2019-04-06, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Undrar om "Etthuspålandet" satt i sin bil och ringde till Lena ? Bara en tanke som slog mig ?
För det var liksom lite udda att han ringde mitt i alltihopa .
Att det ringdes till Norgeresenärerna är ju förståeligt ...

Tänk om SD talat med en del manliga vänner om hur jobbig Lena började bli med att vilja tala om deras relation för HD ,och att han typ bad om hjälp med att få Lena att förstå dilemmat ...

Bara en tanke ,och ren spekulation ...

När det gäller oss män som hamnar i ett skarpt läge ,brukar vi ju ta familjen som första prioritet .Av trygghetsskäl oftast ,det är ju den som vi är mest vana vid ...

Så säkert fanns det några gifta män som ansåg att SD stod i ett illa läge ,just att få familjen splittrad genom Lenas vilja att berätta sanningen ...hmm ..
Nu var det iofs en replik till hoppsann, kontot som hukar när det blir ansatt för att det lämnar oriktiga uppgifter, som du citerade, men jag är förstås intresserad av vad du menar med det jag fetat.
Vilka är dessa gifta män tänker du?
Citera
2019-04-06, 13:42
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det jag fetat innebär att du anser dig veta vad som var orsak till att LW blev mördad.
Har du insyn i utredningen?

Nej , då hade jag inte kunnat skriva härinne .

----

Om HD i ett uttrop sa till SD .-Gör dej av med Lena ! (...som partner...menade hon givetvis , utan att behöva döda henne...) annars tar jag ut skilsmässa !

Kan ju SD ha tagit HD henne på orden , och då gjort det som hände ....

Kan det ha varit så det gick till ?
Citera
2019-04-06, 13:47
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Nu var det iofs en replik till hoppsann, kontot som hukar när det blir ansatt för att det lämnar oriktiga uppgifter, som du citerade, men jag är förstås intresserad av vad du menar med det jag fetat.
Vilka är dessa gifta män tänker du?

Ja typ JG och han som bodde i ett hus på landet ...?( Spekulation )

De kanske har en väldigt seriös uppfattning om vad som är rätt och fel i ett äktenskap ?

Men som jag nämnt tidigare ,så funderar man ju på varför SD kom att vara oskyldig i detta ?
Han blev väl inte tvingad till att vara med Lena ?? Utav just Lena ?

Den första de borde ha gått på ,(om det nu är så att de la ner tankar på detta ,vem vet ? ) är ju i första hand SD , tycker Ni inte ?

Och vad det verkar så hade ju Lena faktiskt gått vidare ,så boven i dramat kan ju inte vara hon .

Hon störde ju inte SD längre !?

Det är ju väldigt mystiskt om en kvinna som lämnat kaoset bakom sig , skall behöva gå döden till mötes pga det ?

Helt otroligt !
Senast redigerad av landbandy 2019-04-06 kl. 13:54.
Citera
2019-04-06, 13:53
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är just på grund av mitt yrke som jag vet att man inte kan avgöra någons personlighet från GC-loggar.

Vad anser du om att MGM via sitt GC-konto driver med trådläsare och ger budskap när hans forna älskarinna är mördad och han är misstänkt för mordet?
Varför tror du att han beter sig på det sättet?
Citera
2019-04-06, 13:57
Medlem
landbandys avatar
En del människor anser sig ju vara förmer än alla andra på jordytan och genom att de anser sig vara smartast , gillar de att driva med allt och alla .

--------

Det finns människor som betett sig mycket mer illa än Lena ,så varför hon fick sätta livet till är så fruktansvärt orättvist.
Ca 1% utav !00 % lyckades hon med att vara fel ,är det verkligen tillräckligt för att bli dödad?

Tyvärr så läser man ju av , på de bilder som figurerat här i tråden , hur trevliga kafferaster HD och SD haft på de geoäventyr de varit på , efter att Lena mist livet , så tokigt nog , så verkar det som om de inte är ett dugg missnöjda över att hon inte finns i livet längre . Snarare nöjda.

