2018-10-26, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Jag funderar på att göra detsamma, den kan knappast blir sämre en 17:e gång. Mycket riktigt nu när du säger det - kan tycka att Hesh är en ganska översedd karaktär. Inte manusvis, men han det är sant att han spelar en riktigt viktig roll och jag tror många som sett serien reagerar i stil med "justeee, Hesh" när han blir nämnd. Han är ju en av de få karaktärerna utan italiensk bakgrund som faktiskt är respekterad och följer med serien ut, vad vi vet.

Började en ny vända om förra veckan. Men vi hoppade faktiskt över första säsongen och började direkt på S02. En del storys är så usla i ettan tycker jag.
Det jag tänker på direkt är den rapparen Christopher träffar och det där usla bandet Adriana ska bli manager över.

Sen finns ju givetvis riktiga dåliga episoder i tvåan med (d-girl anyone?)
Citera
2018-10-26, 17:48
Medlem
XtraXs avatar
Drar igenom allt för säkert 8e gången för tillfället, är på säsong 5. Fan vad jag ogillar Feech.
Citera
2018-10-31, 19:44
Medlem
XtraXs avatar
Säsong 5 avsnitt 8 så ringer Tony(Gandolfini) den andra Tony(Blundetto) och säger att eftersom Pussys bilverkstad är hans domän så måste han styra upp reparationen av "Shahens av Irans bil". Sen säger han att han ska köpa glass med blåbärsås, en varm sommarkväll. Vad menas? Samtalet pågår när Blundetto precis har satt på sin flickvän och de ligger fortfarande och håller på lite smått.
Citera
2018-11-01, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Säsong 5 avsnitt 8 så ringer Tony(Gandolfini) den andra Tony(Blundetto) och säger att eftersom Pussys bilverkstad är hans domän så måste han styra upp reparationen av "Shahens av Irans bil". Sen säger han att han ska köpa glass med blåbärsås, en varm sommarkväll. Vad menas? Samtalet pågår när Blundetto precis har satt på sin flickvän och de ligger fortfarande och håller på lite smått.
Är väl bara lite fyllesnack? Om jag minns rätt. Har nog ingen djupare mening. Lite nostalgisk på fyllan.
Citera
2018-11-01, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stearling_morrison
Är väl bara lite fyllesnack? Om jag minns rätt. Har nog ingen djupare mening. Lite nostalgisk på fyllan.
Fast Tony ringer Tony B under en biltur, så är alkohol inblandat? Det finns några olika teorier.

Ett par av dem är att Tony tog upp det med glassen för att se om det skulle leda till ännu ett viktskämt från Tony B. En del andra menar att Tony ville lysa med sin frihet framför Tony B genom att visa att han minsann kunde åka för köpa en och avnjuta trippel blueberry sundae helt spontant medan Tony B var hemma med sin fru och kämpade med sina barn. Sen tror vissa att det helt enkelt är ett samtal utan grund.

Att det skulle vara lite skitsnack på kvällskvisten har jag lite svårt att tro, då det skulle vara olikt Tony. Jag tror han hade en baktanke med det.
Citera
2018-11-01, 19:11
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Fast Tony ringer Tony B under en biltur, så är alkohol inblandat? Det finns några olika teorier.

Ett par av dem är att Tony tog upp det med glassen för att se om det skulle leda till ännu ett viktskämt från Tony B. En del andra menar att Tony ville lysa med sin frihet framför Tony B genom att visa att han minsann kunde åka för köpa en och avnjuta trippel blueberry sundae helt spontant medan Tony B var hemma med sin fru och kämpade med sina barn. Sen tror vissa att det helt enkelt är ett samtal utan grund.

Att det skulle vara lite skitsnack på kvällskvisten har jag lite svårt att tro, då det skulle vara olikt Tony. Jag tror han hade en baktanke med det.

Tänkte också som du, måste varit nån baktanke med det.
Citera
2018-11-01, 19:24
Medlem
Citat:

Jag blandade ihop den scenen med en annan, när Tony S ringer Tony B mitt i natten på fyllan.
Citera
2018-11-02, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Tänkte också som du, måste varit nån baktanke med det.
Om nån av dom teorierna ska stämma överens med min gissning så tror jag det är att Tony ville skina framför Tony B.

Citat:
Jag blandade ihop den scenen med en annan, när Tony S ringer Tony B mitt i natten på fyllan.
Just det, den konversationen är väl av en mer jämlik "låt oss snacka lite skit"-karaktär och görs väl från Juniors hus när Tony bor där? Troligtvis då han i det läget kände sig rätt ensam.
Citera
2018-11-02, 11:04
Medlem
Citat:
Om nån av dom teorierna ska stämma överens med min gissning så tror jag det är att Tony ville skina framför Tony B.

Just det, den konversationen är väl av en mer jämlik "låt oss snacka lite skit"-karaktär och görs väl från Juniors hus när Tony bor där? Troligtvis då han i det läget kände sig rätt ensam.
Precis. Han bor ensam i sin mammas hus då, efter att Carmela kastat ut honom.
Citera
2018-11-02, 23:03
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Precis. Han bor ensam i sin mammas hus då, efter att Carmela kastat ut honom.

En tanke var att äta blåbärsglass kanske var slang för att slicka f
a men det var ganska långsökt
Citera
2018-11-03, 21:40
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Halvvägs igenom s. 2 nu (det tog förvånansvärt få dagar). En sak som fick mig att skratta är konversationerna mellan Hesh och Tony i avsn. 5 - när Tony (detta är innan han Melfi har tagit tillbaka honom som patient) besöker Hesh för att få prata av sig och varje samtal slutar med att Hesh tappar fokus på Tonys problem och börjar svamla om någonting annat, vilket gör Tony förbannad. Jag vill minnas att de här samtalen återkommer senare i serien.
Citera
2018-11-03, 21:58
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Halvvägs igenom s. 2 nu (det tog förvånansvärt få dagar). En sak som fick mig att skratta är konversationerna mellan Hesh och Tony i avsn. 5 - när Tony (detta är innan han Melfi har tagit tillbaka honom som patient) besöker Hesh för att få prata av sig och varje samtal slutar med att Hesh tappar fokus på Tonys problem och börjar svamla om någonting annat, vilket gör Tony förbannad. Jag vill minnas att de här samtalen återkommer senare i serien.

Är det när Hesh börjar prata om någon som alltid pratade om Tyskland och bytte däck på sin bil? Två helt olika samtal.

https://www.youtube.com/watch?v=59yIaMFRSvs

Lyssnar på ett par poddar om Sopranos som är bra, och även en dålig där de har de konstigaste ideerna. Bla att Livia skulle jobbat med Fbi och varit buggad osv....

De bra heter Cut to black, No f¤ckin ziti och The Sopranos show
Den dåliga heter Poda bing.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in