Citat:
Ursprungligen postat av
HusvagnSvensson
Robson var exempelvis mycket ung när Grand Canyon-resan inträffade. Om han blivit utsatt för övergrepp vid många tillfällen, när han och MJ dokumenterat sov i samma säng utan andra närvarande och intalats att han inte var med på resan fast han var det, kan han mycket väl ha extrapolerat det som ett tillfälle när han utsattes. Utan att för den skull ljuga.
Fast hur kan han glömma att han inte hängde med till Grand Canyon? Jag köper det inte. Jag har visserligen relativt bra minne och jag minns de tillfällen jag åkte någonstans stort, när jag var yngre än Safechuck vid händelsen ifråga. Jag minns liksom resor när jag var 5-6 år osv.
Citat:
Ursprungligen postat av
BaronVonHelsing
Om du ser videon i sin helhet så märker du tydligt att den är klippt i. Han säger ”hello Wade” och sedan börjar en ny tagning. Enligt hans nära vän Karen Faye brukade de ofta spela in födelsedagsgratulationer till alla hans nära och kära, vuxna som barn och till och med mer avlägsna affärskollegor. Den mest troliga teorin är därför att han spelade in en hälsning som han senare skickade till alla när de väl fyllde år. Något som stödjer detta är att videon är daterad hela sju månader innan Wades födelsedag.
Jag ser inget datum på klippet? Klippet börjar 1:40:46 i avsnitt ett.
Hur som helst är det ju stark pederastvarning på det sättet Michael Jackson snackar. Han låter som en flickvän som skickade ett kärleksmeddelande till sin pojkvän, särskilt när han väldigt feminint avslutar med "I love you", med en kåt blick dessutom. Och detta till ett barn som är vad, under 10 år?
Citat:
Ursprungligen postat av
BaronVonHelsing
Alltså, till de vänner han hade som var barn så spelade han in varsitt “hello X” för att sedan fortsätta varje video med ”congratulations little one, today is your birthday” (fortsättningen hade sett annorlunda ut om han skickat till en vuxen vän). Han kallade alltså ALLA sina små vänner för ”little one”, även om Wade försöker få det till att det var ett peddosmeknamn för honom specifikt. Detsamma gäller ”apple head”, det användes redan under MJ’s barndom och han kallade alla sina vänner så för att retas. Wade vinklar det dock alltid till att han var ”speciell” och ”utvald”. Det är en stor lögn. Det var inte så att MJ ägnade sig åt ett barn för att sedan byta till ett annat. Alla barnen han kände under den tiden hängde på Neverland samtidigt. Visst kan de ha blivit svartsjuka, men det innebär inte att MJ bytte ut dem eller behandlade dem som om de var särskilt utvalda.
Okej men visst måste du hålla med om att det ser jävligt misstänksamt ut? Michael Jackson snackade som en riktig böghora i det klippet. Vilket påminner mig om det här:
Eddie Murphy Roasts Michael Jackson:
https://www.youtube.com/watch?v=6Xznk66TXNY
^^ "Ain't the most masculine fellow in the world"

