2019-04-07, 17:07
Medlem
Mycatisonfires avatar
Tveksamt om ett gäng pk kärringar skulle våga peka finger åt mena barn/föräldrar, detta beror nog på något annat.
Citera
2019-04-07, 17:11
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Nej nej, det beror enbart på ett nyväckt intresse för alternativ pedagogik.

Så länge min dotter slipper bli antastad av Ahmed et al. så hade hon t.om. fått gå i någon form av klimatreligiös skola där de ber en bordsbön vid varje skål mungobönor med vetegroddar de får till lunch.

Mat, matematik och rationellt tänkande kan jag nog göda henne med bättre än flumskolan.
Senast redigerad av Helge.Palmcrantz 2019-04-07 kl. 17:14.
Citera
2019-04-07, 17:16
Medlem
WhiteWalkers avatar
Så förbannat komisk tråd. Nu vill jag verkligen veta vad som har hänt! Läraren i klippet verkar ju totalt PK-skadad. Tror hon verkligen att det kommer att lösa sig nu när de börjat ringa hem till föräldrarna? Aja, det viktigaste är ju att ingen blir kränkt. Kanske flashback har fel och alla ur personalstyrkan ligger hemma med mässling?
Citera
2019-04-07, 17:35
Medlem
Rektorer inom kommunalt skolväsende är ju tillsatta just för att de är inkvoterade ja-sägare utan vare sig ryggrad eller kompetens. Huvuddelen klimakteriekvinnor med bakgrund inom förskola el liknande.

Som att dra ur bottenpluggen på ett skepp och sedan undra vad som hände.
Citera
2019-04-07, 17:35
Medlem
Avengerssons avatar
Som i Örebro syns detta problem mycket väl även i Norrköping. Tyvärr har inga lärare gjort som de gjorde i Örebro, dvs gått samman för att statuera ett exempel. De är tyvärr för flata för det, trots att det nog finns de som både vill och vågar. Ingen vågar stå upp för att det finns en inbyggd misstänksamhet och "kniven i ryggen-mentalitet"...I Norrköping är det ett jäkla gnäll på och inom lärarkåren. Hellre ger de sin kollega en kniv i ryggen än ställer upp för varandra, det är min erfarenhet. Samma är det med rektorerna, de skiter fullständigt i sina medarbetare och de skiter fullständigt i hur de mår. Jag har jobbat på flera skolor där och bla Matteusskolan i Norrköping och jag kan ärligt säga att de rektorer som jobbar där inte är värda skit under skorna! 😠😡
Citera
2019-04-07, 17:38
Medlem
Avengerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingKong90
Rektorer inom kommunalt skolväsende är ju tillsatta just för att de är inkvoterade ja-sägare utan vare sig ryggrad eller kompetens. Huvuddelen klimakteriekvinnor med bakgrund inom förskola el liknande.

Som att dra ur bottenpluggen på ett skepp och sedan undra vad som hände.

OM du bara visste hur RÄTT du har 👍
Citera
2019-04-07, 17:51
Medlem
jack.danielss avatar
Fyfan vad misslyckad mångkulturen är! Och det mest förvånande är att ingen, absolut ingen, vågar ens antyda vad som är faktum.
Citera
2019-04-07, 18:50
Medlem
Man kan anse det till att vara av största angelägenhet för feminister och diverse kvinnokämpar att komma till botten med vad som orsakat detta, då jag utgår från att könsfördelningen även håller i sig på denna skola, dvs att de flesta är kvinnor.
Givetvis kommer den feministiska rektorn att lägga locket på denna incident och vägra förklara eller undersöka varför samtliga lärare (varav de flesta kvinnor) valde att gemensamt sjukskriva sig samma dag, vilket förmodligen helt och hållet baseras på dåligt arbetsmiljö.

Då det inte finns några poäng i godhet att inhämta här, kommer detta att tystas ned och kvinnorna vars arbetsmiljö förmodligen består av att bli kallad det ena eller det andra - Baserat på den tidigare länk som publicerades på forumet, om att man skulle ha en temavecka med fokus på vilket språk man bör och inte bör använda - får helt enkelt tåla denna fientlighet riktad mot dem, eftersom kvinnokämparna vägrar hjälpa dessa, då det kan resultera i att deras sociala popularitet sänks, då en belysning av främlingarnas vulgära ordspråk riktat mot svenskor kan uppfattas som rasism.

