2019-04-06, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Nej , då hade jag inte kunnat skriva härinne .

----

Om HD i ett uttrop sa till SD .-Gör dej av med Lena ! (...som partner...menade hon givetvis , utan att behöva döda henne...) annars tar jag ut skilsmässa !

Kan ju SD ha tagit HD henne på orden , och då gjort det som hände ....

Kan det ha varit så det gick till ?
Ang det jag har fetat:
Där har du väl alldeles fel?!
NB! Med nedanstående försöker jag INTE att outa dig! (I denna tråd finns några av de mest besynnerliga feltolkarkontona jag nånsin upplevt, så bäst att vara övertydlig, som till barn..)

Det finns absolut inget i Flashbacks regelverk som förbjuder poliser (motsv) med insyn i pågående brottsutredningar från att skriva här.
Det finns många här i tråden som öppet påstår sig ha insyn, så du vore i så fall inte den första.

OnT: Är HD den du främst misstänker för mordet på LW?
Citera
2019-04-06, 15:26
Medlem
Citat:
Ja typ JG och han som bodde i ett hus på landet ...?( Spekulation )

De kanske har en väldigt seriös uppfattning om vad som är rätt och fel i ett äktenskap ?

Men som jag nämnt tidigare ,så funderar man ju på varför SD kom att vara oskyldig i detta ?
Han blev väl inte tvingad till att vara med Lena ?? Utav just Lena ?

Den första de borde ha gått på ,(om det nu är så att de la ner tankar på detta ,vem vet ? ) är ju i första hand SD , tycker Ni inte ?

Och vad det verkar så hade ju Lena faktiskt gått vidare ,så boven i dramat kan ju inte vara hon .

Hon störde ju inte SD längre !?

Det är ju väldigt mystiskt om en kvinna som lämnat kaoset bakom sig , skall behöva gå döden till mötes pga det ?

Helt otroligt !
Ang det jag fetat:
Det vet du väl ingenting om?
Tycker du inte att det vore bra om du var lite tydligare? Att du skriver att du bara spekulerar?
Nya i tråden kan ju, om de hoppar in vid dina inlägg, tro att det du skriver är fakta.
Det är inte bra.
Eller hur?
Citera
2019-04-06, 15:42
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
En del människor anser sig ju vara förmer än alla andra på jordytan och genom att de anser sig vara smartast , gillar de att driva med allt och alla .

--------

Det finns människor som betett sig mycket mer illa än Lena ,så varför hon fick sätta livet till är så fruktansvärt orättvist.
Ca 1% utav !00 % lyckades hon med att vara fel ,är det verkligen tillräckligt för att bli dödad?

Tyvärr så läser man ju av , på de bilder som figurerat här i tråden , hur trevliga kafferaster HD och SD haft på de geoäventyr de varit på , efter att Lena mist livet , så tokigt nog , så verkar det som om de inte är ett dugg missnöjda över att hon inte finns i livet längre . Snarare nöjda.

Ledsamt att läsa av ....

Du skriver så insiktsfulla inlägg. Självklart ska ingen göras illa på grund av de begått några misstag i sitt liv. Då vore vi döda allihop idag.
Citera
2019-04-06, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Märkligt beteende av JG. Jag undrar också varför han raderade Lena ur sitt liv. Kan det verkligen bara vara för att han fick reda på hennes affär med SD?

Ja, det sägs att han var ute och cyklade nära Lenas bostadsområde. Är det inte ett märkligt sammanträffande att det sker just den kvällen Lena blir mördad?
Men det där med JGs cyklande är väl utrett och dementerat? Jag hittar inte det nu, men så minns jag det. Han tog en cache rätt sent men m bil enligt senaste uppg?
Citera
2019-04-06, 15:49
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Men det där med JGs cyklande är väl utrett och dementerat? Jag hittar inte det nu, men så minns jag det. Han tog en cache rätt sent men m bil enligt senaste uppg?

