Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,68%
830 röster
Nej
19,53%
281 röster
Är osäker
15,64%
225 röster
Bryr mig inte
7,16%
103 röster
2019-04-08, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
Jag har all information om Terry och har svar på mina frågor, tack ändå. Stackars Terry ville aldrig göra en grej av telefonsamtalet men gick till pressen 1993 och anklagade MJ för tvingat honom till telefonsex år 1979. Det låter som om han ville göra en grej av det

Terry George är en lycksökare som på sin hemsida har skrivit följande: "hobby of interviewing famous people" och “...the prosecution believe a phone conversation between Mr George and Jackson in 1979 could be key evidence”. Det visar sig dock att telefonsamtalet som han har spelat in är ett allmänt samtal där han säger hur exalterad han är över att få träffa MJ. Han refererar alltså själv till det samtalet. I en tidningsartikel gråter Terry ut och påstår att efter "telefonsexet" så har MJ brutit all kontakt med honom och han reste runt efter honom och försöker komma in på det hotell MJ bodde på runt om i Europa för han ville träffa MJ. Allt detta säger Terry själv i artiklar.

Detta börjar bli pinsamt nu, ni gräver fram de mest sjuka personerna för att försöka hitta ett case mot MJ. Telefonsexet som inte gick som MJ hade tänkt sig säger du? I vilken värld lever du i? Haha! Det finns INGET sådant telefonsamtal, trots att Terry har marknadsfört det falskt på sin hemsida. Var är det samtalet som han en gång i tiden hävdade fanns och försökte locka folk till sina hemsidor?

Stackars Terry är så trovärdig att han ljuger om ett telefonsamtal, inte säger något ont om MJ förrän efter 1993 (Chandler fallet) och då går ut med sin historia i media för pengar men anmäler inte MJ till polisen varken 1979 eller 1993? Han samarbetar INTE med polisen och åklagaren kallar honom för "not clear in his mind". Trovärdig my ass. Han har varit lika betydande för åklagarsidan såsom du har varit i denna tråd, dvs NOLL!

Du hör ju anklagelsen, tvingat någon till telefonsex, kom igen nu!!

Ps, Terry var inte multimiljonär då!

Ps 2, läs hans tweets om MJ efter han dog: https://imgur.com/7bTzDCQ

Hahaha vad pinsam du är. Om du ska vara så kaxig kom åtminstone med information som stämmer. Ska du dra den om rödluvan också? Du verkar uppenbart undvika att kolla hans intervjuer. Du kan försöka med alla dina victim shaming/rena påhitt så mycket du vill. hahaha
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2019-04-08 kl. 12:21.
Citera
2019-04-08, 12:18
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Hahaha vad pinsam du är. Om du ska vara så kaxig kom åtminstone med information som stämmer. Ska du dra den om rödluvan också?

Vad är det som inte stämmer?
Citera
2019-04-08, 12:20
Medlem
För alla som fortfarande tror att det är nån slags sanning som visas upp i LN så kan ni ju läsa den här artikeln... https://blog.usejournal.com/michael-jackson-and-cancel-culture-what-if-its-all-a-lie-fd4881891d2e

Är väl dock stor risk att ni inte orkar för ni har ju redan bestämt er... För alla andra som fattat vilken soppa Reed har byggt upp så är ovanstående artikeln förmodligen det bästa som skrivits i ämnet hitintills.. Kommer ta tid att gå igenom men värt det till 110%...
Citera
2019-04-08, 12:23
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av it2flash
För alla som fortfarande tror att det är nån slags sanning som visas upp i LN så kan ni ju läsa den här artikeln... https://blog.usejournal.com/michael-jackson-and-cancel-culture-what-if-its-all-a-lie-fd4881891d2e

Är väl dock stor risk att ni inte orkar för ni har ju redan bestämt er... För alla andra som fattat vilken soppa Reed har byggt upp så är ovanstående artikeln förmodligen det bästa som skrivits i ämnet hitintills.. Kommer ta tid att gå igenom men värt det till 110%...

Han är så körd så det ryker om det! Ingen normal människa tror ju på dem efter alla lögner som kommit ut senaste tiden.

Nollorna James och Wade är fega råttor som inte ens har bemött kritiken om bland annat tågstationen, Neverland köpet eller Grand Canyon eller slottet eller Grammy galan osv.
Senast redigerad av Xfiles 2019-04-08 kl. 12:25.
Citera
2019-04-08, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beyondantares
Nej, det visar det inte. Försvaret refererar lika självklart till fotona som till allt annat material - ”two photographs seized in the raid in 1993” - och sedan förringar de betydelsen av fotona, vilket är deras jobb: de säger att ingen vet vilka pojkarna på fotona är eller varför de/fotona (oklart uttryckt) är/var där.

