Citat:
Det hade varit något. Jag tror nog de flesta av dem var i det mentala stadiet att de hellre avnjuter en blåbärsglass än att smaka på sin fru, gomar eller noga utvald prostituerad.
Citat:
Halvvägs igenom s. 2 nu (det tog förvånansvärt få dagar). En sak som fick mig att skratta är konversationerna mellan Hesh och Tony i avsn. 5 - när Tony (detta är innan han Melfi har tagit tillbaka honom som patient) besöker Hesh för att få prata av sig och varje samtal slutar med att Hesh tappar fokus på Tonys problem och börjar svamla om någonting annat, vilket gör Tony förbannad. Jag vill minnas att de här samtalen återkommer senare i serien.
Citat:
Hade helt glömt bort det där. Minns att första gången jag såg scenen där Tony vill att Hesh ska lyssna på hans problem tänkte jag "vad hör jag?". Sen dess har det bara varit komiskt även om det ligger en linje samhällssanning under scenen.Är det när Hesh börjar prata om någon som alltid pratade om Tyskland och bytte däck på sin bil?
Två helt olika samtal.
https://www.youtube.com/watch?v=59yIaMFRSvs
Två helt olika samtal.https://www.youtube.com/watch?v=59yIaMFRSvs
Citat:
Cut to Black gillar jag. Har inte lyssnat på No F*ckin' Ziti men ska göra det. För övrigt måste ju The Sopanos vara en av de tv-serier där det florerar så många teorier om allt och minsta detalj, även eter så lång tid, t.ex. "Bobby Baccalà hade inte en fat-suit", "Adriana lät Christophers unibrow vara för att...", "Junior var Tonys biologiska pappa" och listan forstätter. Jag är för teorier, tankar och fördjupning men bland blir det lite för mycket. Poda Bing lämnar jag nog orörd.
Lyssnar på ett par poddar om Sopranos som är bra, och även en dålig där de har de konstigaste ideerna. Bla att Livia skulle jobbat med Fbi och varit buggad osv....
De bra heter Cut to black, No f¤ckin ziti och The Sopranos show
Den dåliga heter Poda bing.
De bra heter Cut to black, No f¤ckin ziti och The Sopranos show
Den dåliga heter Poda bing.
På tal om Livia, undrar hur det hade blivit om Nancy Marchand inte avlidit. Att hon i rätten vittnade mot Tony hade varit något att se, vilket det ursprungligen var tänkt.