
15,64%
225 röster
Bryr mig inte
7,16%
103 röster
2019-04-08, 19:06
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Mina fetningar.

Din teori är alltså att Frank Cascio drog hem tjejer till Neverland och hade sex i Michael Jacksons säng? LOL

Ni pratar ju alltid om MJs säng och att det var mer eller mindre öppet hus i hans sovrum/säng och nu när jag säger att Frank kanske låg med brudar i sängen då är det omöjligt? Ni nämner ju alltid om alla barn/tonåringar sov över men glömmer väldigt gärna bort alla andra som också påstår att de sov över i rummet/sängen i vuxen ålder när MJ inte var hemma, som t.ex. Brett Barnes (fram tills han var 19 om jag inte minns fel), hans syskonbarn, sysslingar, kusiner och Cascio familjen med fler. Återigen, MJs sovrum var två våningar och flera badrum och som ett allrum där "alla" samlades, inget vanligt Svensson badrum.

Jag hävdar absolut INTE att det de factor är såhär men Frank bodde ju på Neverland i ca 5 år och var ganska känd i fan-kretsen för att ta hem brudar/fans till Neverland. Taj och hans bröder har också bott där i perioder, så det är inte helt omöjligt? Eller så kanske Frank onanera? Ni tror sperman tillhör barn/pojkar medan jag tror det snarare tillhör hans vuxna vänner/släkt som bodde/sov över och ingen av oss kommer någonsin kunna motbevisa varandra. Detta är egentligen inte relevant. Vi kommer aldrig få veta vem sperman tillhör eller inte. Det vi med säkerhet vet är att det inte tillhörde de som anklagade MJ för något.
Senast redigerad av Xfiles 2019-04-08 kl. 19:08.
Citera
2019-04-08, 21:31
Medlem
Xfiless avatar
Vad för mer saker stämmer inte som James påstår utöver tågstationen och Neverland köpet?

* Ryktas att MJ köpte en ring men enligt polisen som konfronterade MJ den dagen eftersom han var utklädd för att undgå bli upptäckt så köpte MJ följande: ”Jackson bought several toy figures and a pair of heart-shaped sunglasses, police officer Sliester said”. Det finns absolut INGEN rapport från polisen den dagen att MJ ska ha köpt en ring/smycken. En artikel från den dagen 1989: https://imgur.com/VYGdSMd OM han ska ha köpt en ring, så har alla MJs vänner och bekanta gått ut och sagt att MJ var väldigt generös och köpte alltid massa saker till folk.

* James hävdar att han blev sexuellt utnyttjad under Grammy galan 1989. MJ var inte på Grammy 1989, utan han var där och uppträdde 1988. Grammy galan 1988 inträffade dessutom ca 7-8 månader innan MJ träffade Safechuck för första gng efter Pepsi reklaminspelningen. Kan man blanda ihop datum/år? Ja, men inte platser, speciellt inte något så stort som Grammy galan. Sådant minns man anser jag.

* Han ljög om klippet när de är i Hawaii. I dokumentären framstår det som om MJ nämner hur han vill spendera ensamtid med James men i den oklippta versionen ser man hur Mj pratar till HELA FAMILJEN.

* James hävdar att han blev sexuellt utnyttjad i sängen på övervåningen i spelrummet. Här är en bild på det rummet. Fanns ingen säng där och det var inga väggar eller dörrar. Se själva: https://imgur.com/KGNN1NI
Neverlands operational manager i över 15 år, Allan Scanlan, skriver följande på FB: ”It is a loft with one whole side open to the first floor. There was a walking closet there with full of books. I never saw a bed in there”. Samma sak hävdar Brad Sundberg som har jobbat med MJ i 18 år.

* James hävdar hur han blev utnyttjad i sängen i slottet på Neverland. Slottet hade inget sovrum och det fanns ingen säng. Det fungerade som ett kontor och det var mer eller mindre panoramafönster så man såg in från alla håll. Länk: https://imgur.com/TEAmOEA Både Allan och Brad hävdar det inte fanns någon säng här heller.

* Ljugit om att ha blivit sexuellt utnyttjad I poolen. Det var säkerhetskameror överallt på Neverland så att det ska ha skett är högst osannolikt.

