Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,68%
830 röster
Nej
19,53%
281 röster
Är osäker
15,64%
225 röster
Bryr mig inte
7,16%
103 röster
2019-04-07, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xoleraz
Och mer: Jackson utreddes alltså av FBI, barnavårdsmyndigheterna och Santa Barbare Sheriffs under den här tidsperioden, och trots detta ska alltså de sexuella övergreppen av TVÅ eller FYRA barn ha pågått SAMTIDIGT och EFTER att polisutredningen sker. Lägg därtill att Jackson också blivit behandlad för beroende av smärtstillande, karln kan omöjligt att ha utfört alla dessa dåd i det skick han befann sig i och än mindre lyckas dölja alltsammans.

Tror någon verkligen att detta skett? Föreställ er att försöka förklara det där för en jury, UTAN några som helst bevis....det finns inte en chans att lyckas.

60% i flashbacks undersökning skulle nog försöka iaf. Då dom är övertygade om hans pedofileri
Citera
2019-04-07, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Ja, så långt kan vi vara överens.

När det gäller LaToya har jag sett intervjuerna och jag upplevde henne ärlig. Lite kejsarens nya kläder-känsla. Det låter inte rimligt att hon skulle vara tvingad av sin man att säga nåt sånt. Vad skulle han tjäna på det?

Det har jag redan svarat på tidigare. Mannen avskydde MJ och har anklagat honom för det mesta, bl.a att han offrade apor som ritual. Från Wikipedia:

Citat:
While La Toya was in seclusion for four years, Gordon continued to make accusations about the Jackson family; he claimed that La Toya's younger brother Michael had performed monkey sacrifice rituals, abused Bubbles the chimpanzee, and even accused him of forcing Lisa Marie Presley to marry him. In 2002, Gordon did interviews advertising his tell-all book of the Jackson family entitled The Jackson Family: The True Story Of The Most Powerful Family In The Music Industry. The entire family — including his former wife — stated that his allegations were "pure fantasy."
Citera
2019-04-07, 01:21
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Lättkränkt? Jag länkade till bevis för att hon stal och sålde delar av Michael Jacksons hår på ebay, samt Elvis sketchen + fler brev. Tycker du att det är ett försvarligt beteende att stjäla och sälja delar av Jacksons hår? Och att dessutom så stämde hon Jackson för "wrongful-termination" och Jackson "counter-sued" her och VANN. Det var alltså Adrian som initierade stämningar och ville ha pengar, men rätten bedömde att Jackson hade rätt och vann. Lägg därtill att hon sålde lögner till tabloider om att ha sett Jackson duscha med en pojke som inte var sant. Skulle du inte bli upprörd och vilja avskräcka folk från att i framtiden ägna sig åt liknande svinerier?

MJ verkar gilla att samla på sig små hållhakar på sina anställda och sen stämma dem på förmögenheter när de säger saker han inte gillar.

Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
60% i flashbacks undersökning skulle nog försöka iaf. Då dom är övertygade om hans pedofileri

Ja, det ligger stadigt på 60 %, verkar som att fansen får ligga i lite mer. Kanske de kan komma till 59,99 om de spammar riktigt ordentligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Kasla92
Det har jag redan svarat på tidigare. Mannen avskydde MJ och har anklagat honom för det mesta, bl.a att han offrade apor som ritual. Från Wikipedia:

Ok, det har jag missat. Får se om jag orkar läsa in mig... Men var han inte anklagad för att ha offrat getter också? Eller var det nån annan hater? Hade MJ inget intresse alls av voodoo och häxerier? De som knarkar mycket dras ofta till diverse övernaturligheter.
Senast redigerad av SmurfSmurf 2019-04-07 kl. 01:24.
Citera
2019-04-07, 07:33
Medlem
Citat:
Du avfärdar att Brandi Jackson varit tillsammans med Wade Robson mellan 1991 och 2000 som irrelevant, vilket enligt mig inte kunde vara mer fel:

INNAN, du läser detta, beakta att Wades mor Joy Robson bekräftat Wades och Brandis förhållande samt att allt jag skriver nedan bekräftas av fler personer än Brandi Jackson, så det går inte att avfärda det, varken Wade Robson eller Dan Reed har förnekat det heller, de ville bara undanhålla det helt i filmen för att det krafigt skulle motsäga deras historia.

