Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,68%
830 röster
Nej
19,53%
281 röster
Är osäker
15,64%
225 röster
Bryr mig inte
7,16%
103 röster
2019-04-08, 00:51
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kasla92
Och i den rapporten står det tydligt att sperman inte tillhörde Gavin eller Star Arvizo. Och att det var MJs blod.

Citat:
Ursprungligen postat av Liljor
Nej utan sperman var från några andra pojkar han haft sex med. Behöver man säga mer?

Citat:
Ursprungligen postat av Kasla92
Hade MJ ens kontakt med så många andra pojkar på den tiden (2005)?
Vilka andra pojkar skulle det röra sig om i så fall?

Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Jag skulle vilja veta vad MJ själv sa om att det fanns sperma från andra i hans säng. Det är väl vad som är intressant här.

Kokain i kallingarna hade han också, vad svarade han på hur det kom dit?

För det första, ordet sperma används INTE av åklagarna vilket ni bör vara medvetna om då ni har läst protokollet. Det är ordet DNA nämns som i princip kan vara vad som helst. DNA = saliv, hår, urin, kroppsvätskor, naglar osv. De kan lika gärna ha hittat ett hårstrå eller liknande. Ni har absolut ingen aning om vad för DNA som hittades. Jag tror fan att om det var sperma från någon annan än MJ så hade åklagarna minsann sett till att detta kom ut. De hade ju presskonferens var och varannan dag om utredningen och hur allting gick och vad som framkommit.

OM det var sperma så kan det lika gärna komma från Frank Cascio - MJs vän/assistent som lägrade brudar 24/7. Han har ju varit ganska öppen om tjejer/fans han har legat med som han drog med till Neverland. Kom ihåg, MJ var väldigt sällan hemma på Neverland.

Angående kokainet - det stämmer att det hittades ett par kallingar med blodfläckar och kokain i tvättkoren. Tester visade att kokainet hittades INTE i blodfläckarna på kallingarna utan endast på kallingarna. Det diskuterades flitigt då att kallingarna hade blivit kontaminerade. Bara någon vecka innan så var det en stor fest/gala på Neverland med över 100-tals gäster, många kändisar på plats. Kan då en städerska ha kommit i kontakt med kokain och sedan plockat upp MJs kallingar? Det gick inte att åtala MJ för något eftersom inget kokain hittades i hans blod, så att påstå att han brukade kokain är helt fel. Åklagarna brydde sig inte ens att nämna detta överhuvudtaget men ni älskar att göra en höna av en fjäder.
Senast redigerad av Xfiles 2019-04-08 kl. 01:38.
Citera
2019-04-08, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
HAHAHA! Jag älskar hur ni nämner Terry, en man som åklagaren Sneddon kallade för "not clear in his mind". Fyfan så jävla kul!!!! Ska vi köra lite bakläxa igen da?

Han ägde en telefonsex linje och ett gay chattforum som han ville promota och hävdade att MJ hade pratat kinky med honom i telefon, detta för att locka besökare till hans business. Han hade inspelade samtal med MJ men som inte var sexuella överhuvudtaget. OM så var fallet hade dessa samtal läckts för längesedan eller tagits upp av media. I samtalen som Terry spelade in så pratade han och MJ endast om allmänna saker och han nämner hur exalterad han är över att få träffa MJ. Han lockade besökare till sina sidor genom att hävda han hade inspelade samtal med MJ. Sedan helt plötsligt efter 1993 (dvs efter Chandler blev offentligt) så hävdar han att MJ hade telefonsex med honom år 1979 - återigen. Detta rapporterade han aldrig till polisen varken 1979 eller 1993. År 2003 blev han konfronterad igen att han hade ljugit om MJ och då sa till journalisten Louis Theroux att det var en vän till honom som sagt till pressen att MJ haft telefonsex med honom, och inte han själv, och pratar istället med Louis om hans vänskap (citat: "great friendship") med MJ. LOL!

Här har ni en skärmdump på hans Twitter efter MJ gick bort där han anklagar pressen för att hitta på historier om honom och MJ. Låter detta som om han har blivit sexuellt utnyttjad eller? LOL
Länk: https://imgur.com/7bTzDCQ
Varför ljuger DU? Om du tittat på intervjuerna (såg nyss en till med Terry som jag inte länkade till) så får du svar på dina korkade ifrågasättanden. Telefonsexet hände endast en gång, så jag vet inte vad du snackar om ens. Och MJ fick inte den reaktion han ville ha. Terry nämnde sen det specifika tel samtalet för några kompisar, och tyvärr hade någon utav dem läckt det till media. Terry ville aldrig göra någon stor grej utav vad det där tel samtalet, eller ville att det skulle komma ut. Tittar man på hans intervjuer är han trovärdig. Du är allt annat än trovärdig. Han försvarar även MJs unappropriate beteende och trodde mer att MJ var en förvirrad själ. De pratade i telefon många gånger innan det där specifika tel samtalet. Svaret är inte ens till dig, utan till de som läser tråden så de inte går på din propaganda. Läsarna ska veta att Terry är multimiljonär, så MJ fansen kan i det här fallet omöjligt hitta på att han är ute efter pengar. Utan istället hittar han (X-files) på andra lögner här.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2019-04-08 kl. 01:06.
Citera
2019-04-08, 01:04
Medlem
Sperssons avatar
.
Har de påstådda offren lyckats få utbetalat något skadestånd ännu?
Citera
2019-04-08, 01:07
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Har de påstådda offren lyckats få utbetalat något skadestånd ännu?