* Ljög om att MJ kontaktade honom att vittna 2005. Detta stämmer inte då det var domaren som redan i utredningen förbjöd att han skulle ens vara ett potentiellt vittne då han inte var relevant för fallet. Scott Ross var den som kontaktade folk att vittna och han har offentligt gått ut och hävdat att de tänkte inte ens på James och har gett sin förklaring.

* Ändrat sin historia flera gånger när han har blivit utnyttjad. Först var det 2013, sedan 2005, därefter 2013 igen och någonstans däremellan 2010 när hans son föddes.

* Insåg inte att pedofili var något dåligt förrän han påbörjade sin terapi 2013, men har enligt egen utsago sagt till sin mamma 2005 att MJ var en ”bad guy” och sa han har blivit utnyttjad.

* Påstår att han var livrädd för MJ efter rättegången 2005, men han insåg ju inte att MJ gjort något fel förrän 2013 så varför var han rädd?

* Ljög om att han och Wade hade inte pratat förrän de möttes på Sundace festival. Wade å andra sidan hävdar att de möttes och pratades 2016.
Senast redigerad av Xfiles 2019-04-08 kl. 21:34.
Citera
2019-04-08, 21:45
Medlem
Xfiless avatar
Är det inte extremt roligt att Wade som försökt måla upp en bild av hur MJ dyrkade honom och hans familj, ville ha dem nära hela tiden, gav dem allting och groomade honom fick faktiskt stå i kö för att köpa hans cd som alla andra? Om Wade han den täta kontakten med MJ som han påstår, borde han inte ha fått en cd direkt från team MJ och inte stå i kö? Haha!!

19 Juni 1995 så står Wade i kö för att köpa HIstory plattan. Wade var 13 år i denna video. Wade påstår att MJ förgrep sig på honom i sju år, när han var 7 - 14 år gammal. Jag har svårt att förstå detta.

Ni som är intresserad av videon att se Wade få stå i kö som alla andra och prata med media och hålla upp plakat/brev, spola fram till 2:06, det är först då ljudet kommer på.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=100&v=v9Kk_7yRxzU
Senast redigerad av Xfiles 2019-04-08 kl. 22:06.
Citera
2019-04-08, 22:07
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ang. Grammy awards. Michael Jackson spelade endast på Grammy Awards New York 1988, men han deltog med all sannolikhet även vid Grammy Awards 1989. Att James Safechuck som vuxen blandar ihop resan till Grammys 1988 med resan till Grammys 1989 är inte det minsta konstigt. Vi pratar om barndomsminnen av insidan av ett hotellrum.

Vadå att han deltog med all sannolikhet på Grammy galan 1989? Det finns inga fotografier på honom då och han var inte nominerad för något då heller. Jag trodde han vann musik videon för Leave Me Alone då men han gjorde det tydligen 1990 men var inte på plats för att motta priset.

Det finns bara bilder på MJ på Grammy från 1974, 1977, 1984, 1986, 1988, 1991 (då hans dejt var Madonna och de gick dit ihop) och från 1993. Inget av dessa år passar med James tidslinje
Senast redigerad av Xfiles 2019-04-08 kl. 22:12.
Citera
2019-04-08, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
Ni pratar ju alltid om MJs säng och att det var mer eller mindre öppet hus i hans sovrum/säng och nu när jag säger att Frank kanske låg med brudar i sängen då är det omöjligt? Ni nämner ju alltid om alla barn/tonåringar sov över men glömmer väldigt gärna bort alla andra som också påstår att de sov över i rummet/sängen i vuxen ålder när MJ inte var hemma, som t.ex. Brett Barnes (fram tills han var 19 om jag inte minns fel), hans syskonbarn, sysslingar, kusiner och Cascio familjen med fler. Återigen, MJs sovrum var två våningar och flera badrum och som ett allrum där "alla" samlades, inget vanligt Svensson badrum.

Jag hävdar absolut INTE att det de factor är såhär men Frank bodde ju på Neverland i ca 5 år och var ganska känd i fan-kretsen för att ta hem brudar/fans till Neverland. Taj och hans bröder har också bott där i perioder, så det är inte helt omöjligt? Eller så kanske Frank onanera? Ni tror sperman tillhör barn/pojkar medan jag tror det snarare tillhör hans vuxna vänner/släkt som bodde/sov över och ingen av oss kommer någonsin kunna motbevisa varandra. Detta är egentligen inte relevant. Vi kommer aldrig få veta vem sperman tillhör eller inte. Det vi med säkerhet vet är att det inte tillhörde de som anklagade MJ för något.
Så trots att Neverland har flera byggnader och en uppsjö sovrum så används Michael Jacksons privata säng av släkt och vänner som någon sorts allmän runkbulle?