Eftersom Jonathan Spence inte ville vittna kunde inte bilden användas som bevis i rättegången. Det var inte ett lagbrott att äga fotografier på nakna barn om inte bilderna visade tydliga övergrepp eller var uppenbart suggestiva. Så domstolen gick på försvarets linje och höll fotot utanför rättegången.

Detta. Man ska också komma ihåg att han hade skickliga advokater som smulade sönder minsta sak ungefär som fansen här försöker göra.
Citera
2019-04-08, 12:33
Medlem
Citat:
Ironin när DU av alla kallar mig för lögnare när du har länkat till åtskilliga lögnare i denna tråd. Jag är väl medveten om att det står semen och att försvaret hävdar male DNA. Det är INGEN lögn då jag går på försvarets linje som hävdar detta. Jag har detta vetat sedan 2003 men jag antar denna information är ny för er då ni ständigt letar efter något skandalöst då inget annat ni kommer med funkar… hahah älskar hur du kallar denna information för "bra gräv". Herregud, det står ju till och med på Wikipedia för guds skull, jättebra gräv verkligen

Det som hittas enligt åklagarna är två spermafläckar på madrassen som åklagarna inte ens presenterar i rätten men som ni har hakat er upp på. Åklagarna tar bara upp detta EN GÅNG. Försvaret hävdar det är male DNA, det intressanta här är väl snarare att åklagarna aldrig mer nämner ordet sperma igen, därav att många anser det kan vara annan DNA som exempelvis hår. Om detta nu triggar igång er och ni tror att ni har hittat ett smoking gun så är det riktigt oroväckande och komiskt på samma sång.

Detta ÄR irrelevant eftersom den DNA som hittades tillhörde inte de som anklagade MJ. Det kan tillhöra i princip vem som helst, bland annat Fran Cascio som enligt egen utsago drog hem brudar var och varannan dag. Återigen, det finns ingen som helst koppling mellan DNA som hittades och anklagelserna så varför pratar vi ens om detta nu??? Kolla er egna sängar, antar man kan hitta det ena och andra i form av DNA.

Vad finns det att svara på frågan vad MJ har sagt om kokainet? Vad har åklagarna sagt om kokainet? vad har åklagarna sagt om "sperman"? Jo absolut INGENTING
Mina fetningar.

Din teori är alltså att Frank Cascio drog hem tjejer till Neverland och hade sex i Michael Jacksons säng? LOL

Uhm, nej. En normal heterosexuell man hittar inte "både det ena och det andra" i form av "male DNA"-fläckar i sin säng. Kanske "female-DNA" om man hade ett aktivt sexliv, men Michael Jackson hade antagligen låtit bränna madrassen om en kvinna nuddat den.
Citera
2019-04-08, 12:49
Medlem
Citat:
Detta börjar bli pinsamt nu, ni gräver fram de mest sjuka personerna för att försöka hitta ett case mot MJ.

Nej det gör vi inte. Ingen här har t.ex. angett förfalskaren Michael Jacobshagen när folk i tråden efterfrågar nya anklagelser efter Leaving Neverland. Terry George däremot är inte en ”sjuk person” som anklagat Michael för att ha ”tvingat honom till telefonsex” - på sin hemsida skrev han att han hade en inspelad intervju med Michael Jackson, inte ett inspelat telefonsamtal, och det var under ett av telefonsamtalen Michael ska ha börjat prata om onani. Länka gärna till var han skrivit på hemsidan att han har inspelade telefonsamtal med Michael Jackson.

Han säger inte att Michael tvingade honom att ha telefonsex med honom, han säger att han blev chockad och inte visste vad han skulle svara när Michael tog upp onanin utan lät honom prata på i fyra-fem minuter, sen bytte de ämne. När han blev tillfrågad om telefonsamtalet i biografin Michael Jackson Unauthorized svarade han: ”I don’t believe it was a dirty- old-man thing. I think for Michael talking like that on the phone was a way of expressing affection.”

På samma sätt svarade han i en intervju inför rättegången 2005:
"I don't know if the other allegations are true but I don't feel any animosity towards him for what happened. I think he was just a curious young man. I would hate to be involved in his downfall. I don't think anybody wants to stand in the witness box and see Michael Jackson sent to prison because of something they have said.”

Lite som Omer Bhatti sa när han tillfrågades om Michaels pedofili: “I don’t wish to say too much about it, but I will say Michael in many ways was very innocent. But you can’t expect everybody to have the same view on everything... To him certain things was natural and completely innocent, things that not necessarily all people would view the same way.”
Citera
2019-04-08, 13:01
Medlem
Citat:
Såklart du bedömer det är hans inställning. Hade inte trott något annat från dig, fastän du ignorerar totalt alla andra hans tweets som tar MJ i försvar.

