2019-04-08, 00:03
Medlem
monti garbis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utforskaren
Kan tänka mig att det är just dessa telefonsamtalen till föräldrar, som fick bägaren att rinna över.

Säkerligen är det lärarna som har blivit åtsagda att sitta och ringa runt till föräldrar, och berätta för dem att deras barn säger fula ord i skolan.

Jag skulle inte under några omständigheter vilja sitta och ringa dylika samtal.

Inte jag heller. Sannolikt samarbete rektor/lärare och måste säga att rektorns mod till initiativ är värd all cred iofs, även med tanke på att skolan ytterst är politiskt styrd, och man får/kan inte göra vad som helst utan att det är okejat från skolverket och skolinspektionen.

Inte ett dugg avundsjuk på rektorer och lärare i Sverige idag.

.
Citera
2019-04-08, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Det finns en läskig tanke, tänk om TÄRANDE gruppen blir större än NÄRANDE gruppen.
Att dom vinner i demokratiska val och kan kräva typ 100% skatt av dom som jobbar.

Lite förenklat kanske men det har hänt förut och gått sådär, fråga the proud citizens of venezuela till exempel.

Den tärande gruppen är redan större än den närande , 2.5 miljoner jobbar i privata bolag o
7.5 miljoners inkomst betalas av dessa 2.5 miljoner, dom 7.5 miljoner består av alla kommunal o statsanställda, pensionär,ungdomar o alla andra som inte gör nåt vettigt, 2.2 miljoner av dom 7.5 milj är
statanställda eller kommunanställda eller jobbar i bolag som fakturerar stat o kommun till största delen.
5.3 miljoner människor tillför ingentting alls i sverige!!!!!!!!
Citera
2019-04-08, 00:20
Medlem
krabbpytts avatar
Om sjukskrivningarna inte är en slump, vilket de naturligtvis inte är, bör det finnas eller åtminstone inom en snar framtid finnas en jävla massa LISA-anmälningar. Dessa är offentliga och bara att begära ut.
Citera
2019-04-08, 01:16
Medlem
Min fru jobbar som resurs på en skola i en kommun i mellansverige som inte drabbats särskilt hårt av invandringen. Vissa årskurser (årskurs 3) är kaoz trots avsaknaden av kaozblattar och främmande raselement och där hela årskullens lärare och resurser hade planer på att göra detsamma som nu hände i Vivalla. Varje år faller ungefär 50% av årskullens lärare och resurser bort pga helt ohållbara arbetsförhållanden. En f.d. yrkesofficer som jobbade som lärare slutar med omedelbar verkar pga att han inte klarar av det.

Med andra ord, skolväsendet faller sönder i hela Sverige oavsett. Och antalet resurser är helt rubbat. När jag gick i grundskolan så fanns det NOLL resurser i min årskull. Numera är det närmare 20% resurslärare per elev i skolan i min kommun, och som sagt, de flesta är svenskar.
Citera
2019-04-08, 01:34
Medlem
Kanske utbrott av elden där candida svampen som kan vara dödlig och är resistent?
Citera
2019-04-08, 06:16
Medlem
Usch de där skolorna är fulla med vägglöss och skit, lärarna kanske fick extrem klåda eller så insåg de helt plötsligt vad de kastar bort sina liv på.

Problemet är dock aldrig barnen i sig. De är bara barn och offer för sin närmiljö.
Citera
2019-04-08, 07:22
Medlem
Kosmos.s avatar
Typiskt att lärarna som "gillat olika" och fött det här monstret nu bara ger upp. Kvinnor är som oansvariga små barn utan konsekvenstänk...
Citera
2019-04-08, 07:40
Medlem
Batiktantens avatar
Det är vita barn som mobbar färgade som är problemet enligt min källa..
Senast redigerad av Batiktanten 2019-04-08 kl. 07:56.
Citera
2019-04-08, 08:07
Medlem
heriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batiktanten
Vita barn som mobbar svarta ... Dags att starta uppfostringsanstalter igen . Det tror jag S har erfarenhet av !
Citera
2019-04-08, 08:17
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batiktanten

Jo, säkert...
Citera
2019-04-08, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
Tittar man på filmsnutten i länken nedan så verkar det som du inte är helt ute och cyklar....

https://www.orebro.se/2.748886bc1146...800026228.html

Jag tittade på klippet. Undrar hur många av barnens föräldrar som har tittat på det klippet?
Förstår de överhuvudtaget så pass bra svenska så att de kan ta till sig den informationen?
Är de så pass engagerade i sina barns skolgång att de besöker den hemsidan?

Några funderingar så här på måndag förmiddag.
Citera
2019-04-08, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimmelshow
Många gör ju det. Bland annat Sverigedemokraterna och en rad andra småpartier samt alternativa medier. I gammelmedia går det trögt, jag tror faktiskt inte någon etablerad media faktiskt har kritiserat migrationspolitiken och dess resultat i samhället rent sakligt.

Jag måste erkänna att mångkulturen har grovt misslyckats i stort sätt på alla ställen i landet. Den ena orten är praktiskt taget identisk med andra och så vidare.

Det finns inte en mångkulturell skola i någon förort där betygen ens ser någorlunda okej ut. Där arbetslösheten är nere på låga procent och brottsligheten är låg. Utan det ser alltid tvärtom ut, botten betyg på skolorna och usel skolmiljö, skyhög arbetslöshet ute bland de vuxna och unga som hoppat av gymnasiet, där endast ett fåtal procent har någon form av sysselsättning, och oftast pratar vi om låglön jobb. Brottsligheten bara ökar och gangsterjargongen blir bara värre och värre.

Allt detta, kunde också ha undvikits fullkomligt. Om folket bara genomskådade politikerna och media mycket tidigare i den moderna historian.

Malmö har ju hela tiden visat vägen. Mysiga små orter som Emmaboda, Hultsfred, Lysekil, Kalmar, Nybro, Höör, Ystad läggs till denna samling av kaozställen där friden för alltid försvunnit. Folk går inte ut kvällstid. Folk installerar hemlarm och trippla brandvarnare pga homeinvasions och alla anlagda bränder.

Nej. Sverige håller tyvärr på att bli ett skitsamhälle på flertalet orter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in