Det är ju så att man hellre låter sitt barn sova med Michael Jackson än hans vidriga säng.

Vi som utgår ifrån att Michael Jackson var pedofil utgår givetvis också ifrån att även andra pojkar som Brett Barnes och Frank Cascio också hade sex med Michael Jackson. Så det argumentet biter inte.

Vilka släktingar sov i Michael Jacksons säng säger du? Har Taj och hans bröder sovit i Michael Jacksons säng ensamma utan föräldrar? Tillsammans eller enskilt? Jag är uppriktigt intresserad.
Citera
2019-04-08, 22:15
Medlem
Citat:
Vadå att han deltog med all sannolikhet på Grammy galan 1989? Det finns inga fotografier på honom då och han var inte nominerad för något då heller. Jag trodde han vann musik videon för Leave Me Alone då men han gjorde det tydligen 1990 men var inte på plats för att motta priset.

Det finns bara bilder på MJ på Grammy från 1974, 1984, 1986, 1988, 1991 (då hans dejt var Madonna och de gick dit ihop) och från 1993. Inget av dessa år passar med James tidslinje
Det tog typ fem sekunder att Googla sönder din lögn:

https://www.grammy.com/grammys/artists/michael-jackson

1989 så var han både nominerad för Moonwalker och vann för Leave me alone. Bästa musikvideo.
Citera
2019-04-08, 22:23
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Det tog typ fem sekunder att Googla sönder din lögn:

https://www.grammy.com/grammys/artists/michael-jackson

1989 så var han både nominerad för Moonwalker och vann för Leave me alone. Bästa musikvideo.

Älskar hur ni gärna vill kalla mig för lögnare, ta tillbaka det är du gullig.

Grammy galan hölls 22 februari 1989.

"Leave Me Alone" singeln släpptes också i Februari 1989 och musik videon kom en månad tidigare, 2 januari 1989. Jag hoppas du är medveten om att nomineringarna offentliggörs 2-3 månader innan galan.. så alla nomineringar inför Grammy galan 1989 släpptes november eller december 1988. Då hade inte ens Leave Me Alone ens släppts.

Man utgår från det gångna året... all musik mm som släpps under 1989 blir prisbelönat året efter. Exakt som vi har i Sverige

Han vann priset 1990 på Grammy galan för musik videon som släpptes januari 1989.

Han var inte på plats 1990 för att ta emot priset så därför är det uppenbart att James Safechuck LJUGER ännu en gång om ett påstående.

Dan Reed har det så svettigt nu. Detta visar vilken inkompetent "journalist" han är. Dubbelkollar ingenting av vad Wade och James har sagt, därav sitter han i skiten och förmodligen indirekt även har sett till att Wade och James överklagan inte kommer leda någonstans. MJs dödsbo advokater har stenkoll på detta och det ska bli ett nöje att se James överklagan dissikeras bit för bit, även i rätten.
Senast redigerad av Xfiles 2019-04-08 kl. 22:41.
Citera
2019-04-08, 22:40
Medlem
Citat:
Älskar hur ni gärna vill kalla mig för lögnare, ta tillbaka det är du gullig.

"Leave Me Alone" singeln släpptes Februari 1989 och musik videon kom en månad tidigare, 2 januari 1989. Jag hoppas du är medveten om att nomineringarna offentliggörs 2-3 månader innan galan.. så alla nomineringar inför Grammy galan 1989 släpptes november eller december 1988. Då hade inte ens Leave Me Alone ens släppts.

Man utgår från det gångna året... all musik mm som släpps under 1989 blir prisbelönat året efter. Exakt som vi har i Sverige

Han vann priset 1990 på Grammy galan för musik videon som släpptes januari 1988.
Ok, smartass han vann väl inget på utdelningen 1989, men det är ändå bara spekulation huruvida han var där eller inte. Och grabben var bara ett barn, han kan lika gärna blanda ihop det med AMA 1989.
Senast redigerad av aw 2019-04-08 kl. 22:50.
Citera
2019-04-08, 23:02
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Så trots att Neverland har flera byggnader och en uppsjö sovrum så används Michael Jacksons privata säng av släkt och vänner som någon sorts allmän runkbulle?

