2019-04-06, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavle112
Ja den var enkel, svaret stod legit i titeln, typ ”äktenskapets poltik”

Var det den med reform eller Vafan det var? Minns knappt
Citera
2019-04-06, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dijamant
Tråkigt att det verkade gå dåligt för dig! Hur mycket tid hade du att göra DTK på?
Jag minns att jag på pass 2 fick blackout och inte kunde svara på 4 frågor på rakenem visste att kan hoppa över dem och sen att DTK är enkla poäng så länge jag har mina 20 minuter där. Men har man 10-15 är de omöjligt. Fick då tid över och när man gick tillbaka till uppgifterna såg man helt plötsligt saker som man inte såg innan
Jag hade ca 20 min till båda DTK passen, men de först 5 frågorna tog bokstavligt talat över 10 minuter, så jag stressade mig igenom resten. Gissade på de 3 sista på båda provpassen men fick ändå 4/6 rätt på dem, så är ändå rätt så nöjd. Överlag skulle jag säga att DTK och NOG var himla svåra, så fick trots plugg nästan samma resultat som i höstas. Troligtvis blir normeringen lite enklare den här gången eftersom frågorna var svårare.

Framförallt är jag besviken på min prestation under pp1,något fungerade bara inte. Jag skrev 10 poäng lägre än pp4. Om pp1 hade gått lika bra som pp4 hade jag höjt mig med 0.25-0.35. Istället ser det ut som jag i bästa fall höjer mig med 0.05 alternativt får sämre än mitt förra resultat. Extremt besviken på mig själv, ett provpass förstörde hela mitt resultat.
Senast redigerad av LilleKanin 2019-04-06 kl. 19:45.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Någon som vet svaret på första frågan om texten med antologin och äktenskap osv osv? Minns fan inte frågan men något om vad texten hade för betydelse eller liknande. Om det var äktenskap och politik eller nåt annat

Citat:
Ursprungligen postat av Sorken80
Något med politiska maktstrukturer.

Exakt, skribenten berörde väl att att tack vare att äktenskap blev "könsneutrala" i Danmark så fick även kvinnor rösträtt så svaret var väl att det handlade om politiska maktstrukturer? Var ialllfall det jag svarade.

Citat:
Det är främst svenskadelen som d äldre får bättre på med tiden. Matten du lär dig under gymnasiet försvinner ingentans, utan behöver bara memoreras. Så alltså, svenskan blir bättre med tiden, o matten blir INTE sämre med tiden, så klart till rimliga åldrar, men vid 21 bör man somsagt ha gymnasiematten nånstans i bakhuvvet

Jag citerade dig och skrev exakt det, bara att du inte förstår att för majoriteten så är matten som bortblåst i samma sekund man tar av sig sin studentmössa.
Citera
Medlem
unrecognizeds avatar
Citat:
Det är främst svenskadelen som d äldre får bättre på med tiden. Matten du lär dig under gymnasiet försvinner ingentans, utan behöver bara memoreras. Så alltså, svenskan blir bättre med tiden, o matten blir INTE sämre med tiden, så klart till rimliga åldrar, men vid 21 bör man somsagt ha gymnasiematten nånstans i bakhuvvet
Förhoppningsvis växer du ifrån din naivitet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sofiaxx
Jag blev klar med båda kvanten när det var 5 minuter kvar. Ingen brist på tid alls. Det kändes så bra också

Surt kändes DTK bra med? Eller gick det dåligt pga resultatet?
Citera
2019-04-06, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sofiaxx
Samma här. DTK gick väldigt dåligt.. =/
Får hoppas på lägre normeringen, eftersom DTK var så mycket svårare. DTK var för övrigt betydligt enklare än vanligt i höstas, så den svåra DTK delen kom som en chock för mig. För min del blir det här nog mitt sista HP, ska nog söka in till ett mindre prestigefullt universitet med mina knappa 1.4 som jag skrapade ihop i höstas.
Senast redigerad av LilleKanin 2019-04-06 kl. 19:47.
Citera
2019-04-06, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unrecognized
Förhoppningsvis växer du ifrån din naivitet.

Han kommer få smaka på livet förr eller senare
Citera
2019-04-06, 19:47
Medlem
53/80 verbal
74/80 kvant
får be för snäll normering!
Citera
2019-04-06, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmallShack
53/80 verbal
74/80 kvant
får be för snäll normering!
Normeringen kan inte bli sämre än i höstas, UHR sa att de gjorde provet ovanligt enkelt den hösten. Den här gången kändes frågorna betydligt svårare, så jag tror starkt på 1-2 färre poäng för de högre resultaten. Däremot lär de lägre resultaten vara ungefär samma.
Citera
2019-04-06, 19:50
Medlem
Alltså är alla autister här eller hur fan kan alla få högre på kvant än verb?! Själv är jag raka motsatsen, spikar verbala men har tusen vägars motgångar att ens förstå hälften av kvantitativa...

Om någon dubbelgångare vill kontakta mig så finns jag här! (obs skämt)
Citera
2019-04-06, 19:52
Medlem
Jonathaan5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Latitude64
Platsen hette "Holmen" om jag minns rätt.

Skrev för första gången idag och fick KVA 58/80 och VER 51/80. Nöjd för att vara den första gången men skulle önskat 1,3, vilket jag antar att jag kan glömma?
Rätt, det var första alternativet.
Citera
2019-04-06, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Alltså är alla autister här eller hur fan kan alla få högre på kvant än verb?! Själv är jag raka motsatsen, spikar verbala men har tusen vägars motgångar att ens förstå hälften av kvantitativa...

Om någon dubbelgångare vill kontakta mig så finns jag här! (obs skämt)
Kvant delen är enklare att plugga till. Jag spenderade 80% med att plugga på kvant eftersom det är enklare att höja. Nu fungerade det inte i praktiken, men jag gjorde i alla fall ett försök
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in