Ja, det har diskuterats förut men nu ville jag få landbandy:s syn på saken också.
Citera
2019-04-06, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Intressant. SD kommunicerade kanske helst med kvinnor. Nu vet vi inte om det som skrivits om detta är sant. Jag undrar dock om SD (i hemlighet) kommunicerade på liknande sätt med män? Detta är endast spekulation från min sida: kanske LW visste något om SD:s dragning till män och hotade att avslöja detta? Långsökt helt klart och förmodligen inte alls troligt. Orsaken till att jag tänkte så är att jag känner en man som flirtade mer än flitigt med det motsatta könet i åratal innan han berättade att han föredrog män. Han hade ”överkompenserat på alla sätt för att försöka dölja sitt verkliga jag” förklarade han. Ber om ursäkt för om fantasin skenade iväg nu...
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Så har jag också tänkt, att LW kan ha vetat något om SD (som inte har med förhållanden att göra) och rotat i det och kanske hotat med att avslöja.
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
SD:s motiv:
Oavsett vem GM är, så är det troligast ett mord i affekt. En otrolig känslostorm som GM inte kan hantera.
Sjuka människor kan få det för småsaker som går emot dom. Friska människor har alla en tröskel, men olika hög (ja, jag kommer få skit för detta, men orkar inte bråka med er om det, tänk till innan ni skriver nått. Alla kan döda, finns på nätet att söka fakta om).

I detta fall så finns beskrivningarna om SD som kontrollerande och att han ville ha LW för sig själv, motsatte sig hennes resa och allt detta. Så ja, det finns parametrar som ger näring till hans motivgrund. Men... om man tittar i tiden så har LW rest iväg med ML, AL och allt vad dom heter utan att detta triggat honom.

"Men nu går ju frun ut med skilsmässa" - Ja, och LW reste efter detta.

"Jo, men SD visste kanske att ML och AL var kompisar, men LW sagt att hon vill mer med JH?" - Så kan det vara och kanske då troligaste anledningen om det är svartsjuka motivet handlar om.

"LW kanske hotade att avslöja nått, nu när SD och HD kanske försöker hitta tillbaka till varandra" - Ja, så kan det vara. Tidpunkten talar emot detta (tycker jag och låt mig göra så!). Hon höll på med kalasförberedelser och resan. Han skulle till USA. Det fanns så mycket annat i omlopp att något avslöjande för hämnd känns malplacerat.

MEN... SD har HD att fokusera på. Tror verkligen att dom hade som målsättning att hitta tillbaka till varandra. Jag kan se motivet om SD tappar allt, både HD och LW i ett svep, men det är inte så jag tolkat att hans situation var.
Skulle HD flyttat ut direkt efter det i bilen och LW inte ville ha med han att göra, då ser jag motivbilden och den känslostorm som skulle kunna nå över tröskeln.
Därför faller den motivbilden för mig. Tiden är en läkande faktor vad gäller känslor...

Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Intressant. Hur vet du om att LW hotade med att avslöja något till HD om SD? Var har du fått denna information från?

Nu var ju din fråga ställd till postaren Tufsankatt, men hoppar in med några
länkade inlägg. Det har ju nämligen spekulerats flera gånger att mordet kan ha
att göra med något som LW hotade SD att avslöja för HD, nu när hon och SD
försökte hitta tillbaka till varandra. Här några axplock av postare som skrivit
om detta, Cloudedcrystalbeam, cleolin och EnGodTanke,
finns säkert fler inlägg förutom dessa.

Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Dagens (galnaste) spekulation vad gäller motiv:

Ponera att en man, med någon form av närmre anknytning till SD, varit (och är) mer än förtjust i SD? Dessa båda män kan ha haft (och ha) någon form av kärleksrelation. Denne man kanske blev rasande svartsjuk då det avslöjades att LW och SD (förmodligen) hade haft en affär i flertalet år och t.om. än mer hatisk och ohejdat vansinnig om han fick reda på att LW och SD kanske fortfarande var regelbundet intima?

Gissningsvis skulle SD:s (som jag fattar det) överdrivna och nästan maniska flörtande med kvinnor kunna vara en slags garanti för att ingen skulle ana hans dragning till män?

LW kanske visste om SD:s och mannens ”relation” och hotade att avslöja den för deras respektive partners?
Citera
2019-04-06, 15:57
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Nu var ju din fråga ställd till postaren Tufsankatt, men hoppar in med några
länkade inlägg. Det har ju nämligen spekulerats flera gånger att mordet kan ha
att göra med något som LW hotade SD att avslöja för HD, nu när hon och SD
försökte hitta tillbaka till varandra. Här några axplock av postare som skrivit
om detta, Cloudedcrystalbeam, cleolin och EnGodTanke,
finns säkert fler inlägg förutom dessa.

Ja, precis som när jag skrev mitt inlägg med spekulationer om att LW haft affärer med gifta män. Då fanns det också uppgifter i tråden som stödde mina spekulationer. Men ändock länkar Tufsankatt till ett av mina inlägg idag från 9 månader sedan och undrar "hur visste du att" och "varifrån har du fått infon ifrån att".