Vilka släktingar sov i Michael Jacksons säng säger du? Har Taj och hans bröder sovit i Michael Jacksons säng ensamma utan föräldrar? Tillsammans eller enskilt? Jag är uppriktigt intresserad.

Det är ju det ni själva påstår ju, trots alla rum/sovrum så sov bara barn där inne... men gud förbjude att även vuxna polare/släkt sov över. Ni kan inte pick and choose. Antingen sov "alla" där, eller ingen. Ni kan inte bara utgå att endast barn fick sova där när i princip alla har sagt att de sov i hans rum. Då menar jag att det kan EVENTUELLT vara någon som har runkat eller dragit dit en brud. Ingen aning.

Jag tänker inte spekulera i vilka släktingar som sov där ensamma eller inte för det vet jag inte. Däremot är det flera släktingar som har sagt att de bodde där i omgångar och sov över. De har inte klargjort huruvida de sov ensamma i just sovrummet eller ej. Jag ville påvisa bara att det inte endast var barn som sov där. Sedan är det självfallet att många även sov i gästhusen. Men då flera släktingar/syskonbarn har sagt att de även sov där så kan man spekulera att de kanske föredrog själva sovrummet, har ingen aning. Både TJ Jackson och Taryll Jackson som var tillsammans med Kim och Kourtney Kardashian i 5 år mellan 1998-2003 kanske fick till det där haha

Den enda med säkerhet som jag vet har sovit i sovrummet när MJ inte varit på plats är Frank.
Senast redigerad av Xfiles 2019-04-08 kl. 23:14.
Citera
2019-04-08, 23:35
Medlem
Citat:
Det är ju det ni själva påstår ju, trots alla rum/sovrum så sov bara barn där inne... men gud förbjude att även vuxna polare/släkt sov över. Ni kan inte pick and choose. Antingen sov "alla" där, eller ingen. Ni kan inte bara utgå att endast barn fick sova där när i princip alla har sagt att de sov i hans rum. Då menar jag att det kan EVENTUELLT vara någon som har runkat eller dragit dit en brud. Ingen aning.

Jag tänker inte spekulera i vilka släktingar som sov där ensamma eller inte för det vet jag inte. Däremot är det flera släktingar som har sagt att de bodde där i omgångar och sov över. De har inte klargjort huruvida de sov ensamma i just sovrummet eller ej. Jag ville påvisa bara att det inte endast var barn som sov där. Sedan är det självfallet att många även sov i gästhusen. Men då flera släktingar/syskonbarn har sagt att de även sov där så kan man spekulera att de kanske föredrog själva sovrummet, har ingen aning. Både TJ Jackson och Taryll Jackson som var tillsammans med Kim och Kourtney Kardashian i 5 år mellan 1998-2003 kanske fick till det där haha

Den enda med säkerhet som jag vet har sovit i sovrummet när MJ inte varit på plats är Frank.
Kommentarer är överflödiga (TJ Jackson):

https://mjandboys-files-wordpress-com.cdn.ampproject.org/i/s/mjandboys.files.wordpress.com/2018/03/po0tj.jpg
Citera
2019-04-08, 23:42
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Kommentarer är överflödiga (TJ Jackson):

Aha det är därför du bad mig säga huruvida TJ sovit ensam med MJ så du kan visa denna bild? Så uppenbart, vilken tur för dig då att jag sa att jag inte kan spekulera i det för att jag inte vet.
Bilden har varit offentlig i över 20 år och det har aldrig blivit en grej av det, vad är det du vill försöka påstå nu? Vissa hävdar det är photoshop andra att det är pressbilder inför 3Ts platta. Det är en fotografering med professionell fotograf som har gått ut och sagt det var hans idé. Löjligt att ens ta upp bilder som funnits ute i över 20 år, vars syfte var pressbilder i en studio med kanske 30 pers runtomkring.

