Citat:
Så. Det blir ”circumstantial evidence” för mig. Och det gör att hur mycket bevis som än framläggs i den här tråden - och alla X-files inlägg har gjort intryck på mig, jag ser mer och mer hur många runt Michael som hade intresse av att ljuga om honom för pengar - kvarstår att jag, pga bilderna i böcker Michael hade, inte helt kan frånkänna Michael att ha någon form av sexuellt intresse för pojkars kroppar. Och för mig gör det även att det blir problematiskt att Michael sov långa perioder ensam med olika pojkar i samma ålder och med samma utseende som de i böckerna.
Men det finns inga ”smoking gun”-bevis. Och jag är numera, efter allt som framkommit i tråden, beredd att acceptera att Michael var omgiven av giriga lögnare. Kan tillochmed tänka mig att Blanca Francia flyttade böckerna från biblioteket till skåpet i sovrummet, hon hade nyckeln enligt polisförhöret.
Men jag tycker inte att det skulle vara konstigt om man ansåg att detta var circumstantial bevis som talar för delar av Safechucks och Robsons historier i Neverland. Det var det jag ville säga om detta.
Så. Det blir ”circumstantial evidence” för mig. Och det gör att hur mycket bevis som än framläggs i den här tråden - och alla X-files inlägg har gjort intryck på mig, jag ser mer och mer hur många runt Michael som hade intresse av att ljuga om honom för pengar - kvarstår att jag, pga bilderna i böcker Michael hade, inte helt kan frånkänna Michael att ha någon form av sexuellt intresse för pojkars kroppar. Och för mig gör det även att det blir problematiskt att Michael sov långa perioder ensam med olika pojkar i samma ålder och med samma utseende som de i böckerna.
Men det finns inga ”smoking gun”-bevis. Och jag är numera, efter allt som framkommit i tråden, beredd att acceptera att Michael var omgiven av giriga lögnare. Kan tillochmed tänka mig att Blanca Francia flyttade böckerna från biblioteket till skåpet i sovrummet, hon hade nyckeln enligt polisförhöret.
Men jag tycker inte att det skulle vara konstigt om man ansåg att detta var circumstantial bevis som talar för delar av Safechucks och Robsons historier i Neverland. Det var det jag ville säga om detta.
Det glädjer mig att du har insett - delvis genom mina inlägg - att MJ har haft många giriga och oärliga personer runt sig. Fanns ingen av de ex-anställda jag har länkat till som haft rent mjöl i påsen, snarare tvärtom. Hur de har stulit från MJ, blivit sparkade och sedan gått ut och sagt de har sett något, för att sedan ta tillbaka sina påståenden i förhör bland annat.
Som både Maculay Culkin, TJ Jackson och Nicole Richie har sagt gällande övernattningar mm.
"CULKIN: The thing is with that whole thing, oh, you slept in the same bedroom as him. It's like, I don't think you understand, Michael Jackson's bedroom is two stories and it has like three bathrooms and this and that. So, when I slept in his bedroom, yes, but you understand the whole scenario. And the thing is with Michael he's not good as explaining himself and he never really has been, because he's not a very social person. You're talking about someone who has been sheltered and sheltering himself also for the last like 30 years. And so, he's not very good at communicating to people and not good at conveying what he's actually trying to say to you. So, when he says something like that people -- he doesn't quite understand why people react the way that they do".
"TJ JACKSON: Macaulay Culkin said it best: "Michael was never good at explaining himself." It’s one of the hardest things I’ve watched because I know what my uncle meant. It’s so frustrating to me because it’s harmless. I would participate in these fun sleepovers or watch movies like The Exorcist on his bed with my brothers and stuff like that. The problem with Michael is that he always made it sound worse than it was. Even at Hayvenhurst, there was no couch so we would chill and watch movies on his bed. I think what ends up happening is people hear the word "bed" and they think it’s sexual. It's like "share a bed" turned into "sleep with children." It’s not the case at all.
NICOLE RICHIE: “You know, a group of us would all sleep in the same room. It was like, absolutely nothing more than just…an adult kind of wanting to be a kid again. Just, you know, enjoying the company of children. I grew up with him. I have spent many evenings there and many days there. That absolutely nothing went on.”
Senast redigerad av Xfiles 2019-04-05 kl. 22:33.
Senast redigerad av Xfiles 2019-04-05 kl. 22:33.
Där fick jag verkligen pedofilvibbar och det är helt sinnessjukt vilken besatthet MJ hade av unga pojkar. Seriöst, varför bryr sig en vuxen man i 30 års åldern så mycket om en liten barnrumpa? Normala män tänker liksom på att knulla stortuttade sexiga kvinnor, och vi är helt ointresserade av barn. Det är svårt att dra någon annan slutsats än pedofil när man ser det klippet.