Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-04-08, 01:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Min bild av mordet förklarar allt utom att CP både sågs på Malmskillnadsgatan och på Luntmakargatan samtidigt. Men sanningen vet jag ganska lite om.

Du och andra har en stark tro/inbillning att sossarna lät döda Palme. Lite som en religion. Varför skulle inte t.ex CIA eller vapensmugglare kunnat ligga bakom mordet?

Det kan vara CIA, vapensmugglare, arga marinofficerare, KGB eller högervridna poliser.

Dock har ingen lyckats presentera en trovärdig och vattentät teori som omfattar någon av ovanstående. Det fastnar hela tiden någonstans, är det inte oklarheter om vem som stod var på mordplatsen så är det skottordningen eller bråk om minuter och sekunder som sätter käppar i hjulet, detta trots ett antal hundra droppade namn och inbördes relationer.

Jag tycker att liknelsen med högafflarna är talande, det läggs hela tiden mer hö på stacken, oklart vad syftet är, dock en intressant företeelse.

Angående Hedberg bör man notera vad han faktiskt säger, boken är en sammanställning/teori baserad på det som är känt, den röda mattan är utrullad, nu är det upp till någon annan att gräva.
Citera
2019-04-08, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SGDF
Jag tror främst på någon under radarn.

Att SE är grandman, tja adjö förstånd. Där är TP bortom räddning. Vem som sett vem i gränden, ja vad vet jag,

Om man vill dra det Hedberglångt kan man i förvirring till och med fråga sig vem som flaxar upp för trappan.

Jag håller mycket öppet. Och mkt är stängt. Buss 43, och varenda namngiven polis. Det är rätt lätt att se hur dom spåren uppstått.
Lyssnat på poddavsnitten om nattbuss 43.
Den storyn är tydligen själva ursprunget till härvan av utpekade poliser, och framstår som fullständigt substanslöst dravel.

Precis som Anérs utpekandet av AA.

Finskorna har ju inte ens pekat ut honom, utan det är bara fantasier som fortplantats vidare genom åren och fått eget liv.

Lars Krantz och Sven Anérs villospår går utanpå det mesta, även om Aner kunde blixtra till då och då, och med kraft av sin energiska natur faktiskt lyckats få fram fram en del matnyttigt.

Hedberg har tagit upp stafettpinnen och kryddat anrättningen med stolligheter som inte ens de ovan nämnda herrarna hade kunnat drömma om.
Den såg man inte komma.
Citera
2019-04-08, 03:46
Medlem
Lars Christiansson är en av flera figurer som dött en för tidig död. Hjärtinfarkt under joggingrunda. - 93

Den här polisen har arbetat parallellt med Rimborn under mordnatten utan varandras vetskap.
Han förhör med LP är givetvis under förundersökningssekretess men hans pm 3v efter mordet ingick i fupen mot CP.

Dom här förhören lär också innehålla uppgifter om 2 gärningsmän men är nog undangömda i Säpos arkiv.
Dessa förhör lär aldrig se dagens ljus. Vi vet alla varför.

-Enligt LP var det 2 GM
- 1 man med signalement som något längre än skytten sprang norrut förbi mordplatsen.

- I sitt första vittnesförhör kl. 02:15 den 1986-03-01 säger Jan Nilsson bl.a. följande:

”Han såg då att en man sprang som ”fan” på Tunnelgatan mot en trång passage
med byggnadsställningar”
Senast redigerad av MbmA 2019-04-08 kl. 04:16.
Citera
2019-04-08, 03:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backihallen
SE

Inte många här dom tror på den teorin. Många frågor som talar mot SE som GM.

Trots dessa tveksamheter avseende SE, skulle jag påstå att det kan vara den enda teorin med ett antal handfasta fakta.

Ni får rätta mig om jag har fel, men han är på platsen. Han Ljuger. Signalementet stämmer. Bevisligen Tillgång till vapen.

Ingen i detta forum VET vem GM är. Trots att det ibland förefaller så. Jag vet inte heller. Men fakta väger tungt enligt mig.

Jag har ställt dennna fråga förr men den tål att upprepas:
Tänk er om Krister Peterson hittat rätt vapen?

Något ess i rockärmen borde han ha med tanke på ordalagen i hans intervjuer.

It would not surprise me!
Yet, all he talks about is retirement...
Citera
2019-04-08, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backihallen
SE

Inte många här dom tror på den teorin. Många frågor som talar mot SE som GM.

Trots dessa tveksamheter avseende SE, skulle jag påstå att det kan vara den enda teorin med ett antal handfasta fakta.

Ni får rätta mig om jag har fel, men han är på platsen. Han Ljuger. Signalementet stämmer. Bevisligen Tillgång till vapen.

Ingen i detta forum VET vem GM är. Trots att det ibland förefaller så. Jag vet inte heller. Men fakta väger tungt enligt mig.