Nej fan, en av dem är dömd att betala MJs dödsbo $70,000 i rättegångskostnader
Citera
2019-04-08, 01:11
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Varför ljuger DU? Om du tittat på intervjuerna (såg nyss en till med Terry som jag inte länkade till) så får du svar på dina korkade ifrågasättanden. Telefonsexet hände endast en gång, så jag vet inte vad du snackar om en. Och MJ fick inte den reaktion han ville ha. Terry nämnde det specifika tel samtalet för några kompisar, och tyvärr hade någon utav dem läckt det till media. Terry ville aldrig göra någon stor grej utav vad det där tel samtalet, eller ville att det skulle komma ut. Tittar man på hans intervjuer är han trovärdig. Du är allt annat än trovärdig. Han försvarar även MJs unappropriate beteende och trodde mer att MJ var en förvirrad själ. De pratade i telefon många gånger innan det där specifika tel samtalet. Svaret är inte ens till dig, utan till de som läser tråden så de inte går på din propaganda.

Jag har all information om Terry och har svar på mina frågor, tack ändå. Stackars Terry ville aldrig göra en grej av telefonsamtalet men gick till pressen 1993 och anklagade MJ för tvingat honom till telefonsex år 1979. Det låter som om han ville göra en grej av det

Terry George är en lycksökare som på sin hemsida har skrivit följande: "hobby of interviewing famous people" och “...the prosecution believe a phone conversation between Mr George and Jackson in 1979 could be key evidence”. Det visar sig dock att telefonsamtalet som han har spelat in är ett allmänt samtal där han säger hur exalterad han är över att få träffa MJ. Han refererar alltså själv till det samtalet. I en tidningsartikel gråter Terry ut och påstår att efter "telefonsexet" så har MJ brutit all kontakt med honom och han reste runt efter honom och försöker komma in på det hotell MJ bodde på runt om i Europa för han ville träffa MJ. Allt detta säger Terry själv i artiklar.

Detta börjar bli pinsamt nu, ni gräver fram de mest sjuka personerna för att försöka hitta ett case mot MJ. Telefonsexet som inte gick som MJ hade tänkt sig säger du? I vilken värld lever du i? Haha! Det finns INGET sådant telefonsamtal, trots att Terry har marknadsfört det falskt på sin hemsida. Var är det samtalet som han en gång i tiden hävdade fanns och försökte locka folk till sina hemsidor?

Stackars Terry är så trovärdig att han ljuger om ett telefonsamtal, inte säger något ont om MJ förrän efter 1993 (Chandler fallet) och då går ut med sin historia i media för pengar men anmäler inte MJ till polisen varken 1979 eller 1993? Han samarbetar INTE med polisen och åklagaren kallar honom för "not clear in his mind". Trovärdig my ass. Han har varit lika betydande för åklagarsidan såsom du har varit i denna tråd, dvs NOLL!

Du hör ju anklagelsen, tvingat någon till telefonsex, kom igen nu!!

Ps, Terry var inte multimiljonär då!

Ps 2, läs hans tweets om MJ efter han dog: https://imgur.com/7bTzDCQ
Senast redigerad av Xfiles 2019-04-08 kl. 01:39.
Citera
2019-04-08, 08:38
Medlem
Citat:
För det första, ordet sperma används INTE av åklagarna vilket ni bör vara medvetna om då ni har läst protokollet. Det är ordet DNA nämns som i princip kan vara vad som helst. DNA = saliv, hår, urin, kroppsvätskor, naglar osv. De kan lika gärna ha hittat ett hårstrå eller liknande. Ni har absolut ingen aning om vad för DNA som hittades. Jag tror fan att om det var sperma från någon annan än MJ så hade åklagarna minsann sett till att detta kom ut. De hade ju presskonferens var och varannan dag om utredningen och hur allting gick och vad som framkommit.

