Resultat: Ska man se riktiga filmer på Youtube?
Ja
50,00%
16 röster
Nej
50,00%
16 röster
2019-03-19, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av --Arrandir--
Någon mer som har problem med sökmotorn? Kan inte filtrera så att nyaste klipp kommer först i sökningar, har varit så något dygn nu.

Det är efter terrordådet i Nya Zeeland som Youtube strypt sökfunktionen. Dom vet inte när den är tillbaka. Det går utför med tuben.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/youtube-stryper-sin-sokfunktion-sa-agerar-techjattarna-efter-terrordadet-i-nya-zeeland
Citera
2019-03-22, 10:38
Medlem
Förut kunde jag t.ex. skriva Kevin Costner på youtube och sen kunde jag klicka på filtrera som står precis under sökrutan och där kunde jag välja att Kevin Costners intervjuer den senaste veckan, den senaste timmen, den senaste månaden. Då kom intervjuerna upp i den ordningen jag hade valt, men vet inte va jag gjort så nuförtiden spelar det ingen roll vilken jag valt så dyker intervjuerna i samma slumpmässiga ordning oavsett mitt val. Vad kan jag tryckt på så fliken Filtrera inte längre uppfyller sin funktion?
Citera
2019-03-24, 12:29
Medlem
Aritzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JulBanditen
Nej, du kan inte ladda upp enbart bilder som på facebook eller google.

Du tar bort kontot via google och youtube, om du inte kommer åt det ändå så borde det stängas ner automatiskt pga inaktivitet, viljet det redan borde ha gjorts.

Tidigare kunde man ta bort musiken från ett klipp och lägga till youtube's egna musik från deras biblotek. Gjort det själv med en video. Problemet är att man inte kan redigera musiken till videon, itan den lades bara på direkt. Jag tror dock youtube tog bort denna funktion, men är inte helt säker. Du borde kunna se det om du går in och redigerar videon, du kan gå in direkt via "överskt", vidare på redigera som synes vid videon sen till avsnittet "ljud".

Om jag vore dig så hade jag istället tagit bort videon och redigerat om den med en annan låt och sedan lagt upp en ny. 400 visningar är inte mycket att hurra för eller bli ledsen över att det börjas om på 0

Det går fortfarande att göra så där. Men musiken är bara halvvägs in i videon sen kommer det ljud från själva videon.
Citera
2019-03-26, 18:59
Medlem
Skullknights avatar
Någon som vet när YouTube har tänkt ta bort sin grej som gör att man inte kan sökfiltrera på videos som uppladdats nyligen?
Citera
2019-03-31, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snakepliskensthlm
Tips på Nått program så jag kan ladda ner youtube musikvideos offline(vevo) hd så de sparas på min hdd.
tanken kunna köra shuffle och slippa fittreklamen.

Använder mig oftast av https://convertinmp4.com/ som brukar funka bäst för HD-nedladdningar (dock får du räkna med lite spamannonser på sidan men använd AdBlock så blir det iaf hanterbart). Annars funkar även https://www.clipconverter.cc/ bra.
Citera
2019-04-08, 18:24
Medlem
Vill starta youtubekanal utan att ansiktet sys och med bara mobilkamera, tips o hjälp

Hej,

Så fort han går in på youtube på länken nedan så står "Ladda upp" helt automatiskt. Vänster om "Ladda upp" står det 3 rubriker ovanför varandra "Importera videoklipp", "Strömma live", "Skapa videoklipp". På min egen kanal står inget "Ladda upp" som i länken, sen så har jag inte heller den tredje rubriken "Skapa videoklipp".

Ja vill skapa videoklipp och skicka videorna ut offentligt. Har inte kamera och ska spela in med mobilen, men vill kunna lägga saker på ansiktet om det syns nån gång under inspelningen, kan man göra det med mobilen? Tror att kameran på min dator är trasig så det är kanske inge ide att tipsa om den.

https://www.youtube.com/watch?v=-5e_a-mhvzA

Annars uppskattar ja även alla era tips o hjälp för en oteknisk o okunnig.
Citera
2019-04-08, 19:10
Medlem
Ksoksos avatar
Snapfilter, mask?
Citera
2019-04-08, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ksokso
Snapfilter, mask?

Har inte snappchat och vet inte hur den fungerar, vissa youtubers kan ha en vän med sig som inte vill synas och då lägger de nåt vit över vännens ansikte. Vet du om man kan göra det med mobilen?
Citera
2019-04-08, 21:24
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmmmmaaaaa
Hej,

Så fort han går in på youtube på länken nedan så står "Ladda upp" helt automatiskt. Vänster om "Ladda upp" står det 3 rubriker ovanför varandra "Importera videoklipp", "Strömma live", "Skapa videoklipp". På min egen kanal står inget "Ladda upp" som i länken, sen så har jag inte heller den tredje rubriken "Skapa videoklipp".

Ja vill skapa videoklipp och skicka videorna ut offentligt. Har inte kamera och ska spela in med mobilen, men vill kunna lägga saker på ansiktet om det syns nån gång under inspelningen, kan man göra det med mobilen? Tror att kameran på min dator är trasig så det är kanske inge ide att tipsa om den.

https://www.youtube.com/watch?v=-5e_a-mhvzA

Annars uppskattar ja även alla era tips o hjälp för en oteknisk o okunnig.

Det är en stor jäkla videokamera högst upp när du är inloggad i Youtube-appen, tryck på den så kan du spela in och ladda upp. Du måste trolla, 7-åringar klarar detta med sina mobiler.
Senast redigerad av MrLevaLivet 2019-04-08 kl. 21:26. Anledning: Tryck inte klicka
Citera
2019-04-10, 19:25
Avslutad
Jag kan inte göra så att jag kan se "barnförbjudet" material på Youtube, dvs jag kan inte bekräfta min myndig ålder på mitt Youtube-konto. Varje gång får jag felmeddelandet, "du har inte åtkomst till den här tjänsten. kontakta organisation administratören för att få åtkomst". Någon som vet vad felet är? Mintt Youtube-konto är kopplade till Gmail-konton.
Citera
2019-04-13, 00:14
Medlem
mensverkets avatar
Betyder "Markerad Kommentar" att inlägget är rapporterat?
Citera
2019-04-22, 19:43
Medlem
Finns det ingen tips-box till Youtube eller liknade?

Deras nya uppdatering är ju urdålig. Man måste scrolla längst ner för att komma till kommentarsfälten. Det var ju betydligt skönare när liknade videoklipp fanns på sidan samtidigt som man kunde kika på videoklippet sidan om.

Vad har hänt?

Eller är det bara jag som råkat klicka på något fel knapp. Det är inte knappen Bioläge som jag har påslaget, jag har försökt klicka på det. Men det ser nästan ut som det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in