För det första, om man ska tro på Wade Robsons story, så har Michael Jackson på alla sätt och viss manipulerat Robson att inte lita på tjejer/kvinnor i syfte att ha Wade för sig själv. Jackson ska ha tutat i dem att kvinnor var onda.

För det andra var Robson och Jackson enligt sin historia djupt förälskade och hade en fulländad romantisk och sexuell relation från 1990-1997.

Wade Robson bad ca 1991 Michael Jackson att bjuda in honom och Brandi Jackson till neverland eftersom Wade had " developed a crush on Brandi" efter en LA Gear fotografering.

Michael Jackson ålydde det och bjöd in Brandi Jackson och Wade Robson med familj till neverland en vecka under sommaren i syfte att hon och Wade Robson skulle lära känna varandra bättre. I slutet av veckan så frågade Wade Brandi: "Would you like to be my girlfriend?

Om du tänker logiskt, varför skulle Michael Jackson göra detta om han och Wade var ett förälskat par och Jackson ville ha honom för sig själv?

Om Michael Jackson aktivt våldförde sig på Robson under tidsperioden och planerade att fortsätta med det, vore det inte oerhört riskfyllt att para ihop Wade med Brandi då? Det måste ha funnits en stor risk att Jackson och Wades påstådda förhållande skulle komma ut om Wade kom Brandi Jackson verkligt nära som kom att bli fallet eftersom de hade ett förhållande fram till år 2000 då Wade Robson var otrogen med Britney Spears och några andra kvinnor.

Vidare, om Wade Robsons enda sexuella upplevelser från 7 års ålder var "homosexullt sex" som enligt hans utsago var fantastiskt tillfredsställadande - och dessutom påstås Michael Jackson ha varit hans allt och att Robson älskade honom.

Varför skulle Wade då bli kär i Brandi Jackson och vilja bli tillsammans med henne från 1992 till 2000? Om nu Wade och Jackson verkligen var passionerade älskare som påstås i filmen. Det hela är fullkomligt ologiskt oavsett hur man än vrider och vänder på det.

Och ännu mer otroligt är att Brandi Jackson då inte skulle ha fått några som helst indikationer på att något pågick mellan Robson och Jackson från 1992 till 1997 då Wade hade en romantisk relation med både Brandi och Michael samtidigt.

Till sist, tycker du inte att det är osannolikt att Wade Robsons sexualitet inte skulle ha påverkats någonting av att hans påstådda sexuella förhållande med Michael Jackson från 7 års ålder? Wade Robson hade pondus och självförtroende att sno Britney Spears från Justin Timberlake, vilket inte säger lite.

Det är dessutom såvitt jag vet inte särskilt vanligt att ha både homosexuella förhållanden och heterosexuella förhållanden samtidigt under 5 års tid. Personligen begriper jag inte logiken i det.

Lägg till att Jackson under tidsperioden Wade blev sexuellt utnyttjad var gift med Lisa Marie Presley i 2 år och att han utreddes av FBI, polisen och barnavårdsmyndigheterna under 18 månader av den tidsperiod då Wade hävdar att han blev aktuellt utnyttjad.

Det är omöjligt att få ihop den ekvationen, såvida man inte har tillgång till 4 timmars film där man endast presenterar sin egen berättelse som utelämnar alla element som inte passar in i den historia man vill förtälja - och dessutom har en regissör som frångår alla journalistiska principer och tillsammans med media underlåter att ifrågasätta något alls.

Lägg därtill att den anklagade är död, vilket innebär att de inte riskerar att ställas tills svar för förtal oavsett vad som sägs eller hävdas i filmen.
Nej. Jag förstår inte varför det här ska vara med i filmen.

Du lägger upp en massa ”är inte det osannolikt” men ärligt talat svaret är nej på alla frågor.

Nej, det är inte ett dugg osannolikt att barn som blir sexuellt utnyttjade har både kompisar och flickvänner under tiden, utan att de märker något.