Ledsamt att läsa av ....
Senast redigerad av landbandy 2019-04-06 kl. 14:08.
Citera
2019-04-06, 14:04
Medlem
Philomenas avatar
Frågor:
1. Har vi någonsin fått någon bättre belysning på HDs inställning till affären mellan SD och LW?

Tråden igenom så har det väl postats motsägelsefulla uppgifter om detta, alternativt att HD ändrat åsikt? Enligt vissa var hon tidigt medveten om att han hade en affär med en annan kvinna sedan länge och hon var då nöjd och i det närmaste lättad av det. Enligt andra ska hon ha ställt ultimatum om kontaktförbud och man kan kanske se separationen och skilsmässoansökan då i ljuset av att detta inte hölls. Båda sakerna kan ju vara möjliga att förena om hon haft anledning att ändra sig men kan även upplevas som dubbla budskap. Vad stämmer? Stämmer både och?

Menar att detta är relevant för att också få någon insikt i vad LW gick in i. Gick hon in i en affär med en man hon trodde snart skulle vara singel och t o m var okejad från frun i ett dött äktenskap som båda gett upp? Eller gick hon in och var otrogen med en en man bakom ryggen på hans stackars fru som ännu ville hålla ihop? Ska man tro det vi hört om JGs reaktion så låter detta sista mer troligt. Vad stämmer här?

Sedan angående HD: vi har väl aldrig fått klart om hushistorien och hur den kom tråden till livs som en slags sanning, inte heller verkar det som hennes hus varit avspärrat (om man ska tro tråden) trots att det var det närmaste både LWs och brottsplatsen och att hon hade både eget motiv och stod nära polisens MGM som mycket möjligt kunnat ha nyckel till bostaden i o m gemensamma barn). Det blev heller aldrig klart vad som stämde kring ledigheterna och resan. Om det nu spelar någon roll.

2. Nu är det ganska många som hintat saker om JG. Kan vi få någon slags systematisk överblick över saker som sticker ut kring denne person vilka kan ha koppling till fallet?

Jag var aldrig ett fan av JMs postande i tråden sett till hens märkligheter i andra trådar och mästrande tonfall, men det är intressant att frågetecknen kring JG verkar förena väldigt många av skribenterna i tråden oavsett vad man i övrigt gör för ställningstagande kring MGM.

JG cyklade samma kväll runt i området. Det har varit mycket prat om cykelvittnen. Man har krattat nära en cykelväg. JG tog en livsfilosofisk s k WIG som LW gjort just innan mordet vilket i sig inte behöver betyda något men ändå kan funderas över. JG bröt abrupt vänskapen med LW och enligt Holmes pga sympatier främst för HD, men verkade inte döma sin vän SD för brutna äktenskapslöften. JG uppmanade LWs geocachingkompisar att inte söka efter henne utan lämna allt åt Missing People. Dessa gick aldrig ut och sökte henne. Enligt uppgift i tråden (stämmer?) ska JG själv vara någon slags ledare för Missing People där? Kan någon bekräfta det?
Citera
2019-04-06, 14:06
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Det är ju väldigt mystiskt om en kvinna som lämnat kaoset bakom sig , skall behöva gå döden till mötes pga det ?

Helt otroligt !

Visst är det konstigt men den vanligaste orsaken till att kvinnor blir mördade av sin partner eller före detta partner är att de har lämnat eller är på väg att lämna förhållandet/äktenskapet. Det är en av orsakerna till att SD i mina ögon är så starkt misstänkt.

SD kanske var lika arg på HD som också lämnade honom men hade han siktat på henne istället så hade han fått det jobbigt med att ensam ta hand om barnen och det verkar han inte vilja göra alltför ofta.
Citera
2019-04-06, 14:19
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Visst är det konstigt men den vanligaste orsaken till att kvinnor blir mördade av sin partner eller före detta partner är att de har lämnat eller är på väg att lämna förhållandet/äktenskapet. Det är en av orsakerna till att SD i mina ögon är så starkt misstänkt.

