Citat:
Men eftersom medicin inte är ditt område och det du säger dina vårdkompetenta släktingar har påstått inte heller visat sig vara annat än påhitt, är det inte lika bra du håller dig borta från att kommentera detta?
Till varje pris vill du ha det till att barnet var friskt och att läkarna gjort fel.
Du menar att inkompetenta läkare från samma sjukhus var på väg att ta livet av ditt eget barn. Om det är så är det givetvis beklagligt och fullt förståeligt du känner misstro mot personalen där. Men du rör bara ihop det mer och mer, när du vill ha det till att läkarna handlat fel även i detta fall.
Till varje pris vill du ha det till att barnet var friskt och att läkarna gjort fel.
Du menar att inkompetenta läkare från samma sjukhus var på väg att ta livet av ditt eget barn. Om det är så är det givetvis beklagligt och fullt förståeligt du känner misstro mot personalen där. Men du rör bara ihop det mer och mer, när du vill ha det till att läkarna handlat fel även i detta fall.
Jag kan inte gå in närmare på detaljer av anonymitetsskäl. Skiter fullständigt i dina idiotier som för övrigt är off topic i tråden. Uppgifterna jag fått är tillförlitliga och jag bryr mig inte om ditt ordbajseri.
Vad vi vet är att barnet var friskt i januari, om än litet till växten vilket är normalt för barn med det ursprunget. Jag ser också i FUP att läkarna saknade erfarenhet av barn med den sjukdomsbilden och hade svårt med den initiala akutvården. Men sanningen är att skillnaden inte är så stor när ett barn med tarmsjukdom drabbas av akuta infektioner. Även barn med tarmsjukdomar brukar omhändertas av socialen i Göteborg för man omhändertar först, och undersöker senare orsakerna.
I detta fall tror jag inte föräldrarna återfår vårdnaden för tingsrätten brukar följa socialens linje som anser att sådana barn skall omplaceras till fosterhem istället för att familjerna får det stöd de behöver.