Åklagarna skriver tydligt att det är sperma. Försvaret däremot använder den mer neutrala formuleringen ”male DNA”.
Citera
2019-04-08, 08:59
Medlem
Citat:
Jag har all information om Terry och har svar på mina frågor, tack ändå. Stackars Terry ville aldrig göra en grej av telefonsamtalet men gick till pressen 1993 och anklagade MJ för tvingat honom till telefonsex år 1979. Det låter som om han ville göra en grej av det

Terry George beskrev 2007 på sin hemsida hur den historien utvecklade sig. Rekommenderar den till de som vill läsa en lite tråkigare version än den som beskrivs ovan: https://www.google.se/amp/s/www.mjfacts.com/terry-george-and-michael-jackson-the-real-story/amp/

Citat:
Stackars Terry är så trovärdig att han ljuger om ett telefonsamtal, inte säger något ont om MJ förrän efter 1993 (Chandler fallet) och då går ut med sin historia i media för pengar men anmäler inte MJ till polisen varken 1979 eller 1993? Han samarbetar INTE med polisen och åklagaren kallar honom för "not clear in his mind". Trovärdig my ass. Han har varit lika betydande för åklagarsidan såsom du har varit i denna tråd, dvs NOLL!

Han återkommer hela tiden till att han inte kunde bedöma vad det betydde att Michael började prata om sin onani med honom. Så han är inte ”clear in his mind”, nej, och han har ingen lust att vittna mot Michael. Men nu får du det att låta som om han vore komplett galen.

Citat:
Ps 2, läs hans tweets om MJ efter han dog: https://imgur.com/7bTzDCQ

Ja, särskilt den sista tweeten: ”I think it’s time to let Michael rest in peace. We don’t need to drag up the past...”

Bedömer att det är hans inställning.
Citera
2019-04-08, 09:03
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:

OM det var sperma så kan det lika gärna komma från Frank Cascio - MJs vän/assistent som lägrade brudar 24/7. Han har ju varit ganska öppen om tjejer/fans han har legat med som han drog med till Neverland. Kom ihåg, MJ var väldigt sällan hemma på Neverland.

Angående kokainet - det stämmer att det hittades ett par kallingar med blodfläckar och kokain i tvättkoren. Tester visade att kokainet hittades INTE i blodfläckarna på kallingarna utan endast på kallingarna. Det diskuterades flitigt då att kallingarna hade blivit kontaminerade. Bara någon vecka innan så var det en stor fest/gala på Neverland med över 100-tals gäster, många kändisar på plats. Kan då en städerska ha kommit i kontakt med kokain och sedan plockat upp MJs kallingar? Det gick inte att åtala MJ för något eftersom inget kokain hittades i hans blod, så att påstå att han brukade kokain är helt fel. Åklagarna brydde sig inte ens att nämna detta överhuvudtaget men ni älskar att göra en höna av en fjäder.

Men nu har ju beyondantares visat att du ljög. Bra gräv.

Och du svarade inte på frågan, vad har MJ själv sagt om sperman och kokainet?

Vad advokatkåren och PR-avdelningen kokar ihop är ju en sak, men nån reporter måste ju ha intervjuat honom och frågat om detta. Och han borde ju ha hörts av polisen innan det gick till åtal. Borde finnas nåt motsvarande en FUP. Det vore ju intressant att se vad polisen har kommit fram till, tycker du inte?

Att andra människor skulle kunna trava runt i hans privata sovrum, knarka och ha sex i hans säng, med alla larm han hade, det borde väl till och med du tycka är osannolikt. Det här med städerskan låter också verkligt långsökt, eller har den här stackars utpressande kvinnan vittnat om att hon städat upp knark med MJs kallingar?

Nä, det här köper ingen. Om det hade varit en engångsgrej med alla konstiga förklaringar så kanske, men sammanlagt blir det väldigt mycket svammel och mer eller mindre kreativa undanflykter.

Citat:
Ursprungligen postat av beyondantares
Åklagarna skriver tydligt att det är sperma. Försvaret däremot använder den mer neutrala formuleringen ”male DNA”.

Male DNA i alla fall. Höll just på fundera på om MJ-fansen skulle kunna vränga till att det var tjejer han hade i sängen och att åklagaren ljög.
Citera
2019-04-08, 09:32
Medlem
Citat:
Ursäkta??? Varför ljuger du? Vi har redan gått igenom detta.

Såklart det INTE fanns en bild på Spence eller någon annan naken pojke som vissa hävdar. Utdraget du hänvisar till visar att försvaret har ingen aning om vad för bilder på pojkar som åklagarna vill ha med. De har inte fått den informationen. Den såkallade bilden på Spence presenterades aldrig för rätten - eftersom det inte fanns en bild. Inse det!

Nej, det visar det inte. Försvaret refererar lika självklart till fotona som till allt annat material - ”two photographs seized in the raid in 1993” - och sedan förringar de betydelsen av fotona, vilket är deras jobb: de säger att ingen vet vilka pojkarna på fotona är eller varför de/fotona (oklart uttryckt) är/var där.