SD kanske var lika arg på HD som också lämnade honom men hade han siktat på henne istället så hade han fått det jobbigt med att ensam ta hand om barnen och det verkar han inte vilja göra alltför ofta.

Jo det klart . En sak som vi ej får glömma är ju att förklara för sina barn att Lena störde bara mammas och pappas liv ihop ,det är ju enkelt att göra om ifall de undrade över Lenas död ,

men att sitta och förklara för barnen att mamma dödades pga att jag blev arg ,är ju inte något en pappa helst vill göra ,så där gick gränsen . Men det här är så konstigt alltihop ,att en person vill döda folk runt omkring sig pga att den blir ilsken ,så man blir ju mörkrädd för mindre .

Men eftersom SD suttit i bilen och knogat Lena just för att han inte ville ha relation längre ,så blir man ju undrandes över hur han agerar ibland ?

Eller var det så att han helt klart ville ENBART ha SEX och inget annat ,varken bullfest eller liv med Lena ,medans hon suktade efter det ? Och när hon inte ville inse det , då blev det knogarna ?

Men då måste det ju ha slagit helt slint då han insåg att han tackat nej till mer ingående relation ,och enbart ville ha sex , och märker att Lena funderat på detta och insett "torkan" i detta ...

..och utifrån detta börjat se sig om efter en ny kärlek .Med sex som extra krydda ...Typ början på att få både och ; kärlek + sex och ett HELT liv med någon .

Då åker ju chanserna för SD att få det han enbart ville ha , men att mörda Lena för att hon valde ett annat liv ? E det okej ????

Sen blir man aningens trött på att en man som är gift ,har väl ingen som helst anledning eller rätt till att diskutera eller ifrågasätta en singelkvinnans liv ?

Som sagt ,om mannen är gift så är det väl bättre att han

ifrågasätter sitt eget liv , vad som får göras eller inte får göras inom ett "normalt" äktenskap ?

En gift man har ju valt att vara i ett äktenskap ,så vad Lena tog sig för (singel som hon var ), var ju helt upp till henne , eller hur !?

Men det var ju självklart mycket bättre att hon sökte efter en ny vettig relation ,där ingen gift man var inblandad . Särskilt för att den gifte mannen skulle slippa vara rädd för skitsnack .

Sen kan jag iofs förstå ilskan och bedrövelsen som HD kände i bl.a att få reda på vad Lena och SD hållit på med i många år + att Lena ansåg att hennes cach-loggor som SysterHax inte gällde helt plötsligt på vissa ställen ,(tror att Lena raderade dem , om jag inte missminner mig ?) , allt detta gjorde nog HD riktigt , riktigt ledsen .
Senast redigerad av landbandy 2019-04-06 kl. 14:37.
Citera
2019-04-06, 14:23
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Frågor:
1. Har vi någonsin fått någon bättre belysning på HDs inställning till affären mellan SD och LW?

Tråden igenom så har det väl postats motsägelsefulla uppgifter om detta, alternativt att HD ändrat åsikt? Enligt vissa var hon tidigt medveten om att han hade en affär med en annan kvinna sedan länge och hon var då nöjd och i det närmaste lättad av det. Enligt andra ska hon ha ställt ultimatum om kontaktförbud och man kan kanske se separationen och skilsmässoansökan då i ljuset av att detta inte hölls. Båda sakerna kan ju vara möjliga att förena om hon haft anledning att ändra sig men kan även upplevas som dubbla budskap. Vad stämmer? Stämmer både och?

Menar att detta är relevant för att också få någon insikt i vad LW gick in i. Gick hon in i en affär med en man hon trodde snart skulle vara singel och t o m var okejad från frun i ett dött äktenskap som båda gett upp? Eller gick hon in och var otrogen med en en man bakom ryggen på hans stackars fru som ännu ville hålla ihop? Ska man tro det vi hört om JGs reaktion så låter detta sista mer troligt. Vad stämmer här?