Jag svarade på Tufsankatts inlägg med samma formuleringar för att bevisa en poäng.
Inte för att jag verkligen undrade.
Citera
2019-04-06, 16:11
Medlem
Citat:
En del personer verkar vara bra på det mesta :

Verkar kunna geocaching bra ,hävert på sex ,hålla hemligheter ,mörda bra och även ta hand om liket så att inga spår finns att gå på ....en riktig superman ...

Ingen nämnd ,ingen glömd ....

tyvärr tror jag mördaren kommer gå fri ...utifrån sina kvalifikationer ...

Är det den MGM som ligger först på din lista över vilken den
tänkbara mördaren kan vara, eller skulle det - enligt dig -
kunna vara någon annan i geocaching-gänget?

Du skriver Ingen nämnd, ingen glömd - men eftersom du
verka känna till de flesta i gänget, kan det möjligtvis vara
fler än MGM som har alla dessa kvalifikationer du räknar upp?
Du behöver givetvis inte nämna någon vid namn.
Citera
2019-04-06, 16:25
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl

Skulle vara oerhört tragiskt enligt mig, om det skulle vara så -
men flera skriver ju att tyvärr kommer detta usla mord
inte att klaras upp. Som den MGM SD också har uttryckt.

Tänker du på det som diskuterades för ett tag sedan, bland annat i det här inlägget
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Senast redigerad av MrBarnaby 2019-04-06 kl. 16:38.
Citera
2019-04-06, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etthuspalandet
Har följt tråden ganska bra och kände henne ytligt. Jag hade en kontakt med henne på messinger under kvällen då hon försvann, sista som hon skrev var 22:47. Är säker på att de var hon som skrev men såg meddelandet först dagen efter.
Citat:
http://www.bilddump.se/bilder/20180621185124-81.233.101.151.jpg

Korrekt tid är 22:49, inte 22:47 som jag råka skriva tidigare

Postaren Etthuspalandet skriver att kontakten med LW var
genom Messenger. I bilddumpen, som ej fungerar, verkar de bland
annat ha pratat om en plats i Örebro som är otroligt vacker på
sommaren.

Hur kommer det sig att du landbandy undrade om Etthuspalandet
satt i sin bil och ringde till Lena och varför det skulle vara lite udda att
"han ringde mitt i alltihopa"?

Citat:
Undrar om "Etthuspålandet" satt i sin bil och ringde till Lena ? Bara en tanke som slog mig ?
För det var liksom lite udda att han ringde mitt i alltihopa .
Att det ringdes till Norgeresenärerna är ju förståeligt ...

Tänk om SD talat med en del manliga vänner om hur jobbig Lena började bli med att vilja tala om deras relation för HD ,och att han typ bad om hjälp med att få Lena att förstå dilemmat ...

Bara en tanke ,och ren spekulation ...

När det gäller oss män som hamnar i ett skarpt läge ,brukar vi ju ta familjen som första prioritet .Av trygghetsskäl oftast ,det är ju den som vi är mest vana vid ...

Så säkert fanns det några gifta män som ansåg att SD stod i ett illa läge ,just att få familjen splittrad genom Lenas vilja att berätta sanningen ...hmm ..

Citat:
Vi pratade om en plats i Örebro som är otroligt vacker på sommaren.
Citera
2019-04-06, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Tänker du på det som diskuterades för ett tag sedan, bland annat i det här inlägget
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

I hastigheten hittar jag bara inlägget från flixa81, att det
ska finnas uppgifter i tråden att SD sagt att de inte har något på
honom. Men tänkte också på inlägget som finns i din länk av
postaren 1900talet. Ser nu att postaren Sh.Holmes verkar
ha fått den uppgiften i andra hand. Så tydligen är det ej verifierat
att SD ska ha sagt så. Får därmed göra en s k pudel!

Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Vore intressant att få veta om SD har uttalat orden ”jag är oskyldig”
Enligt uppgift i tråden har han endast sagt att de inte har något på honom.
Om han nu börjar bli isolerad och folk är misstänksamma mot honom så vore det väl lättast för honom att berätta att han är oskyldig. Om han nu vet att han är det.
Citera
2019-04-06, 17:03
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena<br /> 2.[B
Nu är det ganska många som hintat saker om JG. Kan vi få någon slags systematisk överblick över saker som sticker ut kring denne person vilka kan ha koppling till fallet?[/b]

Jag är också intresserad över vad SD & JG har/hade för slags relation. På film (i en båt) uppför de sig - enligt mig - som de vore förälskade i varandra. Väldigt mycket kemi i luften...

Kommer dock inte ihåg vilken tidsepok denna film var från.

Någon mer som uppfattade det så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in