2019-04-08, 09:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av svaampenn
Härlig start på serien av Frölunda. Ser fortfarande Luleå som favoriter, även om jag tror att Frölunda kommer ta detta.

Henrik är tillbaka ser jag.. fan.

Du ser Luleå som favoriter men tror att Frölunda vinner?
Hahha va?
Citera
2019-04-08, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Du ser Luleå som favoriter men tror att Frölunda vinner?
Hahha va?

Ja men de e bara vad min känsla säger.
Du har aldrig haft en känsla ex ett bottenlag kommer vinna över ett topplag? Är bottenlaget favoriter för det?

Leman kan jämföras med tiggarna på gatan. Tjatar i varje inlägg om pengar.
Citera
2019-04-08, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Fjärde perioden är egentligen den jag är mest fundersam över, samtliga spelare såg helt slutkörda ut. Vanligtvis så brukar det vara tvärtom när Luleå spelar, att motståndarna inte orkar stå emot. Nu var det tvärtom, vilket jag ser som det mest oroande när vi blickar framåt. Hur kan man inte orka spela mer än tre perioder i den första semifinalen när laget i princip har samtliga spelare att tillgå och man dessutom fått gott om vila efter en kvartsfinal där man inte direkt behövt ta ut sig?
Tror Luleå spelade på 6 backar i princip hela matchen då Jalvanti hade typ 2 min speltid. Av någon anledning hade Gustafsson 40 min och såg helt slutkörd ut. Tycker även att Forsberg, Matsson och Berglund borde matchas oftare i en fjärde period då nästan hela laget såg dödströtta ut medan dessa killar knappt hade spelat några byten.
Citera
2019-04-08, 10:33
Avslutad
Citat:
Ja men de e bara vad min känsla säger.
Du har aldrig haft en känsla ex ett bottenlag kommer vinna över ett topplag? Är bottenlaget favoriter för det?

Leman kan jämföras med tiggarna på gatan. Tjatar i varje inlägg om pengar.

Skulle inte säga att Frölunda är ett bottenlag om du försökte få fram det. Luleå kom 2a, Frölunda 3, således helt jämt.
Men återigen, Luleå måste steppa upp om detta ska bli match. Frölunda kändes faktiskt generellt sett bättre.
Citera
2019-04-08, 10:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dundernisse
Tror Luleå spelade på 6 backar i princip hela matchen då Jalvanti hade typ 2 min speltid. Av någon anledning hade Gustafsson 40 min och såg helt slutkörd ut. Tycker även att Forsberg, Matsson och Berglund borde matchas oftare i en fjärde period då nästan hela laget såg dödströtta ut.

Där har vi en stor skillnad mellan Luleå och Frölunda. Frölundas backsida är jättebred att tom spelare är petade (som hade gått in i andra SHL lag). Luleå matchar sina få bra backar omänskligt.
Citera
2019-04-08, 10:37
Medlem
Citat:
Skulle inte säga att Frölunda är ett bottenlag om du försökte få fram det. Luleå kom 2a, Frölunda 3, således helt jämt.
Men återigen, Luleå måste steppa upp om detta ska bli match. Frölunda kändes faktiskt generellt sett bättre.

Haha fan vad du tolkar roligt.
Det var ett ex.
Min poäng va att ett lag kan va favoriter utan att man tror dom kommer vinna.

Färjestad va favoriter. Jag trodde på hv.
Boston är favoriter. Jag tror på Leafs.
Luleå är favoriter. Jag tror på Frölunda.
Citera
2019-04-08, 11:05
Moderator
vfs avatar
Citat:
Där har vi en stor skillnad mellan Luleå och Frölunda. Frölundas backsida är jättebred att tom spelare är petade (som hade gått in i andra SHL lag). Luleå matchar sina få bra backar omänskligt.

Stämmer inte, båda lagen har använt 8 backar i slutspelet och den enda vars istid sticker ut är Erik Gustafsson.
Citera
2019-04-08, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Stämmer inte, båda lagen har använt 8 backar i slutspelet och den enda vars istid sticker ut är Erik Gustafsson.
Vill ändå påstå att Styrman och Jalvanti även sticker ut med istid på 2:07 samt 4:33 i snitt på senaste tre matcherna. Absolut inte hållbart om man siktar på guld.
Citera
2019-04-08, 11:57
Avslutad
Citat:
Haha fan vad du tolkar roligt.
Det var ett ex.
Min poäng va att ett lag kan va favoriter utan att man tror dom kommer vinna.

Färjestad va favoriter. Jag trodde på hv.
Boston är favoriter. Jag tror på Leafs.
Luleå är favoriter. Jag tror på Frölunda.

Då förstår jag. Men med andra ord kan man ju då säga (för att förenkla) att den allmänna uppfattningen är att Luleå är favoriter men DU tror på Frölunda. Luleå är ju favoriter eftersom de kom 2a och Frölunda 3a. Men som sagt, vad du påverkar ju inte vilka som uppfattas som favoriter .
Jag tror själv på Frölunda, kanske eftersom jag är frölundafan men också eftersom de kändes som de malde ner Luleå igår. Spelar de på det sättet så blir detta en något bekväm resa.
Citera
2019-04-08, 11:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vf

Exakt. Den matchningen av erik Gustafsson är inte bra och tyder på att det inte finns bredd i truppen. Det är som att Luleå var 4 spelare på plan när Erik hade spelat i minuter. Håller helt enkelt inte långsiktigt i en lång serie, och än mindre för SM guld.
Citera
2019-04-08, 12:04
Medlem
Citat:
Då förstår jag. Men med andra ord kan man ju då säga (för att förenkla) att den allmänna uppfattningen är att Luleå är favoriter men DU tror på Frölunda. Luleå är ju favoriter eftersom de kom 2a och Frölunda 3a. Men som sagt, vad du påverkar ju inte vilka som uppfattas som favoriter .
Jag tror själv på Frölunda, kanske eftersom jag är frölundafan men också eftersom de kändes som de malde ner Luleå igår. Spelar de på det sättet så blir detta en något bekväm resa.

Jo jag är med Frölunda fan. Så hjärtat säger nog sitt.
Luleå är väl framförallt favoriter pga av sitt utomordenkliga försvars spel, att lyckas bryta ner motståndarna match efter match med sin tråkiga hockey.

Låt oss bara hoppas..
Citera
2019-04-08, 12:51
Bannlyst
Rolig match igår, även om man svår sista minuterna då den trygga ledningen åts upp.

Det känns som skillnaden i lagen är att Frölunda har en bredare trupp, Luleå gick hårt på sina bästa som sedan var slutkörda i sudden. Man gick hårt åt för att stänga ner Lash vilket gjorde att det övriga 3 femmorna fick utrymme. Frölundas lag i år är ju byggt på det sättet att alla 4 kedjor ska vara jämstarka- Det syns ju tydligt då matchvinnaren Rhett spelar i 4e femman.

Tror nog att Luleå kan studsa tillbaka för det är ett bra lag. Vi bröt eran 10 matcher långa hemmasvit, kanske ni bryter våran 13-14 matcher långa hemmasvit i morgon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in