2019-04-06, 12:01
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Vet inte ,men kanske att SD fått gehör ifrån någon eller några män över att han tyckte sig bli behandlad på fel sätt ,och sen hur dessa kompisar agerade vet vi ju inte .

Familjen brukar ju stå högst för en man ,älskarinnan får ta smällen om det krisar ,så e det .

Kanske någon av hans kamrater försökte snacka med henne åtminstone ?

Sen vet jag inte vem eller vilka som mördade henne ,har ingen aning .

JG verkar ju väldigt lojal mot SD. Vad tror du om honom?
Citera
2019-04-06, 12:05
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
JG verkar ju väldigt lojal mot SD. Vad tror du om honom?

Ja den lojaliteten går nog inte av för hackor ...

Jo han var väl redigt arg på Lena enligt vad han anser om att man skall inte hava begär efter någon annans man eller fru , och eftersdom Lena inte var gift så kunde han ju inte skälla på SD om att han låg med en gift kvinna ,så på det viset kom SD fri i JG : s ögon .

MEN ! Att vara otrogen mot sin fru ,som SD var ,varför skällde inte JG ut honom på samma sätt ? Kan han ha lovat JG att sluta ligga med Lena ,och därför ansåg både SD och JG att det var Lenas fel att HON inte slutade med att vilja lägga ner det hela ?

Jaa du , JG är en gåta !?

Var inte han ute och cyklade den där kvällen då Lena blev dödad ?

Undrar vad som gjorde att SD och JG helt plötsligt avskrev Lena som både facebook-vän , geocach-vän och vän i verkliga livet ?
Den direkta orsaken till det ?

En annan sak som är konstigt ,är att ,varför sms:ar SD till Lena på mordnatten om att hon inte bör resa med Norgegänget ,där hon är redigt förtjust i en viss man ?
Det hade ju varit perfekt för SD att hon blivit kär i en helt ny man ,för då skulle ju hans familj slippa henne i sina liv ,eller hur ?
Och han hade sluppit henne på alla vis , och hon hade sluppit blivit mördad ......
Senast redigerad av landbandy 2019-04-06 kl. 12:22.
Citera
2019-04-06, 12:17
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Personligen tror jag att det borde vara ganska svårt att avgöra kön i mörkret när man swishar förbi i 100 km/h. Om t.ex. personen hade mössa/keps.
Visst kan man fantisera om mössa och keps men det finns vad jag minns ingen info om det.

Citat:
Nej men det går inte utesluta att det var en kvinna även om bärgaren tyckte sig se en man, eller vad tror du?
Man kan likaväl fantisera om slöja och burka om man nu tror att det var en kvinna.

Fast det blir väldigt tramsigt med alla fantasier...
Citera
2019-04-06, 12:21
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Jo han var väl redigt arg på Lena enligt vad han anser om att man skall inte hava begär efter någon annans man eller fru , och eftersdom Lena inte var gift så kunde han ju inte skälla på SD om att han låg med en gift kvinna ,så på det viset kom SD fri i JG : s ögon .

MEN ! Att vara otrogen mot sin fru ,som SD var ,varför skällde inte JG ut honom på samma sätt ?

Undrar vad som gjorde att SD och JG helt plötsligt avskrev Lena som både facebook-vän , geocach-vän och vän i verkliga livet ?

Märkligt beteende av JG. Jag undrar också varför han raderade Lena ur sitt liv. Kan det verkligen bara vara för att han fick reda på hennes affär med SD?

Ja, det sägs att han var ute och cyklade nära Lenas bostadsområde. Är det inte ett märkligt sammanträffande att det sker just den kvällen Lena blir mördad?
Citera
2019-04-06, 12:26
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Märkligt beteende av JG. Jag undrar också varför han raderade Lena ur sitt liv. Kan det verkligen bara vara för att han fick reda på hennes affär med SD?

Ja, det sägs att han var ute och cyklade nära Lenas bostadsområde. Är det inte ett märkligt sammanträffande att det sker just den kvällen Lena blir mördad?

