2019-04-06, 11:30
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jo det har du rätt i ..."i mörkret är alla katter grå " , så ingen vet med säkerhet , antar jag ...bara bärgar'n som vet ,det han såg ...

Jag undrar varför de inte eftersökt mer vittnen från motorvägen. Hade fler gett liknande signalement hade det varit mer tillförlitligt.
Citera
2019-04-06, 11:31
Medlem
landbandys avatar
En del personer verkar vara bra på det mesta :

Verkar kunna geocaching bra ,hävert på sex ,hålla hemligheter ,mörda bra och även ta hand om liket så att inga spår finns att gå på ....en riktig superman ...

Ingen nämnd ,ingen glömd ....

tyvärr tror jag mördaren kommer gå fri ...utifrån sina kvalifikationer ...
Citera
2019-04-06, 11:33
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Varför ska du dra in mig i ditt svar till Tufsan?

Det behövs inte spekuleras särskilt mycket om SD:s personlighet. Hans egna GC-loggningar bekräftar att han inte är som gemene man. Han har en tydlig distans till situationen som misstänkt för mord och dessutom verkar han njuta av att ge direkta passningar till tråden - ett märkligt och iskallt beteende, enligt min uppfattning.

Om du är psykolog, som du här i tråden har utgett dig för att vara, så tycker jag det är konstigt att du tycks missa de talande budskapen från SD.

Det är just på grund av mitt yrke som jag vet att man inte kan avgöra någons personlighet från GC-loggar.
Citera
2019-04-06, 11:35
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det lilla ordet "det" syftar här på vad skribenten Draifos hade postat där h*n skrev bl a detta:

<Kyrkans eventuella inblandning i själva brottet var det väl polisen som intresserade sig för, men enligt spaningsledaren Mikael Nyqvist har man inte hittat några spår som leder dit.>

Men kontot hoppsann har, som så ofta, helt fel när h*n påstår att det "om och om igen" tas upp i tråden, det där med kyrkan.
Det som då och då tagits upp, det är om det skulle kunna vara en religiös, förvirrad fanatiker som utfört mordet. Nån ofta förekommande diskussion om kyrkans/församlingens roll har alltså INTE förekommit!

Så varför lämnar kontot hoppsann felaktig information i tråden?
Det undrar jag.

Undrar om "Etthuspålandet" satt i sin bil och ringde till Lena ? Bara en tanke som slog mig ?
För det var liksom lite udda att han ringde mitt i alltihopa .
Att det ringdes till Norgeresenärerna är ju förståeligt ...

Tänk om SD talat med en del manliga vänner om hur jobbig Lena började bli med att vilja tala om deras relation för HD ,och att han typ bad om hjälp med att få Lena att förstå dilemmat ...

Bara en tanke ,och ren spekulation ...

När det gäller oss män som hamnar i ett skarpt läge ,brukar vi ju ta familjen som första prioritet .Av trygghetsskäl oftast ,det är ju den som vi är mest vana vid ...

Så säkert fanns det några gifta män som ansåg att SD stod i ett illa läge ,just att få familjen splittrad genom Lenas vilja att berätta sanningen ...hmm ..
Senast redigerad av landbandy 2019-04-06 kl. 11:41.
Citera
2019-04-06, 11:39
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Undrar om "Etthuspålandet" satt i sin bil och ringde till Lena ? Bara en tanke som slog mig ?
För det var liksom lite udda att han ringde mitt i alltihopa .
Att det ringdes till Norgeresenärerna är ju förståeligt ...

Tänk om SD talat med en del manliga vänner om hur jobbig Lena började bli med att vilja tala om deras relation för HD ,och att han typ bad om hjälp med att få Lena att förstå dilemmat ...

Bara en tanke ,och ren spekulation ...

Ringde de? Jag trodde det var skriftliga meddelanden?
Citera
2019-04-06, 11:42
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ringde de? Jag trodde det var skriftliga meddelanden?

Förlåt ,har ingen aning faktiskt ,så sorry ,dumt av mig .

Tror att Lena inte insåg att när det bor människor så nära varandra som de gjorde så funkar det inte i verkligheten att en älskarinna ,helt plötsligt vill bli ny livspartner med en gift man .