Inget personligt mot dig eller så men är det inte sjukt och perverst att du/ni utgår från att varenda en som t.ex. Brett mm har blivit utnyttjade. Ni bygger upp helt orealistiska perversa fantasier i era tankar om barn som far illa och vill så gärna att dessa ska ha blivit utnyttjade så ni kan säga att ni har rätt.
Ni kan liksom inte se bortom det och det är perverst.
Senast redigerad av Xfiles 2019-04-09 kl. 00:19.
Citera
2019-04-08, 23:51
Medlem
Citat:
Snacka om att göra en höna av en fjäder.

Ang. tågstationen. Det behöver inte bemötas mer, eftersom James Safechuck visat sig vara fotografen till bilderna på tågstationen som visas i Leaving Neverland. Så oavsett vilka datum han själv uppgett sig som sexuellt utnyttjad så var han bevisligen på Neverland senare och tog bilderna. Det framgick i filmen att de fortsatte ha sex långt efter att han "fasades ut" men att de träffades mer sporadiskt. De kan ha haft sex i tågstationen samma dag som bilderna togs, bara för att ta ett exempel.

Du har fel på alla sätt. Riktigt tröttsamt.

Safechuck hävdar i alla sina svurna depositions i rätten att övergreppen slutade 1992, och att de dessutom redan trappades ned långt innan dess för att han skulle "fasas ut" (1990 = 12 år)
Dessutom så berättar han att anledningen till att de hade sex varje dag i tågstationen var att "förhållandet" var nytt, vilket innebär att det skulle placeras in tidsmässigt 1988-1989 eller allra senast 1990. I filmen ligger berättelsen om sexet i tågstationen under 1989.

Tågstationen blev färdig i slutet på 1994.

Regissören Dan Reed har ursäktar det hela med att övergreppen skett senare. Problemet med det förutom att anklaga sin ena filmstjärna för att ha begått MENED IGEN?
Om de haft sext på tågstationen 1994 eller 1995 skulle det betyda att Jackson haft sex med Safechuck när denne var 16 eller 17 år, och närmast en fullvuxen man. Vilket totalt spolierar hela deras historia om att Jacksons modus operandi var barn mellan 7 och 12 år etc.

Hur passar detta in med att Safechuck kände sig ersatt av Brett Barnes redan 1991? Hur passar detta in med att Safechuck låg och grät i en soffa medans Jackson sov med Brett Barnes 1991?
Och vad hände med att Safechuck förlorade kontakten med Jackson och att Jackson sedan bara ringde upp Safechuck för att få honom att vittna 1993? Och att Safechuck då var glad att vara tillbaka med Jakckson men att inga övergrepp hände för att Jackson inte längre var intresserad och kontakten rann ut i sanden igen - ALLT DETTA ENLIGT FILMEN.

Om Safechuck nu haft sex med Jackson som 16 åring varje dag (samtidigt som han var gift med Lisa Marie Presley) så betyder det att hela deras story i övrigt fullständigt tillintetgörs.
Vem som helst, som tänker kan förstå detta. Hela historien som de bygger upp hela filmen på är en lögn i och med detta.

OBS. Tågstationen är byggd som en kopia från disneyland, man kan absolut inte ta fel på att man haft sex i den byggnaden varje dag.
Antingen är tågstationshistorien en total lögn, eller så är hela filmens tidslinje och berättelse en lögn. Det finns ingen väg ur det.

Min teori är att hela den sexuella delen av filmen är påhittad och att de helt enkelt begick ett misstag och inte tänkte på att tågstationen inte FANNS när Safechuck var på neverland när de planerade det hela.

Tågstationen är en solklar lögn, Hur trovärdig blir resten av storyn när man kan sitta och hitta på nedan citat utan blinka?

"SAFECHUCK: "At the train station, there's a room upstairs, and we would have sex up there, too. It would happen every day. It sounds sick, but it's kind of like when you're first dating somebody, right, and you do a lot of it. (Chuckles.) So it was very much like that. At the same time the sexual relationship is growing, he's working on pushing you away from your parents, or pushing you away from everybody else, and it feels more like it's just you and him."

https://www.youtube.com/watch?v=tRTneK50BBw

2. Det är inte bevisat att bilderna på tågstationen är tagna av Safechuck, det är bara Dan Reeds ord. Dan Reeds ord är inte bevis, som du tycks tro. Karln har sämre trovärdighet än sina dubbla menedsbrottslingar i filmen.
Senast redigerad av Xoleraz 2019-04-09 kl. 00:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in