Citat:
Ursprungligen postat av
hoppsann
Visst är det konstigt men den vanligaste orsaken till att kvinnor blir mördade av sin partner eller före detta partner är att de har lämnat eller är på väg att lämna förhållandet/äktenskapet. Det är en av orsakerna till att SD i mina ögon är så starkt misstänkt.
SD kanske var lika arg på HD som också lämnade honom men hade han siktat på henne istället så hade han fått det jobbigt med att ensam ta hand om barnen och det verkar han inte vilja göra alltför ofta.
Jo det klart . En sak som vi ej får glömma är ju att förklara för sina barn att Lena störde bara mammas och pappas liv ihop ,det är ju enkelt att göra om ifall de undrade över Lenas död ,
men att sitta och förklara för barnen att mamma dödades pga att jag blev arg ,är ju inte något en pappa helst vill göra ,så där gick gränsen . Men det här är så konstigt alltihop ,att en person vill döda folk runt omkring sig pga att den blir ilsken ,så man blir ju mörkrädd för mindre .
Men eftersom SD suttit i bilen och knogat Lena just för att han inte ville ha relation längre ,så blir man ju undrandes över hur han agerar ibland ?
Eller var det så att han helt klart ville ENBART ha SEX och inget annat ,varken bullfest eller liv med Lena ,medans hon suktade efter det ? Och när hon inte ville inse det , då blev det knogarna ?
Men då måste det ju ha slagit helt slint då han insåg att han tackat nej till mer ingående relation ,och enbart ville ha sex , och märker att Lena funderat på detta och insett "torkan" i detta ...
..och utifrån detta börjat se sig om efter en ny kärlek .Med sex som extra krydda ...Typ början på att få både och ; kärlek + sex och ett HELT liv med någon .
Då åker ju chanserna för SD att få det han enbart ville ha , men att mörda Lena för att hon valde ett annat liv ? E det okej ????
Sen blir man aningens trött på att en man som är gift ,har väl ingen som helst anledning eller rätt till att diskutera eller ifrågasätta en singelkvinnans liv ?
Som sagt ,om mannen är gift så är det väl bättre att han
ifrågasätter sitt eget liv , vad som får göras eller inte får göras inom ett "normalt" äktenskap ?
En gift man har ju valt att vara i ett äktenskap ,så vad Lena tog sig för (singel som hon var ), var ju helt upp till henne , eller hur !?
Men det var ju självklart mycket bättre att hon sökte efter en ny vettig relation ,där ingen gift man var inblandad . Särskilt för att den gifte mannen skulle slippa vara rädd för skitsnack .
Sen kan jag iofs förstå ilskan och bedrövelsen som HD kände i bl.a att få reda på vad Lena och SD hållit på med i många år + att Lena ansåg att hennes cach-loggor som SysterHax inte gällde helt plötsligt på vissa ställen ,(tror att Lena raderade dem , om jag inte missminner mig ?) , allt detta gjorde nog HD riktigt , riktigt ledsen .