Huruvida MJ skulle motsätta sig att han skaffade flickvän, nej det är inte det minsta självklart. Och hur kan man ens låtsas förstå en sån människas psyke? Vi pratar om en vuxen man som åker karuseller, opererar bort sin egen näsa och seriedejtar 9-åriga pojkar för att de ska suga på hans bröstvårtor. Ingenting är osannolikt med den karln.

För lågintelligenta i publiken hade man kunnat sammanfatta allt du skriver med ”Wade Robson levde i övrigt ett till synes normalt liv som tonåring”. Mer intressant än så är inte Wade Robson för oss andra.
Citera
2019-04-07, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Brandi Jackson är relevant på så sätt att det hade varit betydligt svårare för Dan Reed att göra en sån här dokumentär och bli tagen på allvar kring anklagelserna, om hon fick vara med. Dessutom var faktiskt Britney Spears med i Leaving Neverland, men det nämndes inte att han var otrogen mot Brandi Jackson med henne.

Xolerax sammanfattade det ganska bra här nedan.

Jo, Brandi Jackson hör helt klart dit, eftersom hon dejtade Wade i typ 10 år och under tiden han påstår att MJ knullade med honom, och det var till och med MJ själv som ordnade så att de fick träffas och bli ihop. Vilken pedofil låter hans offer få knulla med hans brorsdotter?

Så hur kommer det sig att hon inte anklagade MJ för sådant före hon gifte sig med hennes make?

Bra sammanfattning här. När det kommer till kritan så måste man ju låta båda sidorna komma till tals.
Min fetning.

Tacka fan för att det blir svårare att göra en dokumentär under de premisserna. Man ska alltså be alla bekanta från Wades tonår, som inte är vittnen och inte märkte nåt, yttra sin personliga åsikt? Några fler som ska komma till tals? Kanske grannar i Australien, kompisar, lärare osv?

Inget av det här har nåt i filmen att göra. Det sammanfattas för oss andra som ”ingen i omgivningen märkte något”.

Av alla hans bekanta väljer ni dessutom en fullständigt okänd person i Jackson-klanen som antagligen ”arbetar” heltid idag med att göra av med Michael Jacksons arv, och som har skin in the game både ifråga om pengar och familjens heder. Give me a break.
Citera
2019-04-07, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Min fetning.

Tacka fan för att det blir svårare att göra en dokumentär under de premisserna. Man ska alltså be alla bekanta från Wades tonår, som inte är vittnen och inte märkte nåt, yttra sin personliga åsikt? Några fler som ska komma till tals? Kanske grannar i Australien, kompisar, lärare osv?

Inget av det här har nåt i filmen att göra. Det sammanfattas för oss andra som ”ingen i omgivningen märkte något”.

Av alla hans bekanta väljer ni dessutom en fullständigt okänd person i Jackson-klanen som antagligen ”arbetar” heltid idag med att göra av med Michael Jacksons arv, och som har skin in the game både ifråga om pengar och familjens heder. Give me a break.

Och hur många favoritpojkar hade Michael 1991? Var det bara Wade, eller? Hur mycket tid ensam med Michael spenderade Bradi? Hur många nätter låg hon i hans säng?
Att få in en pojke i familjen skulle stärka Michaels makt över honom och hans alibi. Mitt i allt i LN som var Wade och James historia skulle Brandi dyka upp och säga "Jag är Michaels brorsdotter. Michael ville att vi skulle börja dejta när vi var 12 år, det var väldigt seriöst från första stund och vi var tillsammans hela tiden så Michael skulle aldrig ha haft tid med Wade under nätter för han var med mig hela tiden, för vi var 12, 13, 14 år och jag var iallafall kär. Jag var inte med i sovrummet när de sov ensamma tillsammans men jag vet att ingenting hände för Wade var otrogen i senare tonåren mot mig med Britney Spears. Därför ljuger han om allt och alla. Hur kunde han inte ha varit mig trogen, vi var tillsammans sedan vi var 12? Wade var inte förälskad i Michael, han var kär i mig!"
Citera
2019-04-07, 10:01
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnytltosen
Och hur många favoritpojkar hade Michael 1991? Var det bara Wade, eller? Hur mycket tid ensam med Michael spenderade Bradi? Hur många nätter låg hon i hans säng?
Att få in en pojke i familjen skulle stärka Michaels makt över honom och hans alibi. Mitt i allt i LN som var Wade och James historia skulle Brandi dyka upp och säga "Jag är Michaels brorsdotter. Michael ville att vi skulle börja dejta när vi var 12 år, det var väldigt seriöst från första stund och vi var tillsammans hela tiden så Michael skulle aldrig ha haft tid med Wade under nätter för han var med mig hela tiden, för vi var 12, 13, 14 år och jag var iallafall kär. Jag var inte med i sovrummet när de sov ensamma tillsammans men jag vet att ingenting hände för Wade var otrogen i senare tonåren mot mig med Britney Spears. Därför ljuger han om allt och alla. Hur kunde han inte ha varit mig trogen, vi var tillsammans sedan vi var 12? Wade var inte förälskad i Michael, han var kär i mig!"

