Citat:
Ursprungligen postat av
Agens56
Minns du sekvensen med en av morsorna då hon med tydlig bittherhet och besvikelse i rösten återberättade vad hon sagt till sin make strax efter att MJ ringt upp henne och sagt att de inte kommer att kunna träffas lika ofta i framtiden? "We've just been dumped!"

Citat:
Ursprungligen postat av
EliasAlucard
Arvizo såg ju ut att gilla MJ väldigt mycket i Bashirdokumentären, och frågan är ju varför MJ skyltar runt med en pojke han knullar, mitt i inspelningen av en dokumentär? Om du knullade barn, hade du då visat upp dem inför hela världen? Kanske om du vore korkad, men Michael Jackson var väl inte känd för att vara dum i huvudet.
Frågan är om det någonsin hade blivit en rättegång av det fallet, om Arvizo inte filmades av Martin Bashir och MJ i den dokumentären sa att han delade säng med barn? Att ha sin son i det sammanhanget är ju ett guldtillfälle för vilken förälder som helst att bli dollarmiljonär, särskilt eftersom det funkade för pappa Chandler. Det hade liksom varit betydligt svårare för Arvizo att anklaga MJ för pedofili om han inte syntes till överhuvudtaget, men med kameran på plats så är bollen i rullning.
Detta är ett återkommande tema bland de som har anklagat MJ. Arvizo familjen var upprörda när MJ drog sig undan dem vilket de har erkänt i sina förhör.
Det är bekräftat att MJ drog sig undan familjen och bad hans anställda att inte framföra telefonsamtalen till honom från dem. Gavin säger även under rätten 2005 att en gång fick han besked från MJs assistent att MJ inte var på Neverland en gång som han ville besöka men fick Ok ändå att åka. När han väl är där så råkar han gå in i MJ efter ett par timmar och blir upprörd eftersom de hade sagt att MJ inte var på plats.
Vad många inte vet om Arvizo familjen är att MJ och den familjen hade inte hörts/setts på över 6 månader innan inspelningen. Detta är konstaterat av både polis och åklagare. I och med Bashirdokumentären så ville de ha med familjer/barn som de kunde intervjua. Gavin hade cancer och var nu friskförklarad och det blev en bra historia så familjen kallades tillbaka till Neverland. När filminspelningen var över så skickades familjen hem och dokumentären blev så kontroversiellt att sociala myndigheter började förhöra Arvizos som förnekade att något olämpligt skulle ha skett.
Familjen påstår senare att MJ började sexuellt utnyttja Gavin EFTER att dokumentären hade sänts. Tänk såhär: Tror du på riktigt att MJ skulle göra det då efter han hade hela världens ögon på sig, sociala myndigheter inblandade och en poliskår som väntade på att sätta dit honom vid minsta tecken. Återigen, familjen hävdar MJ förgrep sig på Gavin EFTER dokumentären. Jag är övertygad om att MJ inte skulle ha blivit åtalad 2003-2005 om det inte vore för dokumentären. Till och med Martin Bashir gick ut efter MJs död och sa att han inte såg något opassande eller kriminellt med MJ och barnen.
Citat:
Ursprungligen postat av
EliasAlucard
Jordan Chandler var det ju hans pappa som var drivande i fallet. Evan Chandler såg liksom sin chans där, hey, min son hänger med världens kändaste man som också råkar vara en av världens rikaste män, och han verkar gränsa på pedofili, så jag slår till. Har alltid tyckt att det fallet verkade skumt och handlade mer om pengar än huruvida MJ var skyldig.
Chandler-fallet är skumt från start: Jordan sa att MJ inte gjort något. Pappan spelades in i hemlighet där han pratade om en plan att förstöra MJ - månader INNAN Jordan började anklaga MJ. Jordans mamma sa i förhör att hon inte tror hennes son blivit utnyttjad. Jordan vid 14 års ålder ansökte om att bli omyndighetsförklarad. Han ville bort från sina föräldrar. Hans pappa stämde MJ igen 1997 men domaren kastade ut stämningsansökan. Mamman vittnade 2005 att hon inte sett sin son på 11 år (!) Jordan vägrade att vittna under rättegången 2005. Pappan försökte ha ihjäl Jordan 2005 med en stekpanna och Jordan ansökte om besöksförbud. Pappan begick självmord 5 mån efter MJ gick bort. Jordan gick på NYU och MJs försvar hade vittnen från hans klass beredda att vittna till MJs fördel om Jordan skulle dyka upp och vittna 2005. Han bor kvar i Jersey/NYC området.
Här är ett inlägg om Chandler:
(FB) Leaving Neverland- Mer om Michael Jacksons påstådda pedofili
Citat:
Ursprungligen postat av
EliasAlucard
Är inte insatt i det fallet, men vad jag har hört ryktesvägen om olika dagispedofiler som åkt fast, är att ungarna genast gick och sa till sina föräldrar och dagispersonal, vilket ju är logiskt. Att då MJ skulle ha kunnat knullat med Robson och Safechuck i flera år, och en hel del andra ungar, utan att dessa yttrade ett ord till sina föräldrar, eller att de ens grät när de väl var hemma, eller att de ens började bete sig konstigt osv, det är inte statistiskt möjligt, och det känns för min del som att de snackar skit idag, om att MJ ska ha peddat dem.
Exakt, som Wades egna morsa sa:
"He should have had an Oscar. He was very convincing” när hon fick frågan om hon aldrig märkte något gällande Wade.... eller andra personer på Neverland som har sagt följande: "Not in a million years did I ever see a child around Michael Jackson that looked like they had been distressed, hurt or abused.”
Citat:
Ursprungligen postat av
EliasAlucard
Det är ingen som säger att varenda detalj måste stämma. Däremot när man "glömmer bort" att man varit på Grand Canyon och påstår att övergreppen började när familjen åkte till Grand Canyon och man själv stannade kvar i Neverland, ja det är vad kallar jag lögnminne. Tågstationen är också ett typiskt lögnminne. Det här är inga små detaljer som typ, "ja han började antasta mig sommaren 91" när det i själva verket var så att MJ turnerade vid den tiden och de sexuella övergreppen faktiskt började hösten 91; det hade jag kunnat köpa, att okej, minnet är inte perfekt och han minns lite fel där, fullt förståeligt.
Exakt, de är ju så specifika med detaljer om tågstationen eller Grand Canyon, det är inte datum eller liknanden de blandar ihop. Det är alltså platser de beskriver som brottsplatser och är specifika. Det glömmer man inte. De ljuger helt enkelt.