Nej, jag ignorerar dem inte. De är i linje med vad han sagt i övrigt. Jag bedömer att hans inställning är den som framkommer i citatet du postade:

Citat:
”George also says that it is unfortunate that the focus of the media has been on this small detail of the story, when they had such a great “friendship” otherwise".”
Citera
2019-04-08, 13:01
Medlem
Citat:
Han är så körd så det ryker om det! Ingen normal människa tror ju på dem efter alla lögner som kommit ut senaste tiden.

Nollorna James och Wade är fega råttor som inte ens har bemött kritiken om bland annat tågstationen, Neverland köpet eller Grand Canyon eller slottet eller Grammy galan osv.

Håller med om att Dan Reed får alltmer problem med trovärdigheten.
Citera
2019-04-08, 13:12
Medlem
Citat:
Jag har vetat detta sedan 2003 men jag antar denna information är ny för er då ni ständigt letar efter något skandalöst då inget annat ni kommer med funkar… hahah älskar hur du kallar denna information för "bra gräv". Herregud, det står ju till och med på Wikipedia för guds skull, jättebra gräv verkligen

En användare tidigare i tråden avfärdade alla historier om Michaels eventuella sex med pojkar eftersom det aldrig pratas om spår av t.ex. sperma, så jag postade vad som framkommit i rättsprotokollen rörande det. Inget scoop.
Citera
2019-04-08, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beyondantares
Håller med om att Dan Reed får alltmer problem med trovärdigheten.
Snacka om att göra en höna av en fjäder.

Ang. tågstationen. Det behöver inte bemötas mer, eftersom James Safechuck visat sig vara fotografen till bilderna på tågstationen som visas i Leaving Neverland. Så oavsett vilka datum han själv uppgett sig som sexuellt utnyttjad så var han bevisligen på Neverland senare och tog bilderna. Det framgick i filmen att de fortsatte ha sex långt efter att han "fasades ut" men att de träffades mer sporadiskt. De kan ha haft sex i tågstationen samma dag som bilderna togs, bara för att ta ett exempel.

Ang. köpet. Att Michael Jackson säger till en 10-åring "Jag ska köpa det här till dig Jimmy" är ju också helt irrelevant. En sån sak kan man säga bara för att ställa sig in hos någon som inte vet bättre. Uppenbarligen ägde han redan stället eftersom de promenerade runt mitt i det.

Ang. Grand Canyon. Hans mamma vittnade 1993 att Wade aldrig varit på Neverland utan henne, inklusive den trippen. Med tanke på hennes medverkande i Leaving Neverland, där motsatsen framkommer idag, så verkar hon ju inte riktigt stå fast vid det påståendet. Om något verkar det som att hon slirade på sanningen där för att skydda sig själv och sin bästis Michael Jackson 1993, eftersom det hade sett sämre ut både för henne och för Michael Jackson om det kommit fram att hon lämnat sin son ensam med en misstänkt pedofil, och Michael Jackson hade spenderat osunt mycket ensamtid med ytterligare en 10-åring som inte var hans eget barn.

Ang. Grammy awards. Michael Jackson spelade endast på Grammy Awards New York 1988, men han deltog med all sannolikhet även vid Grammy Awards 1989. Att James Safechuck som vuxen blandar ihop resan till Grammys 1988 med resan till Grammys 1989 är inte det minsta konstigt. Vi pratar om barndomsminnen av insidan av ett hotellrum.
Citera
2019-04-08, 15:06
Medlem
https://youtu.be/8URIgY8DEpE?t=640 spela fram till där det intressanta börja.
Hela dokumentärens underliggande mening är förstörd pga Dan Reed's korkade tweet.
Ja nej, som sagt vad gäller våldtäkter av dessa två herrar, så tror jag tyvärr att det bara handlar om pengar. Kanske har Michael antastat andra barn, vad vet man. Men dessa två herrar har knappast fått penismassage. Isåfall höll James Safechuck paraplyet samtidigt som han fick penismassage inne i någon trailer med Presley som medbrottsling då (får jag anta?) https://i.pinimg.com/originals/35/29/cc/3529cce2432e8018ffa92c26d0abd4b9.jpg

Nej, det ser inte bra ut för dessa gubbar. Men deras historia om Michaels rövbesatthet och sånt var ju väl utarbetad. Men frågan är hur mycket ni värsta Anti-Jacksons verkligen ger för den historien när herren enligt Dan Reed skulle vara långt över vad som anses vara "prepubertalpojke" när han blev våldtagen?
Om jag hade sex när jag var 14-15år oavsett om det var med en pedofil eller med tjej/flickvän whatever känner jag mig ganska övertygad om att jag skulle komma ihåg detta. När det skedde.
Däremot när man är så liten och ung, så kan jag definitivt köpa att man "inte minns riktigt". Men nog fan har man koll när man är i James ålder 15-16 där i kring notera enligt Dan Reed's tweet.

Dan Reed gjorde bort sig. End of Story, typ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in