Jo det klart .

Det som gör mig så bitter är att ,Lena var ju på väg ut ur all denna kaos ,och nykär i en ny man ,så varför bråka med henne då ?

Alla dessa män som ansåg henne var fel !!

Hon hade ju börjat på ett nytt liv som var helt i stil med vad som är okej enligt både kristna värderingar och ateister , så var låg problemet ,egentligen ?

Den ena är ute och cyklar , och den andra sms:ar massa saker om att hon minsann inte ska åka iväg på nya äventyr !?

Den som är mest fel i det här ,orkar jag inte ens nämna vid namn , vid det här laget ...
Citera
2019-04-06, 12:29
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Visst kan man fantisera om mössa och keps men det finns vad jag minns ingen info om det.

Man kan likaväl fantisera om slöja och burka om man nu tror att det var en kvinna.

Fast det blir väldigt tramsigt med alla fantasier...

Det är ju synd att du tycker det. "Fantasier" är vad som för mordutredningar framåt.
Det finns utredare i ett team som gör bara just detta för att kunna lösa ett brott/mord.

Får hoppas att den svenska polisen inte tänker som dig. Då är det förståeligt att Lenas fall fortfarande är ouppklarat.
Citera
2019-04-06, 12:30
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

MEN ! Att vara otrogen mot sin fru ,som SD var ,varför skällde inte JG ut honom på samma sätt ? Kan han ha lovat JG att sluta ligga med Lena ,och därför ansåg både SD och JG att det var Lenas fel att HON inte slutade med att vilja lägga ner det hela ?

En annan sak som är konstigt ,är att ,varför sms:ar SD till Lena på mordnatten om att hon inte bör resa med Norgegänget ,där hon är redigt förtjust i en viss man ?
Det hade ju varit perfekt för SD att hon blivit kär i en helt ny man ,för då skulle ju hans familj slippa henne i sina liv ,eller hur ?
Och han hade sluppit henne på alla vis , och hon hade sluppit blivit mördad ......

Det var väl antagligen pga polisanmälan
om misshandel som de avskrev henne
som vän?
Citera
2019-04-06, 12:34
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

Och precis efter att han har gått hennes
WIG ”Lyssna till livet”.
Citera
2019-04-06, 12:37
Medlem
Honan6s avatar
Fakta:
326 dagar sen Lena mördades.

Spekulation:
16 dagar till åtalshäktning av en eller flera misstänkta?
Citera
2019-04-06, 12:40
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Och precis efter att han har gått hennes
WIG ”Lyssna till livet”.

Hade inte HD också cachat något som har med Lena att göra strax innan mordet?
Citera
2019-04-06, 12:55
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Hade inte HD också cachat något som har med Lena att göra strax innan mordet?

Jo, hon har reggat Wig:en som loggad den 8 maj.
Det kan ju vara så att alla GC:are hade bråttom med att bli klara med Touren, men visst reagerar jag lite på hennes loggtext om livet. Fast, hon hade nog en del att tänka på - nyseparerad, nyflyttad och möjligen ansatt av karln hon ville skiljas från?
**

"Systerhax

Premium Member

8218

Found it

5/8/2018

Solen skiner ute och jag vill ut. Tar en cykeltur hit och tar mig runt. Det finns GOTT om tid för reflektion och många tankar hinner passera i min hjärna. Tänk hur annorlunda livet hade kunnat vara med andra förutsättningar. TFTC"

Citera
2019-04-06, 13:24
Medlem
Citat:
Jo det ligger någonting i det ,särskilt om det kom som en information hemma på en fika hos Lena efter alla dessa år ,det var nog inte precis det HD hade väntat sig att få höra under en fika.....

Tala är silver och tiga är guld ,den som ingenting vet ,mår ej heller dåligt utav det ,de ordspråken håller i alla väder , verkar det som ...så Lenas sanningsuttalande kostade henne alltså livet ...ja fy tusan ....
Det jag fetat innebär att du anser dig veta vad som var orsak till att LW blev mördad.
Har du insyn i utredningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in