Från Brandis senaste intervju med Billboard:

”Wade and I met in approximately 1991. We had done the LA Gear photoshoot and the "Black or White" video with my Uncle Michael. After getting to know each other on set, Wade had developed a crush on me and my uncle invited Wade’s family, as well as myself and my brother to Neverland and we spent five to seven days there. On that trip, Wade asked me to be his girlfriend. I was 9 or 10 years old, and our relationship went on for more than seven years. We didn’t live far from each other so we were able to spend a lot of time together. I used to go with him to his dance classes. We went to the movies a lot. We would ride bikes all day. One of our favorite things to do was play in the fountain in front of his apartment building in the summer. He used to write me random songs, some of which I still have.

The only thing he said was how blessed he was to have Michael as a business partner and a friend. I have to tell you something else: Wade gives this narrative that he and Michael were always together. They weren’t. We used to go to the ranch, Wade and I and his family. We would go a few times a month. My uncle was never there. He was always on the road working and traveling.

It makes me upset to see how he has changed throughout the years. We still work in the same industry, so I remember learning about his depression and his breakdown with his financial situation and having difficulty finding work. I remember hearing all of these stories and I felt bad for him in a way, but life is hard and people bounce back. It’s disappointing and very upsetting to see what he would do to a friend.

For the 1993 case, we used to talk about how ridiculous it was. We knew the motivation of the family who had initiated this, the Chandler family, and although we were young, we had a good grasp as to what the situation was. Wade was adamant about standing up for [Michael]. He said, “I’ll make sure nobody does this because it’s not right. That’s not who Michael is.” He was very defensive of him because he understood”
Citera
2019-04-07, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnytltosen
Jag kan inte avgöra om du är sarkastisk nu, för det här är ju helt ointressant för mig som tittare.

Jag har inte ens bemödat mig att Googla vad Wade gjort med Randi och Britney Spears, eftersom det är så irrelevant för mig att det lika gärna kan få vara sant.

Vad Wade pysslade med privat när han inte var med Michael Jacksons är helt offtopic för filmen.

De intervjuade ett antal personer i filmen som alla kände Wade bättre än hans ”flickvänner” under den aktuella perioden 7-14 år. Där får du alla svar du behöver. Och det blir tydligt i filmen att ju mindre insyltad den intervjuade personen är i kretsen kring MJ, desto mer benägen är den att tro på Wade.

Att era ”karaktärsvittnen” är Michael Jacksons släktingar är allt jag behöver veta.
Citera
2019-04-07, 10:24
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Jag kan inte avgöra om du är sarkastisk nu, för det här är ju helt ointressant för mig som tittare.

Jag har inte ens bemödat mig att Googla vad Wade gjort med Randi och Britney Spears, eftersom det är så irrelevant för mig att det lika gärna kan få vara sant.

Vad Wade pysslade med privat när han inte var med Michael Jacksons är helt offtopic för filmen.

De intervjuade ett antal personer i filmen som alla kände Wade bättre än hans ”flickvänner” under den aktuella perioden 7-14 år. Där får du alla svar du behöver. Och det blir tydligt i filmen att ju mindre insyltad den intervjuade personen är i kretsen kring MJ, desto mer benägen är den att tro på Wade.