Jag har ställt dennna fråga förr men den tål att upprepas:
Tänk er om Krister Peterson hittat rätt vapen?

Något ess i rockärmen borde han ha med tanke på ordalagen i hans intervjuer.

He should always split aces & eights...
But I agree again, I bet he has it - "Tänk er om Krister Peterson hittat rätt vapen? "
Citera
2019-04-08, 05:41
Bannlyst
Citat:
5. Inget talar för att han hade ett utsvävande privatliv. Han hade för många fiender och de skulle ha utnyttjat den svagheten.

Skämtar du?
Citera
2019-04-08, 05:48
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okenratta
Skämtar du?
Nej! Berätta vad du vet om hans privatliv!

Under hela hans karriär spreds rykten av olika slag. Inget av dem har vad jag vet bevisats vara sant. Från det att man förstod att han var socialdemokrat på riktigt, vilket var oerhört för en person med hans borgerliga bakgrund, blev han ansatt av sina fiender. Om de hade hittat något som verkligen skulle kunnat skada Olof Palme så hade man kunnat läsa om detta i tidningarna nästa dag.

Men det är så en del människor är: de tror bara på lögner.

https://iesho.blogspot.com/2014/08/18-palme-for-dummies.html
Citera
2019-04-08, 06:20
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Han är inte hemlig.

Han var dock mer detaljerad i det han skrev till mig.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3064&artikel=4368442#
Det som först slår mig är att Pontus använder ordet allanrop. Ulf Helin hävdar att han gick ut med ett områdesanrop. Precis som IL. Alltså ett larm som enbart nådde city. VD 1,2 och 3. Distrikt utanför dessa hade inte en aning om skottlossningen. Stefan Sauk säger också allanrop. Märkligt.

Sedan säger PW han att redan efter att de kört ett par hundra meter från mordplatsen så meddelade Söderström att offret var Palme. Stämmer inte alls överens med GS och andras vittnesmål. Det tog en bra stund efter att polis anlänt innan någon på mordplatsen fick reda på identiteten. Skedde när OP höll på att lastas enligt GS. Alltså strax före 23,28. Där han då meddelade gropen att det var Palme som var offret c.a. 23,28.

Och då är vi framme vid en av de stora gåtorna. När gick larmet. Hur dags var GS framme på mordplatsen. Vilket i sig bestämmer förutsättningarna för om YN mötte gärningsmannen eller inte. Trots ihärdiga försök från IL och flera stora diskussioner här i tråden är det uppenbart att det inte går att bestämma med säkerhet.

PW påstår att personalen inte behövdes efter mordet. Sauk påstår att de blev beordrade att jobba övertid. Vad ska man tro om det.

Sauk hävdar att det var helt tyst på radion. Det stämmer inte. Det öppnades en speciell kanal för kommunikation i ärendet. Kanal 7 enligt GS. Och där var det inte tyst.

Du skriver att han, PW, var mer detaljerad i det han skrev till dig. Vilka detaljer då. Frågetecken.
Citera
2019-04-08, 06:25
Bannlyst
Citat:
Nej! Berätta vad du vet om hans privatliv!

Under hela hans karriär spreds rykten av olika slag. Inget av dem har vad jag vet bevisats vara sant. Från det att man förstod att han var socialdemokrat på riktigt, vilket var oerhört för en person med hans borgerliga bakgrund, blev han ansatt av sina fiender. Om de hade hittat något som verkligen skulle kunnat skada Olof Palme så hade man kunnat läsa om detta i tidningarna nästa dag.

Men det är så en del människor är: de tror bara på lögner.

https://iesho.blogspot.com/2014/08/18-palme-for-dummies.html
Jag vet bara att Shirley MacLaine satt i Oprah och berättade om det.
Mer intresserad är jag inte.
Citera
2019-04-08, 06:30
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okenratta
Jag vet bara att Shirley MacLaine satt i Oprah och berättade om det.
Mer intresserad är jag inte.
Efter Palmes död! Men visst kan Olof Palme ha haft en eller annan älskarinna, vad vet jag, men vem räknar det som ett utsvävande privatliv när det gäller andra kändisar?

När det gäller rykten om Olof Palme ska man vara mycket kritisk, eftersom det förekom organiserade rykteskampanjer mot honom.
Citera
2019-04-08, 10:12
Medlem
p.norths avatar
vem är gärningsmannen då?
Den närmaste man kan tänkas är:
V.G eller C.A?
För -emot?
Finns det en tredje som kan tänkas, som lever än idag och är i G.W:s ålder (polis)
Citera
2019-04-08, 11:04
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
vem är gärningsmannen då?
Den närmaste man kan tänkas är:
V.G eller C.A?
För -emot?
Finns det en tredje som kan tänkas, som lever än idag och är i G.W:s ålder (polis)
Statistiskt får man nog söka sig åt utlandsfödda, kriminella även om det innebär att man upplevs som rasistisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in