2019-04-08, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paperboy85
Jag har studerat språk i tre år men detta var första gången jag hörde talas om ordet polyglott. Jag vet inte vad det säger mest om: mina kunskaper eller ordens relevans på högskolan.

Det säger nog mest att du inte studerat latinska språk.
Citera
2019-04-08, 09:06
Medlem
Usch vad LÄS delen kändes luddig för min del.

Körde på uteslutningsmetoden i de flesta fall och det mesta kändes som en chansning, så är ändå väldigt glad att få 16/20 (enligt HPakademins facit)

Hade lika gärna kunnat vara 8/20 känner jag.
Citera
2019-04-08, 09:12
Medlem
Liknande resultat här.

65/80 på verbala
58/80 på kvant

Tyckte dock att det gick mycket bättre på kvant än på verbala när man väl gjorde provet, komiskt nog.
Citera
2019-04-08, 09:14
Medlem
Fan vad jag lyckades slösa tid och förvirra mig själv på den lättaste frågan vad (3a-2)(2a-2b) blir, lyckades givetvis räkna åt helvete.
Citera
2019-04-08, 09:36
Medlem
Bluelyss avatar
Facit kommer omkring lunch! Jag vidhåller att hypokondri är rätt
Citera
2019-04-08, 09:50
Medlem
Fhitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluelys

Tror också att hypokondri är rätt. Placebo, som många andra svarat, känns inte helt korrekt i sammanhanget.
Citera
2019-04-08, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluelys
Provfrågorna kommer, ej facit.
Citera
2019-04-08, 10:07
Medlem
Tropicanans avatar
Några fina historier från inkompetenta provledare?
Jag har slutat förvånas över hur jävla korkade mina provledare är, det är samma varje år & dom hittar på nya egna regler till varje prov.

Sist fick vi inte öppna kuvertet men vi fick tid till att fylla i kontrollpappret.
Denna gången fick vi öppna kuvertet men vi fick inte tid till att fylla i kontrollpappret fast det står klart & tydlig i deras instruktioner, undra vad dom hade fått på läs?
Vi fick även inte ha linjal under första provpasset då provledarna trodde det var fusk, men till pp2 ursäktade dom sig & sa att det var ok.
Ena provledaren drog ut min högra öronpropp under pp3 & bad mig fylla i personnumret på svarshäftet.

Hur många fel kan man göra när man har världens enklaste uppgift, funderar starkt på att skriva i en annan stad nästa gång för här är dom fan dumma i huvudet
Citera
2019-04-08, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fhital
Tror också att hypokondri är rätt. Placebo, som många andra svarat, känns inte helt korrekt i sammanhanget.
Nu är väl problemet att inget av de två är rätt?
Citera
2019-04-08, 10:10
Medlem
Diarrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heliumpastej
Fick rätt på 19 av 20, det enda ordet jag fick fel på var grift vilket jag ärligt talat verken har hört eller sett förut. Har man lärt lite engelska, tyska, franska och kanske också grekiska så är det inte så svårt, det är dessa språk vi har lånat många ord i från. Polyglot har jag hört mycket i engelskan t.ex.

Grift. Har du aldrig hört griftefrid?
Citera
2019-04-08, 10:11
Medlem
Fridaynights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicanan
Några fina historier från inkompetenta provledare?
Jag har slutat förvånas över hur jävla korkade mina provledare är, det är samma varje år & dom hittar på nya egna regler till varje prov.

Sist fick vi inte öppna kuvertet men vi fick tid till att fylla i kontrollpappret.
Denna gången fick vi öppna kuvertet men vi fick inte tid till att fylla i kontrollpappret fast det står klart & tydlig i deras instruktioner, undra vad dom hade fått på läs?
Vi fick även inte ha linjal under första provpasset då provledarna trodde det var fusk, men till pp2 ursäktade dom sig & sa att det var ok.
Ena provledaren drog ut min högra öronpropp under pp3 & bad mig fylla i personnumret på svarshäftet.

Hur många fel kan man göra när man har världens enklaste uppgift, funderar starkt på att skriva i en annan stad nästa gång för här är dom fan dumma i huvudet

Otur :/ Jag var riktigt nojig för att jag skulle få ett skåp till provledare, men fick otroligt nog den bästa jag haft vid de tillfällen jag skrivit, stor skillnad..
Citera
2019-04-08, 10:12
Medlem
Diarrees avatar
Hur tror ni normeringen kommer se ut i år? Lägre eller lika hög som fuskåret 2018?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in