Att era ”karaktärsvittnen” är Michael Jacksons släktingar är allt jag behöver veta.

Brandi är väl ändå ett högst lämpligt vittne då hon hade en relation med Wade och även umgicks med hans familj under de åren han påstår sig ha blivit utnyttjad. Så jag tror inte rättsystemet håller med dig. Skulle det ha blivit en rättegång hade hon definitivt blivit en av huvudpersonerna i denna saga.
Citera
2019-04-07, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
Brandi är väl ändå ett högst lämpligt vittne då hon hade en relation med Wade och även umgicks med hans familj under de åren han påstår sig ha blivit utnyttjad. Så jag tror inte rättsystemet håller med dig. Skulle det ha blivit en rättegång hade hon definitivt blivit en av huvudpersonerna i denna saga.
Ett barn som inte såg något är alltså er ”huvudperson i rättegången”. I rest my case.
Citera
2019-04-07, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Ja, MJ hade tusentals ungar i Neverland, varav enligt egen utsago en hel del sov i hans säng osv. Trots det verkar det inte komma fram mer än 4 stycken anklagare än så länge. Vi kan stryka Chandler eftersom det fallet var mycket suspekt, Arvizofallet verkade inte hålla i rättegången (vilket inte betyder att MJ inte antastade honom; rättegångar är liksom ingen exakt vetenskap), och så nu dessa två herrar, vars trovärdighet inte heller är den bästa. MJ friades dessutom i 2005-fallet mot Arvizo, även för 1993-rättegången mot Chandler, eftersom det fallet togs upp igen där.

Utöver de fyra har Michael anklagats av Terry George (1979): ”claimed that Michael Jackson masturbated while talking to him on the telephone” och Jason Francia (tidigt 90-tal): ”claimed that Michael Jackson touched his private parts on sereval occasions while tickling him between the ages of seven and ten. He was paid off with two million dollars.”

Han ägde även en nakenbild som ansågs föreställa Jonathan Spence (en pojke han ofta sov ihop med) som konfiskerades 1993. Ofta hävdas att ett sånt foto aldrig existerade eftersom det inte användes som bevis i rättegången 2005; i själva verket kunde det inte användas eftersom Spence inte var en av målsägarna i rättegången. Utöver att det beskrevs i en motion från åklagarna diskuterades det av Jacksons försvar i rätten. Här är ett utdrag ur rättsprotokollet: https://www.mjfacts.com/wp-content/uploads/2016/07/oxman-photos.png

Det andra konfiskerade fotot från Neverland som Jacksons försvar nämner ovan föreställer ”A photograph of a young boy holding an umbrella, wearing bikini bottoms partially pulled down.” Appropå det återkommande motivet i Michaels konstböcker.

Citat:
I dokumentären så anklagade någon av grabbarna honom för att ha kört analt, och att MJ hade uppmanat honom att slänga sina blodiga kallingar därefter.

Så återigen, var är alla fysiska bevis som spår av MJ:s spermier och ungar som övernattade hos MJ och kom hem med blodiga kallingar osv? Eller menar ni att MJ i de flesta pedofilsituationer bara stod och runkade framför ungarna och ingen fysisk kontakt utöver det?

Bland konfiskerade föremål vid husrannsakan på Neverland återfanns två tvättpåsar med blodiga lakan och pojkkalsonger (”size 30 cotton briefs”).

Item Number 510 på polisrapporten.

Man hittade även sperma från Michael och två andra i Michaels säng. Sida 11 här:
http://www.sbscpublicaccess.org/docs/ctdocs/011805notmotexc14.pdf

Och sidan 13 här:
http://www.sbscpublicaccess.org/docs/ctdocs/013105pltmotrd14itms.pdf

Men den ende som sagt att Michael försökte ha analsex med honom är Wade Robson, och det skulle ha hänt bara en gång.
Senast redigerad av beyondantares 2019-04-07 kl. 11:20.
Citera
2019-04-07, 11:35
Medlem
Citat:
Ett barn som inte såg något är alltså er ”huvudperson i rättegången”. I rest my case.

Eftersom det inte finns några vittnen, ja, då är hon lika relevant som Wades familj, som inte heller såg något men var ändå med i filmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in