Citat:
Ursprungligen postat av
iesho
Min bild av mordet förklarar allt utom att CP både sågs på Malmskillnadsgatan och på Luntmakargatan samtidigt. Men sanningen vet jag ganska lite om.
Du och andra har en stark tro/inbillning att sossarna lät döda Palme. Lite som en religion. Varför skulle inte t.ex CIA eller vapensmugglare kunnat ligga bakom mordet?
Det kan vara CIA, vapensmugglare, arga marinofficerare, KGB eller högervridna poliser.
Dock har ingen lyckats presentera en trovärdig och vattentät teori som omfattar någon av ovanstående. Det fastnar hela tiden någonstans, är det inte oklarheter om vem som stod var på mordplatsen så är det skottordningen eller bråk om minuter och sekunder som sätter käppar i hjulet, detta trots ett antal hundra droppade namn och inbördes relationer.
Jag tycker att liknelsen med högafflarna är talande, det läggs hela tiden mer hö på stacken, oklart vad syftet är, dock en intressant företeelse.
Angående Hedberg bör man notera vad han faktiskt säger, boken är en sammanställning/teori baserad på det som är känt, den röda mattan är utrullad, nu är det upp till någon annan att gräva.