Feminister bryr sig inte om kvinnor, de bryr sig enbart om konformitet och vad som anses socialt acceptabelt. De belyser bara fall av fientlighet mot kvinnor där de själva har något att inhämta, något att vinna.
Direkt när kritik mot någon form av kvinnofientlighet - t.ex massinvandringens direkta samband med en ökning av våldtäkter - kan resultera i att du som individ uppfattas som rasist, eller avvikande från de sociala kulturmarxistiska normer som skapats, tystas det ned. Deras berättelser är då inte värda något, då du som person inte kan tjäna något på det.
Precis som när Nina Rung (Kvinnokämpe) försökte beskylla kvinnan som vandrade påverkad utanför ett asylboende som anledning till varför hon blev våldtagen av ett gäng migranter.
Direkt när det är opportunt bryr man sig, annars likgiltig. Detta bevisas även genom allt som inträffade inom Svenska Akademin. Alla hoppade på tåget, eftersom det ansågs socialt acceptabelt. Men att belysa den nioåriga flicka som blev våldtagen av en migrant i ett soprum är inte lika viktigt ansågs det, då detta inte hade en lika stor koppling till social acceptans som att demonstrera emot Jean Claude Arnault, och därmed blir det viktigare att kritisera sådant som gynnar dig mer.
Feminister med makt som t.ex Veronica Palm, Alice Bah Kuhnke osv är egoistiska avskräden till människor som verkar efter opportunism, som inte förtjänar någon sympati när olyckan drabbar dem.
Allt jag har att säga till dessa människor är dra åt helvete, era avarter.
Senast redigerad av KIXSA 2019-04-07 kl. 18:59.
Citera
2019-04-07, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Och så undrar folk varför man väljer friskolor åt barnen.
Som även dem snart är ett minne blott. I det mångkulturella Sverige skall alla leva under samma misär, ingen skall undkomma massinvandringens konsekvenser. Annars är det inte jämlikt.
Tur att Alternativ för Sverige existerar som ett ljus i mörkret.
Citera
2019-04-07, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
https://www.orebro.se/2.748886bc1146...800026228.html
Den flummiga rektorn kommer aldrig att nå fram med vad hon egentligen menar, när hon uttrycker sig så subtilt som hon gör. Att skolpersonal kommer att ringa föräldrarna till barn som beter sig illa och använder fula ord, för att uppmana föräldrarna att muntligt se till att barnen slutar upp med det.
Rektorn gör så många omskrivningar och tassar runt vad hon vill förmedla så att garanterat ingen av de utpekade föräldrarna förstår vad hon säger.

Människor från de folkgrupper som hon avser, inbegripet även svenska whitetrashfamiljer, förstår bara rak och ärlig kommunikation. Inget mumbojumbo för att försöka framstå som empatisk. Hon kommer bara att uppfattas som mesig.

Hade jag varit rektor, hade jag sagt ungefär så här:
Skolpersonal kommer direkt kontakta förälder eller annan vårdnadshavare när en elev beter sig illa. Som exempelvis förstör, bråkar, slåss, för oväsen, använder fula ord o.s.v. Ingen skola i hela världen tolererar något sådant. Som förälder är du skyldig att vägleda och uppfostra ditt barn till att bli en fungerande människa. Både för barnets egen skull och för gruppen. Det är av respekt för dina medmänniskor och för att göra det enklare för dina barn att bli väl behandlade i livet. Alla vet vilka ord vi inte ska använda, för de är lika fula i alla länder. I vår skola är de förbjudna ord och det ska du tala om för dina barn så att de förstår. Det gör du bäst genom att prata med dem och inte ge dig förrän du är säker på att de har förstått.

Blir bedrövad över den menlösa rektorn som uttrycker sig så rörigt och otydligt. Ingen kommer ihåg vad hon har försökt att säga och ingen kommer att bry sig heller.
Att vara rak och tydlig, betyder inte att man är hotfull. Det möjliggör bara för de här människorna att förstå budskapet som ska förmedlas.
Nu tror jag inte att det hjälper, för det här är människor som anser att i Sverige får man göra som man vill. Men rektorn räddar i alla fall sitt eget ansikte som chef. Både inför barnens föräldrar och för sin personal.
Hade jag arbetat på den skolan, hade jag också sjukskrivit mig i ren protest mot dåligt ledarskap.
Citera
2019-04-07, 19:40
Medlem
Vedträs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Fyfan vad misslyckad mångkulturen är! Och det mest förvånande är att ingen, absolut ingen, vågar ens antyda vad som är faktum.
Jag?
Citera
2019-04-07, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels

Många gör ju det. Bland annat Sverigedemokraterna och en rad andra småpartier samt alternativa medier. I gammelmedia går det trögt, jag tror faktiskt inte någon etablerad media faktiskt har kritiserat migrationspolitiken och dess resultat i samhället rent sakligt.

Jag måste erkänna att mångkulturen har grovt misslyckats i stort sätt på alla ställen i landet. Den ena orten är praktiskt taget identisk med andra och så vidare.

Det finns inte en mångkulturell skola i någon förort där betygen ens ser någorlunda okej ut. Där arbetslösheten är nere på låga procent och brottsligheten är låg. Utan det ser alltid tvärtom ut, botten betyg på skolorna och usel skolmiljö, skyhög arbetslöshet ute bland de vuxna och unga som hoppat av gymnasiet, där endast ett fåtal procent har någon form av sysselsättning, och oftast pratar vi om låglön jobb. Brottsligheten bara ökar och gangsterjargongen blir bara värre och värre.

Allt detta, kunde också ha undvikits fullkomligt. Om folket bara genomskådade politikerna och media mycket tidigare i den moderna historian.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in