Eftersom Jonathan Spence inte ville vittna kunde inte bilden användas som bevis i rättegången. Det var inte ett lagbrott att äga fotografier på nakna barn om inte bilderna visade tydliga övergrepp eller var uppenbart suggestiva. Så domstolen gick på försvarets linje och höll fotot utanför rättegången.
Senast redigerad av beyondantares 2019-04-08 kl. 09:38.
Citera
2019-04-08, 11:58
Medlem
Xfiless avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Men nu har ju beyondantares visat att du ljög. Bra gräv.

Och du svarade inte på frågan, vad har MJ själv sagt om sperman och kokainet?

Ironin när DU av alla kallar mig för lögnare när du har länkat till åtskilliga lögnare i denna tråd. Jag är medveten om att det står semen och att försvaret hävdar male DNA. Jag skrev fel inatt om åklagarens ordval eftersom det inte ens blev en grej av det så fanns inte ens på min radar då detta är så old news. Jag var inne på försvarets linje vilket jag tar på mig, och att det var meningsskiljaktigheter om vad som hittades och inte hittades, därav att jag skrev så. Det är INGEN lögn då jag går på försvarets linje som hävdar detta. Jag har vetat detta sedan 2003 men jag antar denna information är ny för er då ni ständigt letar efter något skandalöst då inget annat ni kommer med funkar… hahah älskar hur du kallar denna information för "bra gräv". Herregud, det står ju till och med på Wikipedia för guds skull, jättebra gräv verkligen

Det som hittas enligt åklagarna är två spermafläckar på madrassen som åklagarna inte ens presenterar i rätten men som ni har hakat er upp på. Åklagarna tar bara upp detta EN GÅNG. Försvaret hävdar det är male DNA, det intressanta här är väl snarare att åklagarna aldrig mer nämner ordet sperma igen, därav att många anser det kan vara annan DNA som exempelvis hår. Om detta nu triggar igång er och ni tror att ni har hittat ett smoking gun så är det riktigt oroväckande och komiskt på samma sång.

Detta ÄR irrelevant eftersom den DNA som hittades tillhörde inte de som anklagade MJ. Det kan tillhöra i princip vem som helst, bland annat Fran Cascio som enligt egen utsago drog hem brudar var och varannan dag. Återigen, det finns ingen som helst koppling mellan DNA som hittades och anklagelserna så varför pratar vi ens om detta nu??? Kolla er egna sängar, antar man kan hitta det ena och andra i form av DNA.

Vad finns det att svara på frågan vad MJ har sagt om kokainet? Vad har åklagarna sagt om kokainet? vad har åklagarna sagt om "sperman"? Jo absolut INGENTING
Senast redigerad av Xfiles 2019-04-08 kl. 12:22.
Citera
2019-04-08, 12:12
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ja, särskilt den sista tweeten: ”I think it’s time to let Michael rest in peace. We don’t need to drag up the past...”

Bedömer att det är hans inställning.

Såklart du bedömer det är hans inställning. Hade inte trott något annat från dig, fastän du ignorerar totalt alla andra hans tweets som tar MJ i försvar.

I MJs FBI-filer så nämner de George Terry och att de hade span/utredde honom/anklagelser i och med vad han hade påstått 1993 men insåg snart det inte fanns något att hämta, därav att åklagaren INTE använde honom som ett vittne. Du kan läsa det i FBI filerna.

Vill du läsa mer om hans inställning i en intervju han gjorde 2003?

"George spoke about his alleged “friendship” with Jackson. George proudly recalled his phone conversations with Jackson as a happy and joyful experience. George is reluctant to talk about the allegations he made and maintains the claims that was printed “came out really without my authority”. Then, after stating he did not want to talk about that because “it is well documented in the papers” he tries to go back to discussing what a great “friendship” allegedly he had with Jackson.
George also says that it is unfortunate that the focus of the media has been on this small detail of the story, when they had such a great “friendship” otherwise".
Citera
2019-04-08, 12:13
Medlem
Citat:

Bra försök. Jag börjar nästan tycka det är komiskt hur ni fans desperat börjar gripa efter halmstrån.

http://i67.tinypic.com/281g5zk.jpg

Och det är allmänt känt att den "Male DNA" man syftar på är sperma. Det blir upp till dig att motbevisa att det INTE var sperma. Alla med fler än 2 hjärnceller förstår hur det ligger till förutom dig som bara ljuger. MJs försvar hade även yrkat på att fynden med sperman inte skulle tas upp i rättegången eftersom DNAt inte matchade Gavin och Star, och försvaret menade därför att det var orelevant för just det fallet. Det står svart på vitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in