2019-04-08, 20:09
Medlem
qups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
De här människorna är uppenbarligen väldigt intresserade av näringslära. Ändå svälter deras barn nästan ihjäl.

Det finns psyksjuka köttätare också, ditt kadaver. Detta har inget att göra med deras etiska ställningstaganden.
Citera
2019-04-08, 20:11
Medlem
Gaupes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Det finns psyksjuka köttätare också, ditt kadaver. Detta har inget att göra med deras etiska ställningstaganden.

Eh, uppenbarligen har deras märkliga dietval nästan tagit livet av deras barn.
Därmed inte sagt att veganer/folk som följer olika dieter i allmänhet är knäppa.
Citera
2019-04-08, 21:04
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
De här människorna är uppenbarligen väldigt intresserade av näringslära. Ändå svälter deras barn nästan ihjäl.

Problemet här är naturligtvis inte att föräldrarna är veganer, utan att de är idioter.
Citera
2019-04-08, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qup
De hade kunnat svälta ungen med en dålig köttdiet också. Finns inget med veganer eller veganism i detta. Fuck ups finns överallt.

Inget att skämmas över att du är vegan. Det är ett aktivt val för en vuxen.
Att påpracka ett barn någon vegandiet är dock sjukt. Många hjärnskador byggs upp på det sättet.
Citera
2019-04-08, 22:11
Medlem
9797s avatar
Inte mycket som fungerar i Sverige nu för tiden. När man läser sådant här får man dock tillbaka ett visst hopp då det påvisar att det fortfarande finns ett socialt skyddsnät, iaf när det kommer till småbarn.

Är föräldrarna veganer skulle det förklara en hel del då alla veganer är dumma i huvudet. Men oavsett är de iaf ett jävla drägg till föräldrar, hoppas dom aldrig får se sin dotter igen.
Senast redigerad av 9797 2019-04-08 kl. 23:05.
Citera
2019-04-09, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SockAccount
Skulle inte tro det är veganer.
Bara för att man äter veganskt då får man inte vitaminbrist på allt.

Förmodligen så underskattade föräldrarna hur mycket man ska mata då små barn.

Sedan så har dem undvikit vårdcentral.

Luktar mer nysvenskar som inte vet hur man tar hand om barn eller att man måste in och regelbundet kolla upp.
En svensk och en thailändska som är BREATHARIAN,. De lever på extremt lite och om jag förstått det rätt (utan att helt säkra fakta) så fastar de i intervaller. Fickan har de försökt vänja in med att leva ett liv utan tillräcklig näring vilket har gjort att hon nu får vård och föräldrarna är häktade.
Jag hoppas att hon aldrig mer behöver komma tillbaka till dessa människor.
Citera
2019-04-09, 00:05
Medlem
johanjosefssons avatar
Om de fick bröstmjölk kan de inte ha varit veganer. För veganer gillar ju inte konceptet "sno någon annans mjölk". För veganer hycklar ju aldrig...
Citera
2019-04-09, 07:08
Medlem
LemPicas avatar
När man läser en del av pappans inlägg på Facebook undrar man ju varför dom tog barnet till läkaren för vård om det nu mådde så tip top som han påstår?
Jäkligt märkligt resonemang.
Citera
2019-04-09, 07:34
Medlem
ReiseReises avatar
Den där Mats låter lite som de amerikanska "Sovreign Citizens", dvs de som inte erkänner landets lagar och inte se sig själva som medborgare, och anser polisen var djävulens redskap som förtjänar att dö.
Pappa Mats är en farlig människor som troligtvis kommer projicera sina vanföreställningar på sin dotter, som troligtvis kommer bli ännu mera militant i sina åsikter när hon växer upp. Äkta barnmisshandel.

Fan för föräldrar rent allmänt som behandlar sina barn som ägodelar och labbråttor. Detta gäller både höger och vänstermänniskor. Håll era jävla principer och politiska uppfattningar borta från barnen era svin.

För övrigt så förstår jag mig inte riktigt på allt hat i tråden. Jag är väldigt konservativ och skulle klassas som en dödsknarkarnazist av vänstern, men jag är väldigt för cannabisbruk och skulle rösta ja på att legalisera det. Jag ser heller inget fel på vegetarianer och tycker att det är en livsstil som borde hyllas och bejakas. Jag antar att var folk egentligen stör sig på är själva människorna som absorberar denna livsstil eftersom de tenderar att vara väldigt rabiata vänstermänniskor.
Senast redigerad av ReiseReise 2019-04-09 kl. 07:42.
Citera
2019-04-09, 08:17
Medlem
Muwltipliers avatar
Ens kosthållning som vegan måste vara on-point. Det innebär att man måste äta väldigt stora mängder mat för att få i sig den näring man behöver. Det kan inte en liten unge göra. Ett barn behöver mat med hög närings- och kaloridensitet som bara finns att hämta från djurriket. Dessutom så måste man supplementera för att få i sig allt. Bara det säger sig självt att veganism inte är naturligt eller särskilt bra för människan, inte minst ett barn som växer.

Anledningen till att veganer kan gå flera år och må prima är för att de inte växte upp som veganer. Kroppen har alltid en reserv att ta från. Barn har inte en sådan reserv.

/f.d. Vegan
Citera
2019-04-09, 09:48
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muwltiplier
Ens kosthållning som vegan måste vara on-point. Det innebär att man måste äta väldigt stora mängder mat för att få i sig den näring man behöver. Det kan inte en liten unge göra. Ett barn behöver mat med hög närings- och kaloridensitet som bara finns att hämta från djurriket. Dessutom så måste man supplementera för att få i sig allt. Bara det säger sig självt att veganism inte är naturligt eller särskilt bra för människan, inte minst ett barn som växer.

Anledningen till att veganer kan gå flera år och må prima är för att de inte växte upp som veganer. Kroppen har alltid en reserv att ta från. Barn har inte en sådan reserv.

/f.d. Vegan

Tack för ett insiktsfullt och nyanserat inlägg.
Har själv inget emot att folk är veganer eller vegetarianer.

Det som jag ibland stör mig på är att en del ska pracka på sin åskådning på andra till varje pris. Men annars har jag som sagt inga problem med det.

Men man måste veta vad man gör, och framförallt måste man reagera när ens barn far illa som här.

Små barn ska inte vara pinnsmala som flickan man kunde se i ett av blogginläggen. Hon såg väldigt "kantig" ut. Barn ska ha hull och det kräver en varierad och kalorität kost.

Kan tänka mig att mamman i det här fallet inte haft särskilt kalorität mjölk.
Skönt att flickan fick vård i tid.
Pappan verkar ha ett antal psykoser som han skulle behöva komma ur.

Helt ok att inte vilja vara del av dagens samhälle med ekorrhjulet och hela den skiten, men på den nivån, det är skadligt.

Mvh
Citera
2019-04-09, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Kollar man hans facebook, så rasar han mot staten för diagnosen på barnet och omhändertagandet av detsamma. Majarökande, allmänt flummig hippie med långt skägg. Frugan är en asiat, troligtvis av indonesiskt ursprung. Japp, låter som en knarkande vegan.

Sikken jävla tomte! Hans barn höll på att dö pga av vanvård! Läkarna hade aldrig sett ett så allvarligt fal av vanvård och undernäring. Och då har pappan mage att skylla på sjukhuset, läkarna och pappa staten.

Föräldrarna bör givetvis fråntas vårdnaden för all framtid, för barnets bästa!
Därtill; sterilisera föräldrarna!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in