Just därför att familjer som hållit ihop i många år ,har medlemmar som inte skulle stå ut med den konstellationen .

För mycket sårade känslor och för mycket underliga uppbrott för familjerna ,för att orka tas emot känslomässigt utav alla familjemedlemmar . Skulle blivit som något slags kollektiv ,där alla legat med varandras fruar osv. Inte bra alls ...

Så vad Lena var ute efter , förstår jag inte riktigt .

Det var dömt att misslyckas .

Hon skulle istället ha lämnat älskarinneäventyret åt sitt öde , och gått vidare .
Senast redigerad av landbandy 2019-04-06 kl. 11:49.
Citera
2019-04-06, 11:47
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Förlåt ,har ingen aning faktiskt ,så sorry ,dumt av mig .

Det kan ju ha varit telefonsamtal också, ingen av oss vet exakt. Så du tror att det kan ha varit flera män som planerat detta?
Citera
2019-04-06, 11:50
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Det är just på grund av mitt yrke som jag vet att man inte kan avgöra någons personlighet från GC-loggar.

Håller med om att skenbara GC-loggningar inte avgör eller visar hans personlighet, men sammantagen fakta ger ledtrådar om att den misstänkte är synnerligen ovanligt iskall i situationen som misstänkt. Han visar tydligt att han går och gör som han vill.

Jag kan inte bedöma hans personlighet, men jag och flera har ägnat tid åt spekulationer - inte så konstigt med tanke på att han inte är avförd som misstänkt.
Citera
2019-04-06, 11:52
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Det kan ju ha varit telefonsamtal också, ingen av oss vet exakt. Så du tror att det kan ha varit flera män som planerat detta?

Vet inte ,men kanske att SD fått gehör ifrån någon eller några män över att han tyckte sig bli behandlad på fel sätt ,och sen hur dessa kompisar agerade vet vi ju inte .

Familjen brukar ju stå högst för en man ,älskarinnan får ta smällen om det krisar ,så e det .

Kanske någon av hans kamrater försökte snacka med henne åtminstone ?

Sen vet jag inte vem eller vilka som mördade henne ,har ingen aning .
Citera
2019-04-06, 11:56
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ja då var det säkert en utav de där dussin gifta kvinnorna ...?

Ja det är tur att inte alla gifta kvinnor som blir försmådda ,springer iväg och mördar sina mäns älskarinnor ,skulle bli aningens fullt bakom bullerplanken då ....suck ...

Tror faktiskt en bilbärgare har öga för vad som befinner sig på vägarna ,tror du inte ?

Eller så skulle män lära sig att inte vara
otrogna?
Och kvinnor skulle kanske lära sig att
låta bli upptagna män?

Om mördaren hade keps och hoodie
så kan det ha varit svårt att se.
HD t.ex. ser ganska maskulin ut.
Senast redigerad av gloriouslife 2019-04-06 kl. 11:58.
Citera
2019-04-06, 11:59
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Håller med om att skenbara GC-loggningar inte avgör eller visar hans personlighet, men sammantagen fakta ger ledtrådar om att den misstänkte är synnerligen ovanligt iskall i situationen som misstänkt. Han visar tydligt att han går och gör som han vill.

Jag kan inte bedöma hans personlighet, men jag och flera har ägnat tid åt spekulationer - inte så konstigt med tanke på att han inte är avförd som misstänkt.

Ja precis, vi spekulerar ju mer eller mindre allihop. Det var min poäng till Tufsankatt.
Citera
2019-04-06, 12:00
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Eller så skulle män lära sig att inte vara
otrogna?
Om mördaren hade keps och hoodie
så kan det ha varit svårt att se.
HD t.ex. ser ganska maskulin ut.

Jo det klart ,bästa och lyckligaste scenariot . Ingen sårad och ingen tappar självförtroendet att inte duga till. Förutom en del män som anser sig ha rätt till att erövra ,deras självförtroende ligger då antagligen i botten .
Men varför inte bli en Bachelor då ? Det är ju alla mäns rätt att vara , om de gillar att Erövra ...

Ja keps och hoodie är alla tjuvars och brottslingars bästa vän .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in