Eddie Murphy kände Michael Jackson rätt bra, får man säga.
Citat:
Ursprungligen postat av
Xfiles
Det komiska med detta var ju att när dokumentären släpptes så hoppades regissören att flera barn/familjer skulle komma ut och också berätta att de hade blivit utnyttjade. Finns ingen annan (nu ska man inte ta ut något i förskott, vet aldrig om det är någon annan som får för sig något...) vilket de inte hade räknat med. Kollar man andra uppmärksammade fall såsom Bill Cosby och Harvey Weinsten var det en ny kvinna varje dag som uttalade sig i medier. Kollar man Jerry Sandusky så var det en drös med nya pojkar som vågade berätta efter första fallet blev offentligt. Så är det inte med MJ trots att han har omgett sig med massa familjer och barn. I och med MeeToo kan man ju tycka att fler skulle våga komma ut i medier men det har alltså inte skett. Det enda som anklagat honom är barn/familjer som inte har någon som helst trovärdighet.
Ja, MJ hade tusentals ungar i Neverland, varav enligt egen utsago en hel del sov i hans säng osv. Trots det verkar det inte komma fram mer än 4 stycken anklagare än så länge. Vi kan stryka Chandler eftersom det fallet var mycket suspekt, Arvizofallet verkade inte hålla i rättegången (vilket inte betyder att MJ inte antastade honom; rättegångar är liksom ingen exakt vetenskap), och så nu dessa två herrar, vars trovärdighet inte heller är den bästa. MJ friades dessutom i 2005-fallet mot Arvizo, även för 1993-rättegången mot Chandler, eftersom det fallet togs upp igen där.
Citat:
Ursprungligen postat av
Xfiles
Likaså med Grand Canyon där Wade och hans morsa uppger olika historier. Wade var så detaljerad i sitt förhör vad som hände när hans familj lämnade honom ensam för att åka dit, nu visar det sig att det inte alls stämmer, utan hela familjen inkl Wade åkte. Hur vill du då att vi fortfarande ska lita på hans ord?
Problemet med Wade är att han vittnade till MJ:s försvar två gånger, och försvarade MJ flertal gånger i offentliga framträdande osv både som barn och som vuxen. Jag kan inte få det till något annat än att han är ute efter pengar den här gången. Han kanske tänkte,
fan, jag hade ett gyllene tillfälle att få 20 miljoner dollar av MJ, men jag förstod inte sånt då, idag vet jag bättre. Särskilt liksom när man blir vuxen och behöver pengar.
Citat:
Ursprungligen postat av
SmurfSmurf
DNA-tekniken var inte utvecklad. Det jag minns i samband med OJ Simpson-rättegången att han hade åkt dit (troligast) om det inte varit för att det var så nytt med DNA-prov att man inte tog det som bevis.
Så frågan är om man ens letat nån sperma. Tycker dessutom man kan utgå från att han torkade/tvättade bort om det hamnade på ett barn. Han verkar ju inte kört analt eller våldtagit nån.
Nog för att DNA-tekniken inte var lika utvecklad då, men det gick att använda DNA-tester redan på den tiden. Du får ha i åtanke att hans första rättegång var 93.
I dokumentären så anklagade någon av grabbarna honom för att ha kört analt, och att MJ hade uppmanat honom att slänga sina blodiga kallingar därefter.
Så återigen, var är alla fysiska bevis som spår av MJ:s spermier och ungar som övernattade hos MJ och kom hem med blodiga kallingar osv? Eller menar ni att MJ i de flesta pedofilsituationer bara stod och runkade framför ungarna och ingen fysisk kontakt utöver det?
Citat:
Ursprungligen postat av
SmurfSmurf
Menar du att han satt och gjorde en liten snutt med "hej xxx" till varje barn som skulle gratuleras? Och sen la till nån standardgratulation som var samma till alla? Och hur vet du det här med dateringen?
Var inte Wades hälsning speciell i och med att han är Jehovas vittne och inte får fira födelsedag? MJ sa ju nåt i stil med "du får hylla dina föräldrar i stället nu när du inte kan fira dig själv", minns inte exakt. Det var en födelsedagshälsning men ändå inte, pga att MJ och Wade delade samma tro.
MJ säger tydligt i klippet som ett äkta jehovas vittne, "I don't celebrate birthdays of course"
Citat:
Ursprungligen postat av
Agens56
Jag undrar hur vanligt det är med pedofiler som inte lever ut sin läggning i explicita sexuella handlingar mot barnen. MJ kan ju mycket väl tänkas ha tillhört den kategorin. Här på forumet finns det ju en del användare som uppenbarligen är pedofiler men som åtminstone enligt vad de själva säger aldrig skulle göra verklighet av sina tankar och fantasier.
Finns säkert sådana pedofiler också. Det måste vara hemskt att vara pedofil, särskilt om man inte vill vara det liksom. Det intressanta är att det inte är så att alla pedofiler är fula och kan inte få vuxen fitta, utan det finns faktiskt pedofiler som kan få tjejer men ändå springer efter små barn. Man har ju annars en stereotyp av pedofiler som samhällets bottenskrap, men riktigt så är det inte.
Jag är osäker på MJ:s sexuella läggning, men han var inte heterosexuell i alla fall, så mycket kan jag säga säkert. En omanlig böghora är vad Michael Jackson var, en riktig faggot, och dessa brukar vara rätt bra på att göra musik (kolla bara på George Michael, lol).
Intressant förresten, är att Eddie Murphy verkar ha rätt om Michael Jackson och Brooke Shields: MJ knullade inte henne. Enligt egen utsago så förlorade hon sin oskuld tillsammans med den japanska Superman, Dean Cain, när hon var 22, alltså 1987, några år efter att hon var med MJ på Grammy Awards.
Brooke Shields - Losing Virginity, Michael Jackson Relationship, Joe Jackson, Fame, Modeling:
https://www.youtube.com/watch?v=t3CvhQyCNAc
Brooke Shields on Navigating Relationship w/ Mom Teri Shields & Notorious Romances:
https://www.youtube.com/watch?v=z_35w3cv6aI
Frågan är om Brooke Shields överhuvudtaget hade sex med Michael Jackson? Hon beskrev även pappa Joe som en djävul, lol.
Citat:
Ursprungligen postat av
Agens56
Minns du sekvensen med en av morsorna då hon med tydlig bittherhet och besvikelse i rösten återberättade vad hon sagt till sin make strax efter att MJ ringt upp henne och sagt att de inte kommer att kunna träffas lika ofta i framtiden? "We've just been dumped!"

Ja precis, låter mycket misstänksamt

Har sett del två nu också, och dokumentärens trovärdighet är inte den bästa direkt. Mycket vinklad. Bland annat så nämns det inte att Wade Robson dejtade MJ:s brorsdotter och att han senare var otrogen mot henne med Britney Spears, som exempel. Återigen, hur kan man dejta ens våldtäktsmans brorsdotter? Brorsdotter är ju nästan som hans egen dotter liksom.
Det känns som att både föräldrarna och hans syster numera har skolats att säga si och så, och att det här är deras chans att få skådespela lite, fälla några tårar framför kameran osv.