Sedan angående HD: vi har väl aldrig fått klart om hushistorien och hur den kom tråden till livs som en slags sanning, inte heller verkar det som hennes hus varit avspärrat (om man ska tro tråden) trots att det var det närmaste både LWs och brottsplatsen och att hon hade både eget motiv och stod nära polisens MGM som mycket möjligt kunnat ha nyckel till bostaden i o m gemensamma barn). Det blev heller aldrig klart vad som stämde kring ledigheterna och resan. Om det nu spelar någon roll.

2. Nu är det ganska många som hintat saker om JG. Kan vi få någon slags systematisk överblick över saker som sticker ut kring denne person vilka kan ha koppling till fallet?

Jag var aldrig ett fan av JMs postande i tråden sett till hens märkligheter i andra trådar och mästrande tonfall, men det är intressant att frågetecknen kring JG verkar förena väldigt många av skribenterna i tråden oavsett vad man i övrigt gör för ställningstagande kring MGM.

JG cyklade samma kväll runt i området. Det har varit mycket prat om cykelvittnen. Man har krattat nära en cykelväg. JG tog en livsfilosofisk s k WIG som LW gjort just innan mordet vilket i sig inte behöver betyda något men ändå kan funderas över. JG bröt abrupt vänskapen med LW och enligt Holmes pga sympatier främst för HD, men verkade inte döma sin vän SD för brutna äktenskapslöften. JG uppmanade LWs geocachingkompisar att inte söka efter henne utan lämna allt åt Missing People. Dessa gick aldrig ut och sökte henne. Enligt uppgift i tråden (stämmer?) ska JG själv vara någon slags ledare för Missing People där? Kan någon bekräfta det?

Vi vet inte riktigt om JG var ute och cyklade på kvällen den 14:e maj. Han har skrivit något i WIG:en om att det kunde ha varit en trevlig MTB-ride, men att det fanns för lite tid.

Det är en hel del märkligheter runt SD, HD och JG. Sistnämnda var ute och cachade ihop när SD var anhållen och sedermera blev häktad. När SD släpptes så fortsatte umgänget tillsammans allihop en tid. Dock verkade det som att SD och HD behövde mer ensamtid tillsammans än vad de tycks ha umgåtts med JG. Detta tolkat av att de åkte iväg på turer utan döttrarna. Behövde de prata ihop sig inför kommande förhör, tro?
Citera
2019-04-06, 14:38
Medlem
landbandys avatar
Kan det bli så att ingen kommer bli dömd ?
Citera
2019-04-06, 14:57
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Vad anser du om att MGM via sitt GC-konto driver med trådläsare och ger budskap när hans forna älskarinna är mördad och han är misstänkt för mordet?
Varför tror du att han beter sig på det sättet?

Har han inte alltid skrivit på det viset? Jag är inte säker på att han driver med oss utan snarare försöker ge sken av att leva och skriva som förut. Förändringar i beteende och personlighet skulle bara höja polisens misstankar.
Citera
2019-04-06, 15:00
Medlem
Citat:
Kan det bli så att ingen kommer bli dömd ?

I värsta fall så kan det väl komma till det scenariot att
"det är polisiärt uppklarat" som det kallas. Alltså att
polisen vet vem som utförde mordet, men att man inte
har några bevis som kan binda gärningsmannen vid brottet.

Enkelt uttryck. Finns flera medlemmar i tråden som har
stor kunskap om polisarbete, bevis osv, de rättsliga
turerna och som betydligt bättre än mig kan förklara.

Skulle vara oerhört tragiskt enligt mig, om det skulle vara så -
men flera skriver ju att tyvärr kommer detta usla mord
inte att klaras upp. Som den MGM SD också har uttryckt.
Men jag hoppas att rättsväsendet har sin gång, att bevisen
finns som fäller och binder mördaren vid mordet och att
denne/denna får sona sitt brott och får sitta många år inom
lås och bom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här