2018-06-21, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Konstigt att du tar till orda först nu, om du följt tråden. Det har ju spekulerats om vilka som hade kontakt med Lena. Och du påstår NU FÖRST att du hade det KVÄLLEN FÖRE. Sorry. Tror att du är ett troll. Att påstå att man kände Lena ytligt har blivit vanligt i tråden. Inga viktiga uppgifter framkommer. Men det där borde du registrerat dej tidigare och delgett tråden, om det vore sant.

Hen har redan varit i kontakt med polisen tidigt. Det är Prio1 jmfrt med tråden.
Citera
2018-06-21, 18:49
Medlem
Citat:
Konstigt att du tar till orda först nu, om du följt tråden. Det har ju spekulerats om vilka som hade kontakt med Lena. Och du påstår NU FÖRST att du hade det KVÄLLEN FÖRE. Sorry. Tror att du är ett troll. Att påstå att man kände Lena ytligt har blivit vanligt i tråden. Inga viktiga uppgifter framkommer. Men det där borde du registrerat dej tidigare och delgett tråden, om det vore sant.
Du får ta min information som du vill. Jag har haft som anledning till att inte kommentera tidigare ifall polisen vill höra efter mer information. Då jag samtalade med polisen fick jag uppge mina personuppgifter inkl. personnummer. Sedan hade jag tänkt att skriva för ett par dagar sedan men tyvärr så tillåter inte flashback för att registrera sig direkt utan måste vänta ett par dagar. Begär inte att min information ska tas på allvar här men har tillräckliga bevis på min Messenger ifall de underlättar för de som får betalt för att utreda saker. Jag är kanske inte den sista som fått något från henne men är åtminstone en för mig säker tidpunkt.
Citera
2018-06-21, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etthuspalandet
Du får ta min information som du vill. Jag har haft som anledning till att inte kommentera tidigare ifall polisen vill höra efter mer information. Då jag samtalade med polisen fick jag uppge mina personuppgifter inkl. personnummer. Sedan hade jag tänkt att skriva för ett par dagar sedan men tyvärr så tillåter inte flashback för att registrera sig direkt utan måste vänta ett par dagar. Begär inte att min information ska tas på allvar här men har tillräckliga bevis på min Messenger ifall de underlättar för de som får betalt för att utreda saker. Jag är kanske inte den sista som fått något från henne men är åtminstone en för mig säker tidpunkt.

Tack för värdefull information!
Citera
2018-06-21, 18:57
Medlem
Citat:
http://www.bilddump.se/bilder/20180621185124-81.233.101.151.jpg

Korrekt tid är 22:49, inte 22:47 som jag råka skriva tidigare
Senast redigerad av Etthuspalandet 2018-06-21 kl. 18:58. Anledning: Korrigering av tidpunkt
Citera
2018-06-21, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Nej, jag har ingen insyn i utredningen.
Känner bara starka misstankar mot den misstänkte och sedan att han vill lämna alternativa gärningsmän låter helskumt.
Det stod i tråden att kriminaltekniker varit på plats i den misstänktes bostad idag.
Det är något i den misstänktes beteende som är skumt och hade han varit oskyldig så kunde han ju sagt det till polisen istället förnekar han brott.

Nej, han ville inte nämna alternativa gärningsmän. Detta är ingenting som har stått i media. Han hade teorier enligt sin försvarsadvokat. Det behöver inte innefatta namn på GM utan kan handla om att han vet något om LWs liv enbart. Vi bör inte skapa trådsanningar.

Gällande ordvalet "förnekar brott" så är väl det en juridisk term som används? Med det menar man väl att man är oskyldig?
Senast redigerad av Schazz 2018-06-21 kl. 19:13. Anledning: Felstavning
Citera
2018-06-21, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Så tolkar inte jag det, dom skriver:

Antar att sammanfattningen ligger på låsta sidor så inget att länka.

Det stämmer att tidslinjen ligger bakom betalvägg. Jag har fönstret öppet så jag kan verifiera.
Citera
2018-06-21, 19:27
Medlem
Citat:

Vad menas med ”där uppe”?
Citera
2018-06-21, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duracella
Vad menas med ”där uppe”?
Vi pratade om en plats i Örebro som är otroligt vacker på sommaren.
Citera
2018-06-21, 19:35
Medlem
flixa81s avatar
Citat:

Tror dig! Bry dig inte om folk i tråden som ifrågasätter uppgifter.
Citera
2018-06-21, 19:40
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:

Hej och TACK för att du delar med dig! Ledsen att du blev påhoppad och misstrodd direkt, hoppas det inte avskräcker vare sig dig eller andra med insyn från att vilja berätta. Uppskattar infon och tycker absolut den bidrar.

Beklagar sorgen.
Citera
2018-06-21, 19:43
Medlem
Har för mig att det stått lite olika tidsangivelser i tidningarna,
tidningen Dagen skriver: 14 maj kl. 23.00, denna tidpunkt är
den sista gång någon har kontakt med Lena W.
Se länk nedan.

http://www.dagen.se/nyheter/1.1146681

Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Vad får ni 23.30 ifrån? 23 är den tid polisen gått ut med.

Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Okej! Låter som att dom syftar på sista livstecknet som i vittnesuppgifterna om skrik. Tvivlar på att polisen med 23 menar 23.30, och jag tror heller inte att dom skulle gå ut offentligt med en annan tid än den som gäller. Kan du länka till NA:s sammanfattning tro?

Citat:
23:30 är den tid NA anger i sina sammanfattningar. Behöver iofs inte stämma.
Citera
2018-06-21, 19:50
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Varför råddar dom då vidare i SD:s bostad så här långt efter mordet, om de har en annan misstänkt?

De sa ju att de jobbar brett. Självklart prövar de olika vägar och alternativ. Gissar att de inte hittat tillräckligt med fällande bevis hos SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in